AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #1 Skrevet 17. september 2017 Det er egentlig veldig fascinerende hvordan bygninger på 1000 m blir bygget. Ser at de bruker svære kraner som henger på bygningene, men hvordan får de satt de opp der? Monterer bit for bit? Og hvordan få de ned igjen? Folk må klatre helt opp å demontere del for del? Anonymkode: 863b7...4e3
stan Skrevet 17. september 2017 #2 Skrevet 17. september 2017 Det er vel ingen bygninger som er tusen meter enda men det er mange over 500. Ta en titt på denne filmen som viser en bygning på 57 etasjer bli bygget. Du ser hvordan kranene løftes opp langs veggen etterhvert som bygget blir høyere. Bygget er fra Changsha i Kina som har planer om å bygge et 1000 m høyt hus.
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #3 Skrevet 17. september 2017 De begynner fra toppen og så bygger de seg nedover. Anonymkode: 1bc8b...99f 4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #4 Skrevet 17. september 2017 1000 m?? 828 m er det høyeste. Men Saudi Arabia driver å bygger Jeddah Tower. Det skal bli 1000 m i 2018. Anonymkode: 57ade...6a3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #5 Skrevet 18. september 2017 15 timer siden, stan skrev: Det er vel ingen bygninger som er tusen meter enda men det er mange over 500. Ta en titt på denne filmen som viser en bygning på 57 etasjer bli bygget. Du ser hvordan kranene løftes opp langs veggen etterhvert som bygget blir høyere. Bygget er fra Changsha i Kina som har planer om å bygge et 1000 m høyt hus. Hvilken film? Jeg tenkte på jeddah tower som skal bli 1000 m når det blir ferdig. Burj khalifa er 828. Men poenget var egentlig bare svært høye bygg. Forstår ikke hvordan de får flyttet kranene. Anonymkode: 863b7...4e3
stan Skrevet 18. september 2017 #6 Skrevet 18. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvilken film? Jeg tenkte på jeddah tower som skal bli 1000 m når det blir ferdig. Burj khalifa er 828. Men poenget var egentlig bare svært høye bygg. Forstår ikke hvordan de får flyttet kranene. Anonymkode: 863b7...4e3 Sorry linken ble ikke med, her er den: Men jeg fant også en film fra et kranfirma som viser noe av prinsippet: Vi ser jo at kranene på bygget i Changsha forankres i selve bygningen, og flytter seg oppover etterhvert som bygget vokser.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #7 Skrevet 18. september 2017 Søt tråd Anonymkode: c1aaf...4fa
slask Skrevet 18. september 2017 #8 Skrevet 18. september 2017 (endret) Greit med en tråd om hvordan de bygges, som motsetning til hvordan de rives - gjerne tre stk på en dag. Hold fyrstikkene unna, for da går de i bakken som domino-tårn... Endret 18. september 2017 av slask
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #9 Skrevet 18. september 2017 1 time siden, slask skrev: Greit med en tråd om hvordan de bygges, som motsetning til hvordan de rives - gjerne tre stk på en dag. Hold fyrstikkene unna, for da går de i bakken som domino-tårn... Øh, hva snakker du om? Anonymkode: 863b7...4e3 1
slask Skrevet 19. september 2017 #10 Skrevet 19. september 2017 16 hours ago, AnonymBruker said: Øh, hva snakker du om? Anonymkode: 863b7...4e3 Hvordan skyskrapere bygges har lenge vært interessefeltet for mange av oss som har vært opptatt av hvordan det er umulig å rive (kollapse) slike stålkonstruksjoner i fritt fall forårsaket av brann eller flykrasj. Snakker om de umulige world trade center-kollapsene hvor 3 digre bygninger ble jevnet med jorda samma dag for 16 år siden, og påstått forårsaket av 2 flykrasj samt påfølgende branner. For ikke å spore av denne tråden kan jeg anbefale denne KG-tråden, en av mange om samme tema.http://forum.kvinneguiden.no/topic/1133497-til-dere-som-tror-den-offisielle-911-forklaringen/
AnonymBruker Skrevet 20. september 2017 #11 Skrevet 20. september 2017 På 19.9.2017 den 10.12, slask skrev: Hvordan skyskrapere bygges har lenge vært interessefeltet for mange av oss som har vært opptatt av hvordan det er umulig å rive (kollapse) slike stålkonstruksjoner i fritt fall forårsaket av brann eller flykrasj. Snakker om de umulige world trade center-kollapsene hvor 3 digre bygninger ble jevnet med jorda samma dag for 16 år siden, og påstått forårsaket av 2 flykrasj samt påfølgende branner. For ikke å spore av denne tråden kan jeg anbefale denne KG-tråden, en av mange om samme tema.http://forum.kvinneguiden.no/topic/1133497-til-dere-som-tror-den-offisielle-911-forklaringen/ Jeg har sett den tråden, men den handler om konspirasjonsteoriene rundt 9/11 og det jeg lurer på en hvordan disse bygningene blir bygget, eller hvordan disse kranene fungerer og kommer på plass når bygget kommer over en viss høyde. Fikk halvveis forklaring lenger oppe i tråden. Anonymkode: 863b7...4e3 1
slask Skrevet 20. september 2017 #12 Skrevet 20. september 2017 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har sett den tråden, men den handler om konspirasjonsteoriene rundt 9/11 og det jeg lurer på en hvordan disse bygningene blir bygget, eller hvordan disse kranene fungerer og kommer på plass når bygget kommer over en viss høyde. Fikk halvveis forklaring lenger oppe i tråden. Anonymkode: 863b7...4e3 De tårnene WTC, hadde såkalte Kangaroo-cranes som kunne heise seg selv opp etter hvert. Det var kanskje det som ble forklart ovenfor. Søk på det.https://duckduckgo.com/?q=kangaroo+cranes+wtc&iax=1&ia=images
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå