Gå til innhold

Hvordan svarer man de som sliter?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kommer opp i situasjoner der folk forteller meg hvordan de EGENTLIG har det, og jeg kjenner jeg er ekstremt dårlig på å svare eller forholde meg til de. Misforstå meg rett, er takknemlig de stoler såppass på meg at de velger å snakke ut med meg, men jeg vil gjerne bli flinkere til å støtte oppom de.

Hvordan forholder man seg til de som sliter, hva hjelper det å si? Hvordan vil du bli tatt i mot når du åpner deg om problemer du har?

Anonymkode: ebfcf...0b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du får bare deres oppfatning om hvordan de har det. Er ikke sikkert det er dårlig, men at de bare er sytere. Og omvendt. Alt er relativt.

Anonymkode: 87437...3a1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du får bare deres oppfatning om hvordan de har det. Er ikke sikkert det er dårlig, men at de bare er sytere. Og omvendt. Alt er relativt.

Det er holdninger som dine som gjør at folk går med alt inni seg og ender opp med å ta selvmord og ingen skjønte noen ting for personen "hadde det jo alltid bra og smilte så mye". Pass på

Anonymkode: fd332...743

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er holdninger som dine som gjør at folk går med alt inni seg og ender opp med å ta selvmord og ingen skjønte noen ting for personen "hadde det jo alltid bra og smilte så mye". Pass på

Anonymkode: fd332...743

Neppe. Jeg sier at alt er relativt og at det finnes både sytere og stålmennesker. En vet aldri hvem av disse en hører på når det er noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det hjelper å bare lytte,og vise at du gjør det. Kjenner liksom igjen problematikken her. Står i hotellbaren og får mange betroelser iblant :-) ikke helt det samme med kunder som med andre,for med kunder lærer en å være proff. Så litt forskjell. Men like fullt så må en vise at en er til stede. Still spørsmål ved det de sier om det passer. Vis interesse kort og godt. Det er allerede en grunn til at folk betror seg til deg Ts. Du inngir tillit,så noe riktig gjør du uansett :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest C.Tramell

Jeg sier minst mulig hvis jeg ikke kjenner vedkommende veldig godt. Mange som sliter er nærtagende. Har opplevd at folk har fyrt seg opp og blitt fornærma fordi jeg har ordlagt meg feil eller antydet at jeg kjenner meg igjen i noe de forteller om. Det er så lett å trå feil at jeg tror det er best å bare være en god lytter og overlate til de profesjonelle å gi svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møter dem alltid, har en nær venninne som var "veldig glad" som jeg mistet i selvmord.

Har en utdannelse som gjør at jeg kan takle alle samtaler, de som ikke har det bør lytte og råde til videre veiledning av proffe dersom nødvendig.

Anonymkode: 7677a...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...