AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #21 Del Skrevet 11. oktober 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser at noen synes det er en dealbreaker med en venn som treffer noen som er i forhold. Jeg synes også handlingen er gal, og jeg ville ikke gjort det selv, men jeg ville nok ikke kuttet ut en venn som gjør det, da ting ikke er sort-hvitt i slike tilfeller. En handling som jeg synes er verre er å gå med pels, dvs. å støtte dyremishandling økonomisk og med et statement. Slike venner vil jeg ikke ha. Anonymkode: 08603...fef Nå fikk jeg lyst på nye skinnstøvelettet Anonymkode: 1e7e7...229 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #22 Del Skrevet 11. oktober 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: Nå fikk jeg lyst på nye skinnstøvelettet Anonymkode: 1e7e7...229 Og hva er poenget med den kommentaren? Har ingenting med tråden å gjøre. Anonymkode: 8af0d...c71 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #23 Del Skrevet 11. oktober 2017 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hva er poenget med den kommentaren? Har ingenting med tråden å gjøre. Anonymkode: 8af0d...c71 Nien mente at pels (og da antar jeg også skinn inngår her) var umoralsk. Jeg var ikke enig i at det hadde med tråden å gjøre, så ble fristet til et litt flåsete svar. Anonymkode: 1e7e7...229 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #24 Del Skrevet 11. oktober 2017 34 minutes ago, AnonymBruker said: Nien mente at pels (og da antar jeg også skinn inngår her) var umoralsk. Jeg var ikke enig i at det hadde med tråden å gjøre, så ble fristet til et litt flåsete svar. Anonymkode: 1e7e7...229 Ja,for å provosere/få en reakjson den brukeren Anonymkode: 8af0d...c71 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #25 Del Skrevet 11. oktober 2017 På 9.10.2017 den 2.30, AnonymBruker skrev: Jeg har absolutt ingen respekt for pedofile og finner jeg ut av at noen er det så eksisterer de ikke for meg lenger. Jeg ønsker virkelig ikke å ha slike rundt meg. Det gjør meg fysisk kvalm. Anonymkode: 03fde...f5a Så vennen din er pedofil? 😱 Det skjønner jeg at du ikke liker. Anonymkode: a2cee...adf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #26 Del Skrevet 11. oktober 2017 De mennene i forhold hun roter med er de som er umoralsk. Slemt å bruke han som faktisk liker henne. Men istedet for å være en bitchy venninne ville jeg heller prøvd å forstå hennes destruktive atferd. Er hun blitt dumpet/forlatt/såret av en mann og nå "straffer" andre menn pga dette feks? Hadde en venninne stjelt, vært notorisk utro, svindlet folk ville jeg jo klart kuttet vennskapet. Men ikke pga dette Anonymkode: dc848...b89 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #27 Del Skrevet 11. oktober 2017 På 18.9.2017 den 19.40, AnonymBruker skrev: Jeg har en venninne nå jeg vurderer å kutte kontakten med fordi oppførselen hennes ikke er i tråd med mine verdier. Man kan si at det ikke er min business og hun får leve sitt liv uten at det går ut over meg etc, men faktum er at nå tror folk jeg er som henne, noe jeg overhodet ikke er. Hun dater menn konstant, kun fordi hun liker oppmerksomheten virker det som. Nå dater hun en rik fyr, kun fordi han spanderer masse, middager, gaver etc. Men hun syns han er lite attraktiv og kunne aldri blitt sammen med han. I tillegg har hun klina med en fyr som er forlovet (og ja hun visste det), og hatt et seksuelt forhold til en mann som har kjæreste. Er alltid en 3-4 menn hun holder på med samtidig, til hun blir lei. Jeg har prøvd å spille på hennes samvittighet, hadde du likt om noen behandlet deg på samme måte etc og da sier hun nei, men at hun ikke ser noen grunn til å si nei til dates og middager når hun kan få det gratis. "Ikke mitt problem at han har lyst på meg selv om han har kjæreste" er noe hun ofte sier. I helgen møtte jeg noen felles bekjente som sa "Å ja, det er du som er venn med Sara. Hun er ikke helt real". Fordi hun hadde utnyttet en kompis av dem som var lei seg. Damer blir jo lei seg om menn er slemme mot de, men det her er jo like ille. Kjenner jeg blir lei av alt drama. Og nei jeg er ikke perfekt selv, men syns den regelen om å behandle andre som man vil bli behandlet selv er ganske bra Flere som har umoralske venner, og hvordan forholder dere dere til dem? Anonymkode: cf09b...913 Ha ha ha, å herregud... Er det sant? Så bra at du sa i fra til henne. Det fortjente hun når hun oppfører seg sånn i mot folk. Hvis det er sant da. Jeg antar du ikke finner det opp. Anonymkode: a2cee...adf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2017 #28 Del Skrevet 11. oktober 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Og hva er poenget med den kommentaren? Har ingenting med tråden å gjøre. Anonymkode: 8af0d...c71 Fordi anonym skriver om pels og dyremishandling (skinn-støvletter - er laget av et dyr). Anonymkode: a2cee...adf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bortebra Skrevet 12. oktober 2017 #29 Del Skrevet 12. oktober 2017 Alle mine venner er umoralske på et eller annet vis. Noen laster ned filmer ulovlig, andre snoker på telefonen til eller i dagboka til partneren sin, andre igjen sniker på bussen. Noen er også utro. De færreste er perfekte. Vennskap, eller i det hele tatt nære relasjoner, handler for meg om overbærenhet. Ikke med alt, og ikke hva som helst, men jeg tror mange trenger rom og plass og mulighet for å snakke om det som er vanskelig eller tabu, og hvis man alltid blir avfeid med moralisme og/eller fordommer, så blir det litt vanskeligere og litt trangere å være menneske. Jeg er veldig glad for at mine venner bærer over med meg når jeg har gjort ting jeg er mindre stolt av. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. oktober 2017 #30 Del Skrevet 12. oktober 2017 På 11.10.2017 den 20.21, AnonymBruker skrev: De mennene i forhold hun roter med er de som er umoralsk. Slemt å bruke han som faktisk liker henne. Men istedet for å være en bitchy venninne ville jeg heller prøvd å forstå hennes destruktive atferd. Er hun blitt dumpet/forlatt/såret av en mann og nå "straffer" andre menn pga dette feks? Hadde en venninne stjelt, vært notorisk utro, svindlet folk ville jeg jo klart kuttet vennskapet. Men ikke pga dette Anonymkode: dc848...b89 Altså, hun har dype psykiske problemer, tro meg. Likevel syns jeg det blir litt for mye for meg å takle. Hun drev også og prøvde å skape drama med meg og kjæresten en periode, hun spurte om det var greit at hun dro hjem til han fordi hun kjedet seg.. en gang jeg var utenlands. Syns bare det er så spesiell oppførsel. Dama har aldri blitt dumpet nei, er kun hun som dumper og avviser og virker å få en slags pervers glede av det. Ellers har jeg forståelse for at folk sliter med ting, men når folk nekter å oppsøke hjelp, sårer andre, lager drama og oppfører seg destruktivt. Så gidder jeg bare ikke være så forståelsesfull. TS Anonymkode: cf09b...913 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Balder- Skrevet 13. oktober 2017 #31 Del Skrevet 13. oktober 2017 Jeg hadde kuttet de ut og har gjort det selv,av samme grunn med 3 tidligere venner. Spiller ingen rolle om de er snille og greie mot meg og om de er barndomsvenner,om de lever et liv som er i mine øyne moralsk forkastelig kutter jeg de heller ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #32 Del Skrevet 13. oktober 2017 Folk som klager på andres mangel på moral er ofte de som har minst moral. Anonymkode: 95d07...986 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #33 Del Skrevet 13. oktober 2017 På 11.10.2017 den 12.03, AnonymBruker skrev: Ja,for å provosere/få en reakjson den brukeren Anonymkode: 8af0d...c71 Egentlig syntes jeg det var avsporing, da tråden handlet mer om stygg oppførsel, og behandling av andre. så jeg svarte på det. Men burde sikkert ordlagt meg litt annerledes, for det var egentlig ikke noen god oppførsel av meg heller. Synes forøvrig ikke å gå med skinn og pels er uetisk. Anonymkode: 1e7e7...229 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #34 Del Skrevet 13. oktober 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså, hun har dype psykiske problemer, tro meg. Likevel syns jeg det blir litt for mye for meg å takle. Hun drev også og prøvde å skape drama med meg og kjæresten en periode, hun spurte om det var greit at hun dro hjem til han fordi hun kjedet seg.. en gang jeg var utenlands. Syns bare det er så spesiell oppførsel. Dama har aldri blitt dumpet nei, er kun hun som dumper og avviser og virker å få en slags pervers glede av det. Ellers har jeg forståelse for at folk sliter med ting, men når folk nekter å oppsøke hjelp, sårer andre, lager drama og oppfører seg destruktivt. Så gidder jeg bare ikke være så forståelsesfull. TS Anonymkode: cf09b...913 Hun fortjener ingen forståelse. Hun er ikke så dum, at hun ikke vet at det hun gjør er galt. Anonymkode: 1e7e7...229 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #35 Del Skrevet 13. oktober 2017 Holder dem litt på avstand. Noen av dem har fine kvaliteter og er generelt hyggelige å være med, men jeg ønsker rett og slett ikke å vite noe om deres manglende moral når det gjelder f. eks. økonomi. De får ta ansvar for sin egen økonomi. Anonymkode: 5a745...69f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #36 Del Skrevet 13. oktober 2017 På Monday, September 18, 2017 den 19.40, AnonymBruker skrev: Jeg har en venninne nå jeg vurderer å kutte kontakten med fordi oppførselen hennes ikke er i tråd med mine verdier. Man kan si at det ikke er min business og hun får leve sitt liv uten at det går ut over meg etc, men faktum er at nå tror folk jeg er som henne, noe jeg overhodet ikke er. Hun dater menn konstant, kun fordi hun liker oppmerksomheten virker det som. Nå dater hun en rik fyr, kun fordi han spanderer masse, middager, gaver etc. Men hun syns han er lite attraktiv og kunne aldri blitt sammen med han. I tillegg har hun klina med en fyr som er forlovet (og ja hun visste det), og hatt et seksuelt forhold til en mann som har kjæreste. Er alltid en 3-4 menn hun holder på med samtidig, til hun blir lei. Jeg har prøvd å spille på hennes samvittighet, hadde du likt om noen behandlet deg på samme måte etc og da sier hun nei, men at hun ikke ser noen grunn til å si nei til dates og middager når hun kan få det gratis. "Ikke mitt problem at han har lyst på meg selv om han har kjæreste" er noe hun ofte sier. I helgen møtte jeg noen felles bekjente som sa "Å ja, det er du som er venn med Sara. Hun er ikke helt real". Fordi hun hadde utnyttet en kompis av dem som var lei seg. Damer blir jo lei seg om menn er slemme mot de, men det her er jo like ille. Kjenner jeg blir lei av alt drama. Og nei jeg er ikke perfekt selv, men syns den regelen om å behandle andre som man vil bli behandlet selv er ganske bra Flere som har umoralske venner, og hvordan forholder dere dere til dem? Anonymkode: cf09b...913 Detteer bagateller i den store sammenhengen og forhold du ts ikke har noe med. Hun gjør ikke noe kriminelt. At du med ditt leve og tenkesett anser henne som umoralsk ol. er ditt valg. Hun tenker tydeligvis annerledes enn deg. Takler du ikke venninnen din sine handle- og tenkemåter så sier vel det mer om deg enn om venninnen din. Hun tvinger deg vel ikke til å være hennes venninne? Anonymkode: b69c4...7a2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #37 Del Skrevet 13. oktober 2017 På 10.10.2017 den 14.07, AnonymBruker skrev: Å være seksuelt tiltrukket av barn er en følelse, ikke et moralsk spørsmål rundt seksuelle overgrep. Ser du ikke forskjellen? Vet du hvor vanskelig det er for voksne som er tiltrukket av barn å få hjelp fra helsevesenet? Ofte må de dessverre forgripe seg på barn før de får tilgang til de få psykologene som driver med terapi på dette området. Hva tenker du at en som er tiltrukket av barn skal gjøre, når helsevesenet ikke hjelper og selv venner vil skyve en ut i kulden, selv om en ikke har gjort noe galt? Anonymkode: 0813f...ed5 Kutte av seg pikken, kanskje? Anonymkode: beb79...5d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #38 Del Skrevet 13. oktober 2017 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Altså, hun har dype psykiske problemer, tro meg. Likevel syns jeg det blir litt for mye for meg å takle. Hun drev også og prøvde å skape drama med meg og kjæresten en periode, hun spurte om det var greit at hun dro hjem til han fordi hun kjedet seg.. en gang jeg var utenlands. Syns bare det er så spesiell oppførsel. Dama har aldri blitt dumpet nei, er kun hun som dumper og avviser og virker å få en slags pervers glede av det. Ellers har jeg forståelse for at folk sliter med ting, men når folk nekter å oppsøke hjelp, sårer andre, lager drama og oppfører seg destruktivt. Så gidder jeg bare ikke være så forståelsesfull. TS Anonymkode: cf09b...913 Når hun prøver å skade forholdet ditt, og behandler andre dårlig så er ikke en person gir deg noe positivt med å omgås. Anonymkode: 1693c...cef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. oktober 2017 #39 Del Skrevet 13. oktober 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Detteer bagateller i den store sammenhengen og forhold du ts ikke har noe med. Hun gjør ikke noe kriminelt. At du med ditt leve og tenkesett anser henne som umoralsk ol. er ditt valg. Hun tenker tydeligvis annerledes enn deg. Takler du ikke venninnen din sine handle- og tenkemåter så sier vel det mer om deg enn om venninnen din. Hun tvinger deg vel ikke til å være hennes venninne? Anonymkode: b69c4...7a2 Så du støtter utnytting av andre, og syns det er greit å fucke opp folk psykisk bare pga stort oppmerksomhetsbehov? Det er greit i din vennegjeng? Interessant. Jeg liker ikke å se folk bli såret og ha det vondt jeg, men kanskje jeg er rar Hvis alle følger ditt eksempel og gir fullstendig faen i moral, hva slags samfunn får vi da? Anonymkode: cf09b...913 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest impressa Skrevet 13. oktober 2017 #40 Del Skrevet 13. oktober 2017 Jeg har grenser. Men har en venninne som stadig får tøye de grensene, fordi jeg er så glad i henne at det bare ikke er snakk om at hun ikke skal være i livet mitt. Men jeg sier klart fra om hva jeg mener, direkte og ofte. Uten at det går inn, riktignok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå