Hedda-78 Skrevet 18. september 2017 #41 Skrevet 18. september 2017 Bordet på TV-stua vår er så lite at det egner seg ikke til spising, så alle måltider foregår ved kjøkkenbordet. Vi spiser frokost sammen hver dag, lunsj naturligvis på skole/jobb. Middag sammen hver dag, unntatt en dag i uka der det kræsjer med aktiviteter så vi spiser middag i to omganger. Barna spiser kveldsmat sammen mens en av oss voksne er tilstede og vasker opp og rydder på kjøkkenet og småprater. Lørdagskveldene spiser vi noe godt sammen (pizza e.l.), ved kjøkkenbordet, før vi ser TV og spiser godteri sammen i TV-stua. Ellers enig i at man ikke nødvendigvis har de gode, dype samtalene rundt middagsbordet. Jeg opplever at de dype samtalene oppstår når man bare er to og har god tid. Ikke når hele bøtteballetten er samlet, det er lett kaotisk og alle må skynde seg for å spise ferdig og rekke neste punkt på programmet.
Engel Skrevet 18. september 2017 #42 Skrevet 18. september 2017 Hos oss spises alle måltider samlet ved spisebordet med unntak av kveldsmat som spises etter behov. Har 3 barn på barneskolen. Vi spiser fortsatt frokost sammen før jeg leverer mistemann på SFO og drar på jobb, de to eldste drar litt senere. Middag er av og til en utfordring innimellom treninger og sånt, men kjører heller lettvindt middag med alle til stede enn å dele opp i flere bordsetninger. Ser at det kan bli endringer på frokost om ungene plutselig får bedre sovehjerter som tenåringer, men jeg syns det er ekstremt viktig å passe på at de får i seg en grei frokost. Det er nemlig litt opp og ned hva som blir spist på skolen.
Jens Skrevet 18. september 2017 #43 Skrevet 18. september 2017 Vi spiser middagene sammen mandag til og med torsdag. Fredag og lørdag kveld har mannen og jeg voksen middag litt senere enn barna spiser, hvor vi også drikker litt vin og koser oss. Søndager spiser vi enten søndagsmiddag hele gjengen, eller mannen og jeg pizza foran tv, når yngste er i seng. Barna er 9 og 12. Så, en lett blanding vil jeg si.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2017 #44 Skrevet 18. september 2017 Middag spises alltid sammen ved bordet. Frokost og lunsj i ukedagene spises henholdsvis i barnehagen og på jobb. Sånn vil jeg tro det er for de fleste med småbarn i hverdagen. I helgen spiser vi sammen. Kvelds får barnet mye tidligere enn oss voksne, man rekker jo ikke å bli sulten igjen fra middag til før barnet skal legge seg. Anonymkode: 95db9...e06
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå