Gå til innhold

"Regning" fra forening...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, Newroz skrev:

Dytt fingrene i øra, og hold deg for ansiktet (kanskje litt vanskelig på en og samme tid, og også økt fare for å falle) om du møter på slike. Tror beste løsning rett og slett er å ignorere dem. 

De aller, aller fleste vil at alle andre også skal ha det bra, men om vi skulle støttet hver eneste hjelpeorganisasjon så hadde vi brukt opp alle pengene våre på det. Videre må hver enkelt få lov å velge hva som er viktig for dem, og hva de ønsker å gi i støtte.

Jeg vet. Og helt ærlig gjør jeg så mye jeg kan ut ifra mine muligheter (jeg jobbet frivillig, jeg strikker til veldedighet, jeg betaler 200,- til Amadia hver mnd). Det er bare så vanskelig å si nei - men hvis jeg ikke gjør det vil regningene gå til inkasso :fnise: Synes egentlig det er litt uting at hjelpeorganisasjoner står på gata: det er greit at de trenger penger, men da må de gi seg når folk sier nei første gang, ikke spille på samvittigheten til folk. For de fleste vil, men hvis de sier nei er det sannsynlig at de ikke har mulighet til å gi til akkurat den organisasjonen. Eller at de bare ikke ønsker (og det må jo folk få lov til å avgjøre selv). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...