Gå til innhold

Moren min er permittert

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja ts, nå er det på tide å bli voksen å ta vare på deg selv. 

Anonymkode: ac0bf...744

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er førsteårslærling, og har litt over 7000 kroner utbetalt i måneden, men lønna stiger hvert halvår. Fra før har jeg rundt 3000 kroner i faste utgifter hver måned, hvor 1000 av de skal gå til moren min, så husleie er ikke aktuelt. Derimot har jeg sagt at jeg kan bidra økonomisk på andre måter, som for eksempel å betale for lørdagshandelen en gang i uka. Kommer egentlig ikke på andre ting jeg kan bidra med, så tar gjerne mot tips :)

Anonymkode: 1bed5...ee0

Du har tre tusen i faste utgifter, da har du 4000 å bidra med. Så du har definitivt råd til husleie.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er førsteårslærling, og har litt over 7000 kroner utbetalt i måneden, men lønna stiger hvert halvår. Fra før har jeg rundt 3000 kroner i faste utgifter hver måned, hvor 1000 av de skal gå til moren min, så husleie er ikke aktuelt. Derimot har jeg sagt at jeg kan bidra økonomisk på andre måter, som for eksempel å betale for lørdagshandelen en gang i uka. Kommer egentlig ikke på andre ting jeg kan bidra med, så tar gjerne mot tips :)

Om du har 7000 inn, og 3000 ut så kunne du gitt en ekstra 1000 lapp til moren din. Da har du 3000 å bruke på andre ting/sparing. 

Anonymkode: d5f62...009

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja ts, nå er det på tide å bli voksen å ta vare på deg selv. 

Du forstår at det er helt urealistisk at jeg skal flytte ut nå med den lønna jeg har, ikke sant? Jeg er så å si selvforsynt, med unntak av at jeg spiser maten som moren min kjøper og at jeg bruker strøm i huset hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har tre tusen i faste utgifter, da har du 4000 å bidra med. Så du har definitivt råd til husleie.

Er vel hipp som happ om jeg betaler for maten eller om jeg overfører en tusenlapp ekstra til henne i måneden uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3000 i husleie og 2000 i mnd for mat er billig for deg og fortsatt har du 2000 til å bruke.

Anonymkode: de790...5fe

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff da. Å jeg er sykmeldt å klager, og jeg får 19000 kr i mnd...

Anonymkode: 66e99...ed3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Voksen ja, men jeg bor hjemme og er jo fortsatt til en viss grad en utgift for moren min.

....

Endret av Nyttig
leste litt feil..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

3000 i husleie og 2000 i mnd for mat er billig for deg og fortsatt har du 2000 til å bruke.

Billig?? Jeg har faste utgifter på 3000 kroner som IKKE er husleie, kan ikke peise på med 5000 kroner til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Billig?? Jeg har faste utgifter på 3000 kroner som IKKE er husleie, kan ikke peise på med 5000 kroner til da.

Du bor og spiser gratis, hva i all verden er det for slags utgifter du har dratt på deg? Ellers er vel studielån et alternativ?

Anonymkode: c1af9...d83

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle dere som sier at TS skal betale til sin mor, dere er klar over at foreldre har underholdsplikt ovenfor sine barn til de er ferdig på vgs, innen rimelig tid?! Moren har ikke lov til å ta betalt for husleie ol. 

Ikke snakk om at hun bor og spiser gratis og er voksen. Moren har en PLIKT til å forsørge henne, så slutt å være så patetiske. 

Anonymkode: 4dc71...349

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble nok en tråd hvor det kom mange bitre og sure kommentarer.

TS: Du snakker om at din mor har hus. Har hun lån på huset slik at lånekostnadene spiser en veldig stor bit av dagpengene?

Anonymkode: 88d93...dc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du bor og spiser gratis, hva i all verden er det for slags utgifter du har dratt på deg? Ellers er vel studielån et alternativ?

Anonymkode: c1af9...d83

Jeg har bil :) Hvorfor i alle dager skal jeg ta opp studielån? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette ble nok en tråd hvor det kom mange bitre og sure kommentarer.

TS: Du snakker om at din mor har hus. Har hun lån på huset slik at lånekostnadene spiser en veldig stor bit av dagpengene?

Ja, 9000 kroner i måneden tror jeg det er hun betaler på huslånet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle dere som sier at TS skal betale til sin mor, dere er klar over at foreldre har underholdsplikt ovenfor sine barn til de er ferdig på vgs, innen rimelig tid?! Moren har ikke lov til å ta betalt for husleie ol. 

Ikke snakk om at hun bor og spiser gratis og er voksen. Moren har en PLIKT til å forsørge henne, så slutt å være så patetiske. 

Hun er lærling. Da er hun ferdig med vgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun er lærling. Da er hun ferdig med vgs.

Men lærlingtiden regnes som utdanning i bedriften, og heter faktisk vg3. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, 9000 kroner i måneden tror jeg det er hun betaler på huslånet.

Da kan du tipse henne om at de aller fleste bankene vil være veldig villig til å gi henne en avdragsfri periode på lånet. Da betaler hun rentene, men ikke avdrag. Det kan bety mye i den situasjonen hun er akkurat nå.

Lenke

Det kan lette den økonomiske situasjonen moren din (og du) sitter i akkurat nå.

Du høres ut til å være en oppegående datter, så fortell din mor at du har skjønt der er trangt. Hvis hun er villig så kan dere sette opp en oversikt over hva pengene går til, og hvor mye penger som går hvor. Etterpå kan dere se på om dere tror dere kan stramme inn noe. Det er det ikke sikkert at dere kan, men da har dere oversikten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kan du tipse henne om at de aller fleste bankene vil være veldig villig til å gi henne en avdragsfri periode på lånet. Da betaler hun rentene, men ikke avdrag. Det kan bety mye i den situasjonen hun er akkurat nå.

Lenke

Det kan lette den økonomiske situasjonen moren din (og du) sitter i akkurat nå.

Du høres ut til å være en oppegående datter, så fortell din mor at du har skjønt der er trangt. Hvis hun er villig så kan dere sette opp en oversikt over hva pengene går til, og hvor mye penger som går hvor. Etterpå kan dere se på om dere tror dere kan stramme inn noe. Det er det ikke sikkert at dere kan, men da har dere oversikten.

Tusen takk, skal tipse henne om dette!! :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts går ikke på videregående, hun er lærling med egen inntekt. 

Anonymkode: 99e65...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts går ikke på videregående, hun er lærling med egen inntekt. 

Anonymkode: 99e65...081

Lærlingtiden er som sagt et videregående utdanningsløp, det heter vg3 :) nå vet jeg ikke om det er spesielle regler for lærlinger, men jo, det er faktisk videregående.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...