Gå til innhold

Hvilken by er Norges vakreste?


Stina234

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

På 22.9.2017 den 16.51, AnonymBruker skrev:

Men hun mente vel ut over selve byen? I alle fall slik jeg forsto det. 

Anonymkode: 36ff6...d55

Ja, riktig, det var det jeg mente.  Men tråden er åpen til at man kan komme med alle synspunkt rundt spørsmålet vakre byer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som sier at Oslo er en stygg by. Har dere noen gang tuset oppover Maridalsveien en søndag i strålende sol mens rosene blomstrer utenfor alle de små sjarmerende trehusene? Har dere gått gjennom Rodeløkka med alle småhusene eller studert alle detaljene på fasadene på løkkagårdene? Har dere tittet inn i bakgårdene som er grønne små oaser?

Det som er trist med Oslo er alle som kommer hit på ferie eller helgetur og ikke gjør noe annet enn å gå opp og ned karl johan med et stopp innom Egon eller Fridays. Dere går glipp av det egentlig Oslo!

Anonymkode: a5337...f81

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere som sier at Oslo er en stygg by. Har dere noen gang tuset oppover Maridalsveien en søndag i strålende sol mens rosene blomstrer utenfor alle de små sjarmerende trehusene? Har dere gått gjennom Rodeløkka med alle småhusene eller studert alle detaljene på fasadene på løkkagårdene? Har dere tittet inn i bakgårdene som er grønne små oaser?

Det som er trist med Oslo er alle som kommer hit på ferie eller helgetur og ikke gjør noe annet enn å gå opp og ned karl johan med et stopp innom Egon eller Fridays. Dere går glipp av det egentlig Oslo!

Anonymkode: a5337...f81

Veldig enig, jeg er veldig glad i Oslo. Mange små steder i bykjernen som er godt ivaretatt, og naturen helt inn i byen.

For øvrig ligger Trondheim på topp for meg.

Anonymkode: 04074...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bergen, Tromsø og Risør er veldig vakre byer. Liker Ålesund godt også, men jeg har slekt der oppe, og er kanskje litt farget av det. :P Glad i byen min (Oslo), men synes ikke den er blant de vakreste vi har her i landet. 

Ellers er det flere småsteder/deler av andre byer som burde vært nevnt, men da blir det fort rene avhandlingen. 

Anonymkode: 75dba...b21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere som sier at Oslo er en stygg by. Har dere noen gang tuset oppover Maridalsveien en søndag i strålende sol mens rosene blomstrer utenfor alle de små sjarmerende trehusene? Har dere gått gjennom Rodeløkka med alle småhusene eller studert alle detaljene på fasadene på løkkagårdene? Har dere tittet inn i bakgårdene som er grønne små oaser?

Det som er trist med Oslo er alle som kommer hit på ferie eller helgetur og ikke gjør noe annet enn å gå opp og ned karl johan med et stopp innom Egon eller Fridays. Dere går glipp av det egentlig Oslo!

Anonymkode: a5337...f81

Oslo er en av mine favorittbyer å besøke. Det jeg ikke liker er alle byggeprosjektene og all resteureringen som pågår og ødelegger hele bybildet. Slikt arbeid er jo selvsagt nødvendig og er i alle store byer, men likevel...

Anonymkode: 6dc9a...98c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.9.2017 den 12.41, AnonymBruker skrev:

Ålesund, Bergen eller Kongsberg

Anonymkode: 4bfe5...1b7

Hva er så fint i Kongsberg?

Anonymkode: 74e8c...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fredrikstad :ninuskapus: som også ble kåret til norges mest attraktive by i 2017 ;)

Anonymkode: f414d...45e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg syns Bergen er finest

og Førde er styggest (ble jo kåret til Norges styggeste for ca 10 år tilbake) 

Anonymkode: 56e1a...9ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...