Gå til innhold

Hvorfor har LF aldri blitt stoppet i tollen??


Gjest Odense

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid bestillt over 200kr og har aldri fått tiltegg på momsen..Har lurt litt på dette, :klø: det står jo verdien på på varene på pakken!

På SN har jeg fått tilegg hver gang jeg overskrider summen på 200kr. Dette gjelder også HQhair og ASOS...Noen som hvet hvorfor det er slik??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Verdien som står på pakken stemmer ikke alltid nei, for de skriver ned verdien utenpå pakken slik at man unngår å betale toll. Veldig greit ikke sant? :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk rett verdi på utsiden av pakken fra lf.. Og den ble likevel ikke stoppet.. Hadde vist utrolig flaks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått pakke fra LF stoppet i tollen, og ikke hadde den spesielt høy verdi, heller (inneholdt kun ett produkt). De hadde skrevet ned verdien til tilsvarende 210NOK :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Og kanskje det vil være lurt å ikke diskutere på åpne forum hvilken nettsteder som skriver ned verdien?? Det er faktisk en grunn til at strawberrynet etc plutselig er i tollvesnets søkelys....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fått rett verdi hver gang og ikke blitt stoppet, blir ikke helt klok av det, men blir vell stoppet en vakker dag jeg også.... :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk en pakke fra SN og en fra LF i forrige uke. Den fra LF hadde verdi på ca 250 kr som sto utenpå pakken, men ble ikke soppet. Den fra SN hadde verdi på rundt 210, og ble stoppet.. merkelig det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og kanskje det vil være lurt å ikke diskutere på åpne forum hvilken nettsteder som skriver ned verdien?? Det er faktisk en grunn til at strawberrynet etc plutselig er i tollvesnets søkelys....

Hehe, jeg er glad i konspirasjonsteorier, men... Grunnen til at strawberrynet sjekkes, er nok fordi det er blitt så populært. Tror ikke tollvesenet snikleser her :) Eller...? :sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Hehe, jeg er glad i konspirasjonsteorier, men... Grunnen til at strawberrynet sjekkes, er nok fordi det er blitt så populært. Tror ikke tollvesenet snikleser her :) Eller...? :sjokk:

Vel, de som arbeider som tollere er vel vanlige mennesker de og? Kan vel hende at noen av de er innom KG?!

For the record: Jeg har fått pakke stoppet i tollen fra Lf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er ingen konspirasjonsteori, men det har lenge vært "allmennt" kjent at strawberrynet har skrevet ned verdien på pakkene til under tollgrensene, noe som igjen har ført til at strawberrynet har blitt veldig populært..... Dette har vært diskutert på utallige forum, og selvfølgelig vil slik info komme tollvesnet for øret slik at de vil sjekke nøyere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hadde det ikke blitt diskutert her inne, så hadde ikke jeg visst om verken strawberrynet eller LF. Men en heving av tollgrensen hadde vært på sin plass, tenk på det enorme antall pakker som ankommer hver eneste dag, og tenkt på alle de ressursene som går med på å sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har fått pakke til en verdi under kr 200,- stoppet i tollen. Jeg måtte ikke betale noenting, men det tok evigheter før jeg fikk pakken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...