Gå til innhold

Går det an å avbryte abonnement etter noen få mnd?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mistenker at man må betale noe mellomlegg for å få byttet til et billigere abo? Jeg har et som er altfor stort og dyrt i forhold til mitt forbruk, så hva kan jeg gjøre for å få et som er billigere og mindre på samme stedet? Noen som vet? 

Anonymkode: 276c6...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilket abonnement og leverandør gjelder det? Jeg har Telenor, og der kan jeg endre abonnementet mitt selv på Mine Sider uten å betale noe mellomlegg. 

Logg inn på Mine Sider på mobilnettet du har, så kan du se priser på de ulike abonnementene der. 

Anonymkode: 1e0b5...d6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ett års bindingstid ved nytegning av abo i forbindelse med kjøp av tilbudsmobil. Det er dette det gjelder. 

Anonymkode: 276c6...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mistenker at man må betale noe mellomlegg for å få byttet til et billigere abo? Jeg har et som er altfor stort og dyrt i forhold til mitt forbruk, så hva kan jeg gjøre for å få et som er billigere og mindre på samme stedet? Noen som vet? 

Anonymkode: 276c6...575

Praktiseres ulikt hosmulike leverandører. Snakk med forhandler/selger.

Anonymkode: 1781c...a71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutes ago, AnonymBruker said:

Det er jo ett års bindingstid ved nytegning av abo i forbindelse med kjøp av tilbudsmobil. Det er dette det gjelder. 

Anonymkode: 276c6...575

At du har bindingstid er vel kanskje noe som hadde vært relevant ta med i hovedinnlegg? 
Man kan bytte abonnement som man selv ønsker, så lenge man ikke har bindingstid. 
Har du bindingstid må du betale bruddgebyr. 
Du har fått kjøpt en "tilbuds"telefon, mot at du har bundet deg til å betale ned på denne over en periode. 
Så for å få byttet til ett billigere abonnement må du betale ut telefonen. 

Anonymkode: 0cc36...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Praksis nå er ofte at telefonen er bundet opp og ikke abonnementet. Det betyr at du kan bytte abonnement innenfor samme leverandør uten at det koster noe, men du fortsetter å betale samme beløp per mnd for telefonen. 

Har du derimot et abonnement som er låst med rabatter eller andre fordeler kan det gjelde andre regler.

Av erfaring vet jeg at de fleste tilbyderene ønsker å beholde sine kunder og finner fornuftige løsninger der begge sitter igjen med å være fornøyde. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Jeg fant ut av det og saken er nå løst på en ok måte. 

Anonymkode: 276c6...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. Jeg fant ut av det og saken er nå løst på en ok måte. 

Anonymkode: 276c6...575

Nei men så fint da

Anonymkode: 4a41d...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...