Gå til innhold

Hvorfor drikker du alkohol?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg elsker rødvin og synes det gir en mye mer tilfredstillende smaksopplevelse enn brus. Jeg liker både juice og saft også, men det har liksom en annen funksjon som tørste- eller frokostdrikk. En god vin hever måltidet, og man kan kose seg med vin på en helt annen måte enn med annen drikke. Den er lun, dyp og gir en behagelig varme i kroppen. 

Å virkelig like vin tror jeg er en gradvis prosess. Om man ikke er vant til det, smaker det beskt. Det er som med f.eks. oliven, skarpe oster, mørk sjokolade, det vokser på deg for hver gang du smaker det. 

Jeg liker øl, men helst på en utekafé i varmen. Ikke så glad i å bøtte nedpå med kald pils når det er vinter og kaldt. 

Anonymkode: 677eb...850

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hater alkohol til mat, men elsker øl. Øl er utolig godt. Klarer meg fint en kveld på claustaler men det smaker ikke gud av det.

Anonymkode: 5ae1b...17a

Skrevet

Drikker lite, men når jeg drikker er det til mat og da fordi jeg liker smakskombinasjonen. Kan til nød ta en øl uten å ha mat til, men konseptet "kose seg med et glass vin" fungerer ikke her i gården. 

Har aldri i hele mitt noenogfemtiårige liv vært full, men har ved et par anledninger kjent litt effekt av alkoholen (trolig det som kalles å bli brisen?) . Det er såpass ubehagelig at jeg prøver å stoppe lenge før det slår inn. 

Skrevet

Drikker så og si aldri, et par ganger i året. Da blir det helst til mat i festligere lag. Men drikker meg aldri full, det er mange år siden.

Anonymkode: a1f7d...3d7

Skrevet

Jeg elsker vin. Men jeg liker ikke å bli full. Beruselse er ubehagelig.

Anonymkode: 0d582...850

Skrevet

Kommer helt an på situasjonen :) Jeg liker smaken av vin, liker å finne viner som er gode. Kan drikke en flaske vin over en helg, da til maten eller bare som kos med en god bok. I tillegg er det deilig å få den avslappede følelsen, den litt varme, kreative, lette følelsen som kommer rett etter et par slurker 

Er også begynt å bli glad i øl, så tar gjerne en god øl dersom jeg er ute og spiser og får anbefalt noe godt til maten.

OG SÅ, en gang i blant, så er det veldig befriende å bare drikke seg dritings. Da går det i gode drinker laget på gode råvarer.

• Liker 1
Skrevet

Drikker for å bli full, da er det som regel kun sprit det går i. Drikker jeg noe fordi det er godt, er det en iskald cola, beste som finnes. 

Anonymkode: 315df...618

Skrevet

Jeg drikker mye heller øl eller vin enn brus/juice. 
Brus er søtt og ekkelt. 
Vin og øl komplimenterer og fremhever måltider. 
Ellers tar jeg gjerne ett glass foran tv på kvelder, og kan eventuelt kose meg med en god wiskey som avslutting på en koselig kveld. 

Det blir gjerne litt mer alkohol i godt selskap, men jeg drikker fortsatt da fordi jeg liker smakene, ikke for å bli full. Begynner jeg bli full, så går jeg hjem. 

Skrevet

Blir fort en til to turer på fylla i løpet av en måned. Rett og slett fordi det er morsomt og deilig å koble av litt. 

Øl smaker også godt, så de lørdagene jeg ikke er ute blir det fort et par øl til lørdagsfotballen.

Skrevet

Drikker fordi det er sosialt enten det er sammen med andre eller alene( kan være veldig sosial med meg selv). Drikker for å bli brisen, unngår å bli full for det syns jeg er grusomt. Liker ikke smaken av alkohol sammen med mat, syns det ødelegger maten! Til mat fåretrekker jeg vann eller pepsi max. Drikker vin til maten sammen med vann om vi er ute eller i sosialt lag. Drikker ikke øl, er glad i drinker med sprit om jeg er på byen. Blir mindre full på sprit enn på vin, utrolig nok. Nå har jeg ikke drukket noe på snart 2 år pga graviditet og baby, så det er vel på tide snart. Hasj syns jeg var grusomt de få gangene jeg har prøvd det. Ble uklar i hodet, ullen i tankene og fikk angst for at noen skulle se på meg/ merke hva jeg hadde gjort. Hoff, aldri mere!

Anonymkode: 6d32e...681

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor drikker du alkohol? Og hvorfor er det så mange av dere som kun drikker en øl eller ett glass vin til maten?  Hvis jeg drikker alkohol er det for å bli brisen eller full, for smaken av alkohol er virkelig ikke god. Foretrekker dere virkelig vin og øl framfor et glass med saft, juice eller brus?

Anonymkode: 966a7...06f

Jeg er veldig glad i matlaging, og viner som passer til maten er et must når man har laget et bedre måltid.

Jeg drikker aldri uten at det er i forbindelse med mat. Brus rører jeg aldri, det er meningsløst, synes jeg. Saft har jeg til grøt lille julaften. Juice til frokost.

Anonymkode: 6ed9b...19d

Skrevet

Jeg drikker for å ikke være en taper på jobbfester og for å bli invitert.

• Liker 1
Gjest C.Tramell
Skrevet

Jeg drikker nesten aldri, men når jeg gjør det er det fordi jeg har lyst på et glass øl eller vin. Noen ganger smaker det himmelsk, og andre ganger frister det mer med vann eller juice. 

Skrevet

På fest drikker jeg for å bli full. Synes ikke det er gøy på fest/byen edru, jeg. 

Jeg er veldig glad i øl og rødvin, drikker mye alkoholfritt øl. Rødvin drikker jeg så ofte jeg "tør" uten å bli helt alkis.. Jeg ammer nå, så drikker bare 1-2 cm i glasset etter babyen har lagt seg. Nå som jeg har gått gravid og ammet i evigheter tåler jeg serr lite alkohol, så et helt glass tør jeg ikke tenke på! :ler:

• Liker 1
Skrevet

Frem til jeg var 27 drakk jeg alkohol kun for å bli full. Skjønte ikke at noen drakk bare et glass for å "nyte". 
Men nå tar jeg gjerne et glass vin til maten med kjæresten et par ganger i året, blir litt mer avslappet og amorøs av det uten å bli full og gnålete :)

Øl har jeg sluttet helt å drikke og nå har jeg ikke vært full på 2 år fordi jeg rett og slett ikke orker hangoveren lenger, og har ødelagt nok helse og brukt nok penger på fylla. Skulle ønske jeg innså hvor idiotisk og bortkastet det var før! 

Anonymkode: 74614...8c6

Skrevet
34 minutter siden, Supernova17 skrev:

Jeg drikker for å ikke være en taper på jobbfester og for å bli invitert.

Hvor gammel er du? :fnise:

Skrevet
50 minutter siden, Nyttig skrev:

Hvor gammel er du? :fnise:

Haha, veldig morsomt. Jeg er i alle fall her for å være 100% ærlig. Hvis du heller vil bruke tiden din på trolling/latterliggjøring så må du gjerne det.

Skrevet

Du lar andre styre livet ditt, du drikker kun for at du skal bli invitert til ting? Som du skriver i et annet innlegg.  Du må kunne bli invitert selv om du ikke drikker alkohol da :) 

Skrevet

Det er omtrent ingen her som drikker for å bli brisne/fulle.  Utrolig!

• Liker 2
Skrevet

Drikker det for smaken. Er ikke interessert i rus. Liker mye forskjellig, men alt er i små mengder. Liker godt øl, vin og jager. Hvis jeg drikker jager tar jeg bare en sånn shot som jeg super til og så er det nok for meg. Kan også drikke et glass vin på en hverdag ved siden av middagen fordi jeg har lyst på, men drikker ikke mer enn max 2 enheter hver 3. Uke. 

Anonymkode: 6c0e2...530

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...