Gå til innhold

Legen ringte tilbake!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! kjæresten min har vært til legen sist fredag, tok noen prøver angående stoffskifte blant annet og de har allerede ringt opp idag for å be henne komme på en ny time. Jeg kjenner jeg er dritnervøs og kan ikke mye om sånn... Hadde vært glad om noen kunne svart meg!

Hilsen fortvilt kjæreste

Anonymkode: 3a359...e08

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hei! kjæresten min har vært til legen sist fredag, tok noen prøver angående stoffskifte blant annet og de har allerede ringt opp idag for å be henne komme på en ny time. Jeg kjenner jeg er dritnervøs og kan ikke mye om sånn... Hadde vært glad om noen kunne svart meg!

Hilsen fortvilt kjæreste

De kan feks kanskje ha funnet ut at hun kanskje trenger medisin i forhold til høyt eller lavt stoffskifte? Når er den nye timen?

Anonymkode: 9cdca...6bf

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hilsen fortvilt kjæreste

Ro deg ned, prøvene viste kanskje at hun trenger tllskudd av noe. Det er helt normalt at en lege ringer en pasient. 

Du hjelper henne ikke ved å oppføre deg som et (unnskyld meg) hysterisk kvinnfolk. 

• Liker 7
Skrevet

Det er ikke så mye å være nervøs for. Legen ringte meg også etter sist blodprøve og ville at jeg skulle komme inn på time for å diskutere svarene. Var ikke noe skummelt og ikke noe som trengte behandling for min del. 

Anonymkode: e960d...4f6

• Liker 2
Skrevet

Ikke bekymre deg for mye. Min lege ringer meg gjerne opp i løpet av et par dager etter time eller blodprøver. Se på det som positivt at de er proaktive og ansvarlige!

Anonymkode: 38618...046

• Liker 2
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De kan feks kanskje ha funnet ut at hun kanskje trenger medisin i forhold til høyt eller lavt stoffskifte? Når er den nye timen?

Anonymkode: 9cdca...6bf

Den nye timen er i dag! og de hadde ringt to ganger til morran i dag

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den nye timen er i dag! og de hadde ringt to ganger til morran i dag

Sa ikke fler her at du skulle roe deg ned. 

• Liker 2
Skrevet

Ro deg helt ned. Legen ringte meg og jeg fikk time samme dag, vet du hva den skumle, grusomme sykdommen var? D-vitaminmangel. Jeg trengte tilskudd av D-vitamin. Det kan godt hende at dette ikke er skummelt i det hele tatt, men at legen tilfeldigvis hadde en åpning i dag.

• Liker 3
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Nå er du hysterisk, trenger ikke være noe galt. Legen har ringt meg også for å fortelle at jeg trengte tilskudd på jern.

Skrevet
13 minutes ago, AnonymBruker said:

Ikke bekymre deg for mye. Min lege ringer meg gjerne opp i løpet av et par dager etter time eller blodprøver. Se på det som positivt at de er proaktive og ansvarlige!

Til sammenligning; når det ble oppdaget at jeg trengte et inngrep i hjernen så måtte jeg vente seks uker mellom MRI og timen hvor jeg fikk beskjed om hvor galt det var. Rask time sier ikke så mye om alvorlighetsgrad.

Skrevet

Når jeg har tatt stoffskifteprøver, har jeg alltid blitt kalt tilbake for ny prøve. De tar først en prøve, om den er forhøyet så tar de en type prøve til.

Helt udramatisk, jeg hadde IKKE trøbbel med stoffskiftet noen av gangene. Men er nok disponibel for det.

Anonymkode: 688d2...3e5

• Liker 1
Skrevet

Til mannen min ringte lege samme dag og sa han hadde alvorlig d vitaminmangel og måtte begynne med tilskudd snaelig. Til søsteren min var stoffskiftet på trynet og legen ville ha henne inn snarlig.

Anonymkode: 2f192...079

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme her! For et par år siden var jeg hos legen, og gikk i flere dager og avventet svar på prøven. Legen ringte meg opp og snakket om prøvesvaret. Så fikk jeg ny time, så jeg kunne hente medisiner på apoteket :) Kjempe bra at legene følger opp! 

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Til sammenligning; når det ble oppdaget at jeg trengte et inngrep i hjernen så måtte jeg vente seks uker mellom MRI og timen hvor jeg fikk beskjed om hvor galt det var. Rask time sier ikke så mye om alvorlighetsgrad.

Enig. Legen min ringte aldri å for å gi meg MR-resultatet, til slutt ringte jeg selv. Det verste var at de hadde funnet en godartet hjernesvulst. Vil tro det var en glipp at de aldri ringte, men på grunn av det gikk jo jeg rundt i to uker og trodde at alt var bra og det gjorde jo bare sjokket enda større når jeg endelig fikk svar. 

Anonymkode: 28b7d...4b2

Skrevet
1 minute ago, AnonymBruker said:

Enig. Legen min ringte aldri å for å gi meg MR-resultatet, til slutt ringte jeg selv. Det verste var at de hadde funnet en godartet hjernesvulst. Vil tro det var en glipp at de aldri ringte, men på grunn av det gikk jo jeg rundt i to uker og trodde at alt var bra og det gjorde jo bare sjokket enda større når jeg endelig fikk svar. 

Anonymkode: 28b7d...4b2

Nettopp. Jeg dro samme slutning. Når jeg fikk brevet med dato for time (uten detaljer omkring hva det gjaldt), så tenkte jeg at siden timen var satt opp såpass langt frem i tid kunne det i hvert fall ikke være noe veldig alvorlig. Så feil kan man ta. På den andre siden hender det ofte at jeg får komme inn på veldig kort varsel for småting hva gjelder generell oppfølging. Det er kanskje lettere å finne rom for dette, enn for litt mer komplekse situasjoner.

Men tilbake til TS og kjæresten, så håper jeg det gikk greit i dag. Uansett er det kun positivt at man blir prioritert.

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, Antoinette skrev:

Sa ikke fler her at du skulle roe deg ned. 

Makan til frekk og umoden oppførsel?! det må vel være lov å være bekymra for kjæresten sin uten å bli dømt nord og ned?
Jeg har IKKE overført disse bekymringene på henne, så bare ta det helt med ro du :) 

• Liker 3
Skrevet

Nå er sikkert legetimen unnagjort. Hvordan har det gått? 

Anonymkode: 13336...059

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Makan til frekk og umoden oppførsel?! det må vel være lov å være bekymra for kjæresten sin uten å bli dømt nord og ned?
Jeg har IKKE overført disse bekymringene på henne, så bare ta det helt med ro du :) 

Persilleblad.

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp. Jeg dro samme slutning. Når jeg fikk brevet med dato for time (uten detaljer omkring hva det gjaldt), så tenkte jeg at siden timen var satt opp såpass langt frem i tid kunne det i hvert fall ikke være noe veldig alvorlig. Så feil kan man ta. På den andre siden hender det ofte at jeg får komme inn på veldig kort varsel for småting hva gjelder generell oppfølging. Det er kanskje lettere å finne rom for dette, enn for litt mer komplekse situasjoner.

Men tilbake til TS og kjæresten, så håper jeg det gikk greit i dag. Uansett er det kun positivt at man blir prioritert.

Det gikk forholdsvis greit :) hun hadde veldig høyt stoffskifte som gjør at hun begynner på medisin i kveld. Dette skal vare et år, og blir kanskje (forhåpentligvis) borte. Hun sendes også til spesialist pga bilyd på hjertet, og skal deretter oppfølges annenhver uke hos fastlegen. De tar i hvertfall godt vare på henne :)

• Liker 3
Skrevet
11 minutes ago, AnonymBruker said:

Det gikk forholdsvis greit :) hun hadde veldig høyt stoffskifte som gjør at hun begynner på medisin i kveld. Dette skal vare et år, og blir kanskje (forhåpentligvis) borte. Hun sendes også til spesialist pga bilyd på hjertet, og skal deretter oppfølges annenhver uke hos fastlegen. De tar i hvertfall godt vare på henne :)

Det høres beroligende ut. Veldig bra at hun slipper å vente, og at de følger opp. Ønsker dere begge lykke til. Hun er heldig som har en kjæreste som bryr seg. :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...