Gå til innhold

Hvorfor drikker du alkohol?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor drikker du alkohol? Og hvorfor er det så mange av dere som kun drikker en øl eller ett glass vin til maten?  Hvis jeg drikker alkohol er det for å bli brisen eller full, for smaken av alkohol er virkelig ikke god. Foretrekker dere virkelig vin og øl framfor et glass med saft, juice eller brus?

Anonymkode: 966a7...06f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo eldre jeg blir jo mindre begeistra blir jeg for søte ting. Nesten slutta med brus, kun olden og coop med eplesmak.

• Liker 3
Skrevet

Foretrekker Chablis foran alle andre drikker, kunne drukket det hver dag. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg foretrekker 1-2 øl, cider eller vin for smaken. Men også for å få litt den gode rusen. Ikke full eller brisen , men for å kjenne den bare litt. Blir salig liksom, slapper av. 

Jeg drikker også for å bli full da. 

Anonymkode: 12196...1cf

Skrevet

Fordi jeg er alkoholiker.

Anonymkode: c73a6...49e

• Liker 2
Skrevet

Jeg drikker alkohol fordi jeg liker smaken av vin. Liker best rødvin. Drikker ikke mer enn 1-2 glass da jeg ikke vil bli brisen. Hater å bli brisen/full. Liker smaken av rødvin bedre enn brus, saft og juice. Drikker aldri brus og juice til vanlig fordi jeg ikke er så begeistret for det. 

På fest drikker jeg ikke alkohol i det hele tatt fordi jeg blir fyllesyk av alkohol. Uansett mengde. Kan drikke 1-2 glass vin hvis det er tidlig på kvelden, jeg drikker det med mat og drikker vann etterpå. Men ikke på vors. 

Blir ekstremt fyllesyk av alkohol og orker ikke å få to dager etter en fest der jeg har hodepine og er svimmel. 

Er 25 år. 

Anonymkode: 804e7...b4d

Skrevet

Jeg er glad i øl og vin, spesielt til mat. Drikker ikke sprit o.l. Drikker ikke for å bli full, hater å føle meg beruset. 

Anonymkode: 77294...4d5

Skrevet

Jeg drikker vin på grunn av smaken. Dersom jeg tar et glass til maten gjør jeg det for å få en bedre matopplevelse. Jeg drikker aldri for å bli brisen eller full. 

Anonymkode: c854c...466

Skrevet

For å bli full.

Anonymkode: e4183...3eb

• Liker 3
Skrevet

Fordi jeg liker det.

Fordi det demper smerte medisiner ikke lenger tar vekk.

Fordi jeg får sove.

Skrevet

Jeg elsker øl! Smaken og det å kjenne at man blir brisen, nye tanker og ideer kommer frem, man blir mer avslappet og man blir mer snakkesalig (som er positivt for min del).

Sterkere ting holder jeg meg unna, og drikker kun øl i helgene. Ikke et glass til maten i ukedagene, her.

Jeg har bestemt meg for å bli så godt som avholds hvis jeg en gang blir pappa.

• Liker 2
Skrevet

Elsker vin, elsker smaken, følelsen, stemningen...

Da jeg var yngre drakk jeg for å bli full, men det er en stund siden. Kunne virkelig ikke tenke meg å bytte vin ut med noe søtt, da drikker jeg heller vann. Søt drikke er fælt. 

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Fordi jeg liker det.

Fordi det demper smerte medisiner ikke lenger tar vekk.

Fordi jeg får sove.

må du ikke drikke ganske mye for å få den effekten? 

Anonymkode: ba9c3...2cb

Gjest Lexie Grey
Skrevet

Jeg drikker veldig lite fordi det er ikke så mye jeg liker smaken av, men de gangene jeg gjør det så drikker jeg Breezer, cider og av og til blander jeg et par glass med f.eks fanta og vodka. 

Drikker de gangene det passer og jeg har lyst til å kose meg litt ekstra, jeg synes det er idiotisk å drikke for å bli full. Hva i all verden er det som er så gøy med å drikke seg fra sans og samling, ha helt blackout fra kvelden før, drite seg ut i fylla og ødelegge påfølgende dag med å være helt ødelagt i form? DET er tullete etter min mening. 

Skrevet

For å heve matopplevelsen med god vin.

For å få sove om jeg er rastløs.

For å hjelpe fet mat fordøye.

For å våge å være sosial.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

må du ikke drikke ganske mye for å få den effekten? 

Anonymkode: ba9c3...2cb

Til tider...ja.  Andre ganger moderat eller lite. Avhengig av dagsform og smertenivå.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er motsatt; drikker øl og rødvin først og fremst for smaken, og fordi en god vin komplimenterer maten. Men liker ikke å bli brisen eller full, så stopper etter et par glass. Drikker jeg  mye mer enn det så smaker alt likt, så da føler jeg at jeg "sløser" en god vin.

Anonymkode: fb59f...1a7

• Liker 1
Skrevet

Drikker meg dritings 1 gang i uka for å få en hvilepause da hjernen min ellers jobber for full guffe og jeg bombarderes med analyser og tanker rundt de store eksistensielle spørsmålene. Deilig å slappe av og kunne fjase litt også uten de store grubleriene.

Drikker bare øl, brennvin blir jeg veldig ufin av så det har jeg ikke rørt på år og dag og av vin blir jeg kvalm. 

• Liker 3
Skrevet

Vin og diverse andre alkoholholdige drikker synes jeg smaker godt. Og noen ganger er det artig å bli brisen.

Anonymkode: 80bb1...da8

• Liker 1
Skrevet

Jeg drikker kun vin, vann og kaffe uten sukker, og av de tre er vin best, men også det jeg drikker minst. Jeg elsker smaken, og bortimot all mat blir bedre med vin til. Liker ikke å bli full, men nyter følelsen etter et par glass vin. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...