Marthe75 Skrevet 15. september 2017 #21 Skrevet 15. september 2017 Jeg tror jeg har sett samtlige norske episoder Sannsynligvis gir det meg noe fordi jeg mimrer tilbake til egne erfaringer, og å føde barn er jo en vannvittig stor/rå/ tøff/ følelsesladet opplevelse. Jeg synes ikke det programmet er verre enn andre reality show. Angående eksponering av barna, så blir ingen kjent med barnet av å se fødselen på TV. Foreldrene byr på seg selv, men de er voksne nok til å velge selv. 1
Pasjonsfrukten Skrevet 15. september 2017 #22 Skrevet 15. september 2017 Jeg synes det er flott at noen mennesker ønsker å dele sin opplevelse av en fødsel. Og det er jo frivillig å se på. Det gir et godt innblikk i hvordan mange ulike typer fødsler er, selvom alle fødsler er forskjellige. Synes det er lærerikt. Er selv førstegangsfødene. Men har sett på det før jeg ble gravid og. Herlig serie, gleder meg til nye episoder! Hjelper hvert fall meg til å forberede meg til hva som skal og kan skje. 1
Nalaque Skrevet 15. september 2017 #23 Skrevet 15. september 2017 Syns det er et fint program. har selv termin om tre uker og ble nylig spurt om jeg ville være med, takket pent nei
Gjest eksiltronder Skrevet 15. september 2017 #24 Skrevet 15. september 2017 (endret) Som førstegangsgravid har jeg binge-watcha alle episodene, og synes det er veldig kjekt å få presentert ulike scenarier for hva som skal skje med meg/oss i nærmeste fremtid. De er flinke til å presentere ulike fødselsforløp, fra planlagt keisersnitt via styrtfødsel og dageslange igangsettelser. De som deltar får en unik "dagbok" fra en av de rareste, fineste og mest sjelsettende livsendringer vi går gjennom. Noe ganske annet enn mobilbilder og vage minner som forsvinner inn i ammetåka. Jeg kan forøvrig ikke si jeg husker navn eller ansikt på et eneste av parene jeg har sett, og har vanskelig for å se at det skal være det store oppmerksomhetsbehovet som driver deltagerne. Endret 15. september 2017 av eksiltronder
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #25 Skrevet 15. september 2017 4 minutter siden, eksiltronder skrev: Som førstegangsgravid har jeg binge-watcha alle episodene, og synes det er veldig kjekt å få presentert ulike scenarier for hva som skal skje med meg/oss i nærmeste fremtid. De er flinke til å presentere ulike fødselsforløp, fra planlagt keisersnitt via styrtfødsel og dageslange igangsettelser. De som deltar får en unik "dagbok" fra en av de rareste, fineste og mest sjelsettende livsendringer vi går gjennom. Noe ganske annet enn mobilbilder og vage minner som forsvinner inn i ammetåka. Jeg kan forøvrig ikke si jeg husker navn eller ansikt på et eneste av parene jeg har sett, og har vanskelig for å se at det skal være det store oppmerksomhetsbehovet som driver deltagerne. Enig! Vi skal snart sette igang med prøving, og jeg synes det er veldig betryggende å se alle mulige scenarioer - og at det går bra (i de fleste tilfeller). Ser at "alt" er normalt, noen hyler, noen gråter, noen nekter, noen ler, noen er helt stille. Noen fedre stiller opp i "Fartzilla"-skjorte, mens andre pynter seg nærmest. Jeg synes det er flott at enkelte ønsker å dele fødselen sin slik at andre kan lære Anonymkode: 0826e...a16 1
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #26 Skrevet 15. september 2017 Synes programmet er et fint prevensjonsmiddel jeg. Men så er jeg jo frivillig barnefri også. Men ja, det er jo litt overraskende at så mange sier ja til å bli filmet. Spesielt førstegangsfødende. Anonymkode: 12b43...ce3
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #27 Skrevet 15. september 2017 Synes ikke de blottlegger seg så mye, faktisk synes jeg i blant de blottlegger seg mer i bakgrunnsintervjuet enn under fødselen. Altså, at de sitter i egen stue og forteller hvem som sjekket opp hvem, at det egentli var et ONS, eller at de traff hverandre på fest hvor hun var følget til hans kompis. På sykehuset er det jo stort sett NM i venting, akkurat det en fødsel er. Jeg følte der ble litt mindre farlig å føde når jeg så at tempoet er såpass rolig. Og de fleste er ikke nakne og mange deltar uten å vise så mye som en pupp. Tror deltagerene styrer dette mye selv. Anonymkode: 9f7c5...ec2
AnonymBruker Skrevet 15. september 2017 #28 Skrevet 15. september 2017 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes programmet er et fint prevensjonsmiddel jeg. Men så er jeg jo frivillig barnefri også. Men ja, det er jo litt overraskende at så mange sier ja til å bli filmet. Spesielt førstegangsfødende. Anonymkode: 12b43...ce3 Hvorfor syns du det er overraskende? Anonymkode: 592e8...a61
Calypso Skrevet 17. september 2017 #29 Skrevet 17. september 2017 Det hender jeg ser på fordi jeg finner slikt fascinerende vitenskapelig sett men programmet funker også bra som prevensjonsmiddel.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå