Gå til innhold

Noen som hjelpe meg å forstå min søster?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du føler at du har investert mye tid og energi på forholdet uten at du noen gang får noe igjen? Håpt i det lengste på at hun skal forandre seg? Jeg tror ikke du vil få noen avslutning, hun vil bare fortsette å tyne deg og tyne deg så lenge hun har mulighet til det.

Anonymkode: 322c8...c27

Ja kr har nok det. I ungdomstiden skyldte jeg på tenåringsfasen hennes. I tidlig voksen alder så var det mye annet som foregikk. Men voksen, fått jobben hun ønsket, leier leilighet og har bil, så har hun jo landet. Men egentlig har oppførselen hennes bare blitt verre.

Jeg må vel bare la det gå nå liksom. Slippe det helt. 

Anonymkode: 703b2...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Siden hun har meldt begge våre foreldre til barnevernet så er det min tanke og. Hun har uttalt om et familiemedlem med barn her at familiemedlemmer aldri gjør slik eller sånn med ungen sin, jeg vet at det ikke stemmer. Men fordi min søster ikke ser det så tror hun ikke at det skjer. Skremmer meg vanvittig mye. 

Barnevernet er veldig klar over situasjonen. Pappa jobber i noe som har mye med disse å gjøre så de vet endel. Og jeg jobber i barnehage så har kun god feedback på hvordan jeg er med barn.

Det er godt å høre, for min første tanke var som sagt at hun kan finne på å gjøre dette mot deg og. For når hun går rundt og sprer løgner på denne måten, kan hun fint finne på å gjøre dette også. Som utenforstående, skjønner jeg ikke at du orker å ha noe med henne å gjøre. Samtidig, har jeg en del problemer innad egen familie, så på den måten skjønner jeg deg. Våre situasjoner er noe like, men ganske ulike. Her er det min svoger, men foreldrene ser det ikke. Derfor kan jeg skjønne hvor vondt dette må være for deg kjære TS:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jolene skrev:

Det er godt å høre, for min første tanke var som sagt at hun kan finne på å gjøre dette mot deg og. For når hun går rundt og sprer løgner på denne måten, kan hun fint finne på å gjøre dette også. Som utenforstående, skjønner jeg ikke at du orker å ha noe med henne å gjøre. Samtidig, har jeg en del problemer innad egen familie, så på den måten skjønner jeg deg. Våre situasjoner er noe like, men ganske ulike. Her er det min svoger, men foreldrene ser det ikke. Derfor kan jeg skjønne hvor vondt dette må være for deg kjære TS:klemmer:

Så fort som du "leste" min største redsel så forsto jeg at du har dine erfaringer ja.😊

Veldig mange er klar over hennes måte å holde på nå da, flere venner av oss begge, flere og flere i familien får føle det på kroppen selv, flere av tidligere kollegaer av henne har reagert.

De gangene hun har vært på fester hos meg får jeg høre av mine venner senere at hun var skikkelig frekk, gjorde narr av folk og bestemte alt av musikk, hoven mot de som mente noe annet enn henne osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så fort som du "leste" min største redsel så forsto jeg at du har dine erfaringer ja.😊

Veldig mange er klar over hennes måte å holde på nå da, flere venner av oss begge, flere og flere i familien får føle det på kroppen selv, flere av tidligere kollegaer av henne har reagert.

De gangene hun har vært på fester hos meg får jeg høre av mine venner senere at hun var skikkelig frekk, gjorde narr av folk og bestemte alt av musikk, hoven mot de som mente noe annet enn henne osv.

Ja, jeg har desverre også det. Det tærer på, men du har i hvertfall noe støtte, her er alt bare vår skyld uansett. Slike situasjoner finnes ikke enkle, for det er jo ingen fasitsvar...

Godt at flere er klar over hvordan hun er, for da har du støtte for hvordan hun er. Jeg tror det beste er å minimere kontakten med henne, for dersom hun er sånn mot voksne - hva kan hun da være i stand til å gjøre mot et lite barn?! Mener ikke å krisemaksimere altså TS, men jeg tror du bør være forsiktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2017 den 21.28, Jolene skrev:

Ja, jeg har desverre også det. Det tærer på, men du har i hvertfall noe støtte, her er alt bare vår skyld uansett. Slike situasjoner finnes ikke enkle, for det er jo ingen fasitsvar...

Godt at flere er klar over hvordan hun er, for da har du støtte for hvordan hun er. Jeg tror det beste er å minimere kontakten med henne, for dersom hun er sånn mot voksne - hva kan hun da være i stand til å gjøre mot et lite barn?! Mener ikke å krisemaksimere altså TS, men jeg tror du bør være forsiktig...

Er ikke noe skade mot barn sånn fysisk, men hun har mye meninger om hvordan ting bør være. Hun har en tendens til å dele mer enn barn bør vite. Har sett dette spesielt med et veldig mye yngre søsken vi har. Hvis jeg setter regel om null godis så kommer hun til å gi masse og ikke si noe, og hun har en tendens til å "du må ikke si dette til den voksne for da får du ikke mer eller mamma blir sint på deg vet du." Så det er vel mest psykisk. Og jeg har bedt om at barnet ikke skal ha noe med moren vår å gjøre, det syns hun er vanvittig vanskelig. 

Verste er vel at hun jobber med barn og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du kjenner deg igjen i disse videoene om narsissister. Høres ut som moren din og søsteren din kan ha noen psykopatiske eller narsissistiske trekk. 
https://www.youtube.com/channel/UCL0k4F8MzdALrv2_rklBM7A

De fleste i familien der er bipolare, men moren min mener sterkt at det ikke feiler henne noe. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du kjenner deg igjen i disse videoene om narsissister. Høres ut som moren din og søsteren din kan ha noen psykopatiske eller narsissistiske trekk. 

Skal se på dette etterpå. Har tenkt det finnes en diagnose, på mamma så føler jeg sosiopat er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er ikke noe skade mot barn sånn fysisk, men hun har mye meninger om hvordan ting bør være. Hun har en tendens til å dele mer enn barn bør vite. Har sett dette spesielt med et veldig mye yngre søsken vi har. Hvis jeg setter regel om null godis så kommer hun til å gi masse og ikke si noe, og hun har en tendens til å "du må ikke si dette til den voksne for da får du ikke mer eller mamma blir sint på deg vet du." Så det er vel mest psykisk. Og jeg har bedt om at barnet ikke skal ha noe med moren vår å gjøre, det syns hun er vanvittig vanskelig. 

Verste er vel at hun jobber med barn og..

Dette blir jo bare drøyere og drøyere. Hadde ikke latt mitt barn være alene med henne  -det er helt sikkert! Psykisk kan gjøre vell så mye skade som fysisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jolene skrev:

Dette blir jo bare drøyere og drøyere. Hadde ikke latt mitt barn være alene med henne  -det er helt sikkert! Psykisk kan gjøre vell så mye skade som fysisk.

Moren vår er fysisk, vært voldelig med 4 barn så har satt som regel at de aldri får være alene med barnet. Foreslo at moren vår kunne treffe barnet på mine premisser, men hun vil ikke ha noe med noen av oss å gjøre. Min søster er veldig lik mamma, bare ikke voldelig. Psykisk kan gjøre mye skade ja, har gått mine år til psykolog. Så jeg har etter jeg ble gravid først tenkt at søster kan komme innom i ny og ne. Til å nå tenke at jeg vil ikke ha henne inn hos meg, i dåp, i barnebursdager eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

http://illvit.no/mennesket/hjernen/psykopat/93784

Syns dette høres mest ut som de begge.

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Moren vår er fysisk, vært voldelig med 4 barn så har satt som regel at de aldri får være alene med barnet. Foreslo at moren vår kunne treffe barnet på mine premisser, men hun vil ikke ha noe med noen av oss å gjøre. Min søster er veldig lik mamma, bare ikke voldelig. Psykisk kan gjøre mye skade ja, har gått mine år til psykolog. Så jeg har etter jeg ble gravid først tenkt at søster kan komme innom i ny og ne. Til å nå tenke at jeg vil ikke ha henne inn hos meg, i dåp, i barnebursdager eller noe.

Da har moren din tatt et valg tenker jeg. Din søster er jo psykisk voldelig, mener nå jeg. Dersom din søster bare fnyser av dette også, hadde jeg ikke latt henne treffe barnet. Det er trist ja, men noen ganger må det bli sånn. Dersom jeg hadde hatt barn, ville feks ikke min svoger fått være alene med barnet. Ikke foreldrene der heller, for de har vist at de har ikke lykkes med å oppdra han, så stoler ikke på dem heller. Stol på magefølelsen du, og snakk med mannen din om dette. Til syvende og sist er det jo foreldrene som bestemmer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom jeg på en ting.

Min søster har sagt til meg over sommeren nå at hun ikke tenker på å invitere meg til ting. Hun bryr seg heller ikke om jeg ikke skulle invitert henne til ting. For vi er ikke naturlig venner og hun bryr seg ikke sånn om venner og familie at hun ringer for å høre hvordan det går en gang. Dette har jeg tenkt på som et veldig særtrekk hos henne, personlighetsforstyrrelser osv. Men så var det jo da hun gikk på bygda her å la ut om at hun ikke var invitert i mitt bryllup. Da bryr hun seg jo? 

Den som kom til meg og fortalte hva min søster hadde delt fikk også kjeft av den hun hadde hørt det av etter jeg konfronterte min søster. Samtidig som min søster nekter for å noen gang ha sagt noe sånt. Men det gikk en dag fra jeg konfronterte søster til jeg fikk tlf av den som fortalte meg, hun hadde fått sinna tlf fra mellomleddet her. 

Så min søster vet hun gjorde noe galt og gjør virkelig alt for å dekke over det. Og hun liker å få andre mennesker til å syns synd på henne. Dermed tror jeg det å fortel meg hvor lite hun bryr seg om venner Og familie var et siste manipulerende stikk for å gå inn for å såre meg.

Men om jeg nå skulle snakket med min søster om dette. For slike innviklede manipuleringer har jeg funnet ut av før, da er det bare jeg som får beskjed om at jeg er syk i hodet, paranoid etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.9.2017 den 19.01, AnonymBruker skrev:

Noen som kan forstå seg på min søster? Hva skal jeg gjøre?

Kutte ut denne skitkjerringa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.9.2017 den 19.12, AnonymBruker skrev:

Fordi det søsteren min. Og jeg har lenge syns synd på henne for at hun ikke har så mange. Nå er jeg bare usikker på hva slags person hun og jeg får barn osv.

Så det er synd på søsteren som mishandler deg? Det er IKKE synd på henne. Hun vet godt hva hun gjør. Kvinne deg opp og slutt å være dørmatte

Anonymkode: c8b20...079

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...