Gå til innhold

Barnebidrags regning

Fremhevede innlegg

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjør det! 

du ber om ny beregning etter at du har mottat tre lønninger.. 

det stemmer ikke som noen skriver at du ikke reduserer bidraget fordi du frivillig bytter jobb.. en hver m beina på jorda forstår at man ikke alltid kan bli i en godt betalt jobb., disse jobbene er ofte tunge og folk holder i noen år.. velger man å jobbe redusert blir det noe annet..

Ang pengene etter huset: spør nav. Hvis de gjør det tar du de ut av banken slik at de "forsvinner" til bidraget er beregnet ..

en mor som ødelegger samvær m far fortjener å betale alle utgifter selv .. eksen din høres ut som en drittkjerring..

Anonymkode: 592f3...a42

Jo, det stemte i mitt tilfelle. BF fikk ikke mindre barnebidrag av å ha mindre inntekt mens han var student. De sa det var fordi studiet ikke ville gi han noe høyere inntekt senere. 

Men det er jo bare å ta en anonym samtale til NAV? 

Du må ogås tenke på hvordan barnet ditt får det med mindre bidrag. Hun kan vel heller ikke nekte deg å se barnet ditt hvis det ikke er noe grunn til det? Du kan jo evt foreslå samvær med en annen til stedet hos FVK? 

Anonymkode: 24eb6...bf2

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 timer siden, Zanzibar3 skrev:

TS vil jo kjøpe seg bolig igjen. Det går jo ikke med høy bidragsgjeld. Som fleir skriver her oppe så kan NAV skjønnsfastsette inntekt. Slik at selvom du tjener lite må du betale samme bidrag. Barnet koster ikke noe mindre fordi du vil jobbe som reiseguide. Hvis du ikke betaler opparbeider du deg bidragsgjeld. Da kan de til slutt ta pant i verdiene dine, overskuddet fra huset. 

Et barn koster ikke mer om far tjener mye heller .. 

det er ikke slik at man er dømt til å jobbe på samme sted for å ikke gå ned i lønn. 

Tar man en jobb der man tjener mindre så er det dette nav forholder seg til . Betaler far det nedsatte beløpet blir det ingen lønn . Missiler man å betalt til eksen er det lurt å stoppe bidraget noen måneder før barnet blir 18, og heller sette de på en egen konto . Når navi da krever inn bidraget vil dette gå uavkortet til barnet.

Skrevet
3 timer siden, Coolaid skrev:

Jeg sitter også og klør meg i hodet.... Jeg kan ikke forstå, at du som PAPPA, prøver å komme deg bort fra det økonomiske ansvaret du har for ditt eget barn. (For å ikke snakke om at du faktisk reiser fra barnet ditt som du sikkert ikke kommer til å se like ofte.) 

Er dette virkelig en slik mann du ønsker å være? 

Du skal være et forbildet for barnet ditt. 

LESER DU HVA TS SKRIVER???

Eksen er en av de onde drittmødrene som saboterer samvær og har hindret far i å møte barnet i 2 år. 

hvorfor skal Ts ødlegge livet sitt?? Han går jo ikke være med barnet uansett.

og morren fortjener å ta kostnadene for barnet når hun gjør hva hun gjør..

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det stemte i mitt tilfelle. BF fikk ikke mindre barnebidrag av å ha mindre inntekt mens han var student. De sa det var fordi studiet ikke ville gi han noe høyere inntekt senere. 

Du må ogås tenke på hvordan barnet ditt får det med mindre bidrag. Hun kan vel heller ikke nekte deg å se barnet ditt hvis det ikke er noe grunn til det? Du kan jo evt foreslå samvær med en annen til stedet hos FVK? 

Barnet vil ikke påvirkes, mor må bare kutte ned på sitt eget forbruk. 

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt og svar til dette

sofie777, mod

Skrevet

Hei, meld deg inn i "NAV spørsmål" på facebook du, der får du (som regel) nøyaktige og gode svar på det du spør om :) 

Anonymkode: 6e701...275

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

LESER DU HVA TS SKRIVER???

Eksen er en av de onde drittmødrene som saboterer samvær og har hindret far i å møte barnet i 2 år. 

hvorfor skal Ts ødlegge livet sitt?? Han går jo ikke være med barnet uansett.

og morren fortjener å ta kostnadene for barnet når hun gjør hva hun gjør..

Jeg her lest hva ts skriver. Jeg er ikke enig. Man kan være stolt pappa med nære relasjoner til barnet selv om mor saboterer. Det må bare jobbes for å få det til. Det hjelper lite å rømme å være uansvarlig. 

Skrevet
18 timer siden, alexakavil skrev:

jeg anklager ingen i saken her. eneste jeg er ute etter er og få svar på mitt spm helst uten og måtte gå i detalj om min sak med mor. da dette er en privat sak som ikke har så mye og gjøre på ett forum. jeg prøver bare og svare på deres annklager om at jeg gir f i mitt barn og ikke vil betale bidrag. det er ikke sant. jeg betaler gjerne bidrag men når situasjonen har blitt som den har blitt i dag så takket jeg ja til ny jobb fordi jeg har prøvd alt jeg kan for og få ha samvær etc og det er ganske tøft for en far og få alle julegaver, bursdags gaver, kort etc sendt i retur, mor vil ikke at jeg skal være i bildet, og vil heller ikke at barnet skal motta noe annet enn barnebidrag fra meg. alt jeg lurer på er om mine oppsparte penger som jeg tenkte og holde på en konto mens jeg er borte blir tatt med i beregningen eller ikke. for ja jeg skal flytte tilbake til norge etter jeg har jobbet som reise guide. men som i alle jobber må man starte på bunnen og derfor må jeg også flytte. og siden jeg ikke har fått hatt noen kontakt med mitt barn på over 2 år nå grunnet spolering av samvær fra mor så flytter jeg. jeg flytter altså IKKE for og "stikke av" eller for og "slippe" og betale bidrag. 

Det er utrolig mye uvesentlig informasjon her. Alt du har tatt med om (påstått) samværssabotasje, gavereturer, mor etc har ikke noe å si.

Ditt spørsmål er om bidraget blir endret dersom du tar deg en dårligere betalt jobb i utlandet. Det er besvart for lenge siden. Du må lese i rundskrive til Nav. Linkene og all infoen har du fått allerede.

Her prøvde også bf å ta seg en dårligere betalt jobb, men det ble ikke tatt til følge. Bidraget ble faktisk satt opp da det kom fram at han hadde takket nei til en enda bedre betalt jobb. Det er inntektsEVNEN som betyr noe, ikke hva man faktisk har i inntekt. Vi er også i konflikt hvor han påstår samværssabotasje og mere til, som da absolutt ikke er tilfellet! Anklager og trusler kommer lett fra den kanten!

Anonymkode: 700eb...da1

• Liker 2
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et barn koster ikke mer om far tjener mye heller .. 

det er ikke slik at man er dømt til å jobbe på samme sted for å ikke gå ned i lønn. 

Tar man en jobb der man tjener mindre så er det dette nav forholder seg til . Betaler far det nedsatte beløpet blir det ingen lønn . Missiler man å betalt til eksen er det lurt å stoppe bidraget noen måneder før barnet blir 18, og heller sette de på en egen konto . Når navi da krever inn bidraget vil dette gå uavkortet til barnet.

Du tar feil. Du kan godt gå ned i lønn, men du må betale samme bidrag. 

Fra Nav sine nettsider. "Når NAV beregner barnebidraget tas det utgangspunkt i hva det koster å forsørge barnet. Dette fordeles mellom foreldrene basert på inntekten deres og hvor mye tid hver av dere tilbringer med barnet." og "Inntekten skal fastsettes etter skjønn dersom en forelderer uten inntekt, eller inntekten er vesentlig lavere enn det vedkommende ut fra utdanning og evner burde kunne oppnå, uten at det gis en rimelig grunn til dette."

Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gjør det! 

du ber om ny beregning etter at du har mottat tre lønninger.. 

det stemmer ikke som noen skriver at du ikke reduserer bidraget fordi du frivillig bytter jobb.. en hver m beina på jorda forstår at man ikke alltid kan bli i en godt betalt jobb., disse jobbene er ofte tunge og folk holder i noen år.. velger man å jobbe redusert blir det noe annet..

Ang pengene etter huset: spør nav. Hvis de gjør det tar du de ut av banken slik at de "forsvinner" til bidraget er beregnet ..

en mor som ødelegger samvær m far fortjener å betale alle utgifter selv .. eksen din høres ut som en drittkjerring..

Det er faktisk barnet det går ut over. Du mener at barnet heller ikke har krav på noe fra far? Mye bedre å gi opp og flytte langt vekk og slippe å betale. Litt av en innstillingen. 

Anonymkode: 180ef...b99

Skrevet

Nå føler jeg skam for å være kvinne.   At dere sitter her er bedømme ts fordi han vil flytte eller slutte å betale, uten engang å nevne at den herpe av en kvinne bruker barna mot han gjør meg flaut.  Er så lei å lese alle disse trådene om hvor faktisk onde noen av dere kvinner er, som bruker barn som makt middel og ødelegge fullstendig forholdet mellom barnet og far.  

TS- ja, føler for deg, men jeg ville ha solgt huset og brukt alle dette middel for å saksøke eksen og prøvde å få 100% omsorg da hun tydeligvis ikke egner seg å ta være på barnet ditt.  

• Liker 2
Skrevet

Jeg mener virkelig at bidrag kun skal betale når mor samarbeide med faren. ...og i de tilfellene når far vil ikke ha en eneste samvær med barna sine, betal dobbel så mye.  

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

I ditt tilfelle valgte far å ikke jobbe - om far hadde byttet til en dårligere betalt jobb ville det vært anderledes 

Skrevet
5 timer siden, Coolaid skrev:

Jeg her lest hva ts skriver. Jeg er ikke enig. Man kan være stolt pappa med nære relasjoner til barnet selv om mor saboterer. Det må bare jobbes for å få det til. Det hjelper lite å rømme å være uansvarlig. 

Dette kan du ikke si om du ikke har vært i TS's sko...

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk barnet det går ut over. Du mener at barnet heller ikke har krav på noe fra far? Mye bedre å gi opp og flytte langt vekk og slippe å betale. Litt av en innstillingen. 

Et barn lir ikke av at ikke far betaler på mors hjem. Barnet lir fordi mor saboterer samvær og frarøver barnet en far..

tenk hvor jævlig det er for Ts å i over 2 år ha blitt nektet samvær..

når situasjonen er slik den er fortjener Ts å realisere et eventyr som gir livet mening.. så får de heller gjenoppta kontakten når barnet løsriver seg fra mor eller om mor skulle forlate denne jord..

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du mener han skal kaste bort gyldne muligheter i livet sitt og heller sitte i norge de neste 18 år og håpe at situasjonen løser seg? 

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette kan du ikke si om du ikke har vært i TS's sko...

Klart jeg kan det. Jeg kan både si det og skrive det. Man har selvfølgelig rett på egne meninger. Jeg trenger ikke skifte sko heller for å mene det. :) 

Skrevet
9 timer siden, Outlander skrev:

Jeg mener virkelig at bidrag kun skal betale når mor samarbeide med faren. ...og i de tilfellene når far vil ikke ha en eneste samvær med barna sine, betal dobbel så mye.  

Hvordan tror du de skal få en far som ikke vil ha samvær til å betale dobbelt?

Min x sa også at det var jeg som samboterte samvær, for det er mer legitimt enn å si at han ikke ville ha noe med barna sine å gjøre... ikke betalte han bidrag eller

Skrevet
10 timer siden, Outlander skrev:

Det er faktisk irrelvant slik lovverket er i dag. Vi kan synse og mene så mye vi vil, men det endrer ikke hvordan Nav forvalter lovverket. Dersom dette skal endres, må man arbeide aktivt med det. Det er stortingen som vedtar lovene, og da er det dit man må dra for å få i gang endringer.

Skrevet
3 hours ago, xinnia said:

Hvordan tror du de skal få en far som ikke vil ha samvær til å betale dobbelt?

Min x sa også at det var jeg som samboterte samvær, for det er mer legitimt enn å si at han ikke ville ha noe med barna sine å gjøre... ikke betalte han bidrag eller

3 hours ago, AnonymBruker said:

Det er faktisk irrelvant slik lovverket er i dag. Vi kan synse og mene så mye vi vil, men det endrer ikke hvordan Nav forvalter lovverket. Dersom dette skal endres, må man arbeide aktivt med det. Det er stortingen som vedtar lovene, og da er det dit man må dra for å få i gang endringer.

Dette var bare min ønske - selvfølgelig kommer dette aldri til å skje!  Jeg synes mødre som holder barna og fedre gisler fordi de er sjalu og sint på mannen sin og de fedre som gir paff i barna sine er like ille begge to.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...