AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #41 Del Skrevet 17. september 2017 Til dere som mener det ikke finnes "ransakelsesordre" i Norge og bare på TV-serier fra USA; https://www.nrk.no/hordaland/_-du-har-lov-til-a-nekte-politiet-a-komme-inn-1.12037238 "Politiet kan ikkje tvinge seg inn i din private bustad utan ransakingsordre, seier jussprofessor Terje Einarsen ved UiB: – Det er ikkje greitt å gå på dørene til folk og be om å få komme inn for å sjå om ein finn noko." https://www.ung.no/oss/lovbrudd/trusler/167213.html "Har politiet en ransakelsesordre/ tillatelse fra påtalemyndigheten eller retten til å ransake hjemmet ditt har du ikke grunnlag for å nekte ransakelse. Dersom politiet ikke har det - kan du i noen tilfeller nekte politiet å komme inn. Det er kun i helt spesielle tilfeller at politiet har lov til å tvinge seg inn i ei leilegheit uten at de har tillatelse til ransakelse. " Tok meg 2 sekunder å Google liksom🙄 Anonymkode: dfcdb...33c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GauteS Skrevet 17. september 2017 #42 Del Skrevet 17. september 2017 9 minutes ago, AnonymBruker said: Dersom politiet ikke har det - kan du i noen tilfeller nekte politiet å komme inn. Det er kun i helt spesielle tilfeller at politiet har lov til å tvinge seg inn i ei leilegheit uten at de har tillatelse til ransakelse. Dette sitatet ditt bekrefter jo ganske tydelig det som vi har hevdet – det kommer an på. Politiet er ikke nødt til å ha ransakelsesordre. I første avsnitt må en jusprofessor være feilsitert: "Det er ikkje greitt å gå på dørene til folk og be om å få komme inn for å sjå om ein finn noko". Selvfølgelig er det greit å be om å få komme inn, så vel for en privatperson som jeg, som for politiet. Forlange å få komme inn, det er noe anna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #43 Del Skrevet 17. september 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Til dere som mener det ikke finnes "ransakelsesordre" i Norge og bare på TV-serier fra USA; https://www.nrk.no/hordaland/_-du-har-lov-til-a-nekte-politiet-a-komme-inn-1.12037238 "Politiet kan ikkje tvinge seg inn i din private bustad utan ransakingsordre, seier jussprofessor Terje Einarsen ved UiB: – Det er ikkje greitt å gå på dørene til folk og be om å få komme inn for å sjå om ein finn noko." https://www.ung.no/oss/lovbrudd/trusler/167213.html "Har politiet en ransakelsesordre/ tillatelse fra påtalemyndigheten eller retten til å ransake hjemmet ditt har du ikke grunnlag for å nekte ransakelse. Dersom politiet ikke har det - kan du i noen tilfeller nekte politiet å komme inn. Det er kun i helt spesielle tilfeller at politiet har lov til å tvinge seg inn i ei leilegheit uten at de har tillatelse til ransakelse. " Tok meg 2 sekunder å Google liksom🙄 Anonymkode: dfcdb...33c Lol. Det er ingen som har skrevet at vi ikke ha ransakelsesordre i Norge. Her må du nok pusse brillene dine. Dersom du leser det du selv poster står det at ransakelsesordre gjelder ved lovlig ransakelse, altså noe som ikke har med denne situasjonen å gjøre. Anonymkode: 90903...19a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #44 Del Skrevet 17. september 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Lol. Det er ingen som har skrevet at vi ikke ha ransakelsesordre i Norge. Her må du nok pusse brillene dine. Dersom du leser det du selv poster står det at ransakelsesordre gjelder ved lovlig ransakelse, altså noe som ikke har med denne situasjonen å gjøre. Anonymkode: 90903...19a Da har jeg misforstått, beklager det! Det var bare når du skrev "Dette blir for dumt. Ransakelsesordre? Jeg tror du har sett litt vel mye på film." så tolket jeg det som at du mente at det var noe som bare fantes på film, og at i virkeligheten kan politiet gå hvor som helst hele tiden. Poenget mitt er vel egentlig heller det at jeg tror ikke politiet kommer til å kunne trenge seg inn i leilighetene til folk midt på natten for å stoppe dunkelyder. Ikke med det første hvertfall. Enig at Ts burde ringe politiet men da på 02800, ikke nødnummeret. Så kan hun da først forhøre seg litt i forhold til hva hun burde gjøre neste gang det skjer og om politiet tror de kan hjelpe til neste gang det skjer etc! Og du skrev selv tidligere; "Lol. Dersom politiet anser en situasjon som kritisk kan de gå inn hvor som helst. Du har åpenbart sett en god del på amerikanske TV-serier." Og det jeg er litt usikker på er om dunking på natten vil beregnes som en "kritisk situasjon". Men så klart, det er en vurderingssituasjon fra politiets side uansett, så det er umulig for noen av oss å si noe om det. Anonymkode: dfcdb...33c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermine3011 Skrevet 17. september 2017 #45 Del Skrevet 17. september 2017 (endret) På 15.9.2017 den 9.21, AnonymBruker skrev: Takk for råd dere, jeg skal først sende mail til styret, og fortelle dem at jeg kommer til å ringe politiet dersom det igjen skjer på natten..:) dette er på søndre Nordstrand, så tar nok ikke lang tid før politiet kommer Anonymkode: 3b483...573 Uff, kjenner jeg er litt glad for at du ikke er min nabo... til sammenlikning " banker" min 3 år gamle datter hardt i veggen hver natt- gjerne til samme tider (søvnrytmen ser ut til å være lik fra natt til natt). Årsak. Tynne vegger, og en seng som er bygd slik at den ikke kan plasseres helt klin inntil veggen. Dermed oppstår bråk/et stort brak hver gang hun gjør store snu-bevegelser (senga slår da inntil veggen, og treverket mot tynne lyd-i-tette vegger skaper høy lyd). Antar den samme situasjonen med en tung voksen mann må lage sinnsykt mye mer lyd. For Guds skyld; få med deg noen og bank på døra da. Hva med mannen din- kan ikke han gå ?(antar du har en mann, siden du har en baby). Gi nå den stakkars mannen mulighet til å forklare seg før du går rett på politi og formelle og alvorlige borettslagsklager. Ble "utsatt" for en sånn nabo som deg i blokken der jeg bodde med min lille baby. Klagen gikk ut på litt vann på verandaen- typ "hva i all verden foregår der oppe?" Årsak: min lille ettåring plasket i badebalje i sommervarmen. Nå bor vi ikke lenger der-i leiligheten jeg faktisk eier- mye takket være en slitsom nabo som gjennom slik klaging (og alt hva det medfører av mistenkeliggjøring) gjorde mitt /vårt bomiljø surt og ulevelig. naboen din bor såklart ikke alene, men vet du- det gjør ikke du heller! ps. Hvorfor skulle det ta kortere tid å få politiet til søndre Nordstrand enn til andre steder? Skjønte ikke den.. Endret 17. september 2017 av Hermine3011 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #46 Del Skrevet 17. september 2017 5 minutes ago, Hermine3011 said: Årsak. Tynne vegger, og en seng som er bygd slik at den ikke kan plasseres helt klin inntil veggen. Dermed oppstår bråk/et stort brak hver gang hun gjør store snu-bevegelser (senga slår da inntil veggen, og treverket mot tynne lyd-i-tette vegger skaper høy lyd). Antar den samme situasjonen med en tung voksen mann må lage sinnsykt mye mer lyd. Da setter man sengen så langt fra veggen at den ikke treffer. Makan! Anonymkode: 52180...c2e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermine3011 Skrevet 17. september 2017 #47 Del Skrevet 17. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da setter man sengen så langt fra veggen at den ikke treffer. Makan! Anonymkode: 52180...c2e Man setter den litt ut ja, men så klart ikke så langt ut at det blir glippe mellom så man kan falle ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #48 Del Skrevet 17. september 2017 8 minutter siden, Hermine3011 skrev: Uff, kjenner jeg er litt glad for at du ikke er min nabo... til sammenlikning " banker" min 3 år gamle datter hardt i veggen hver natt- gjerne til samme tider (søvnrytmen ser ut til å være lik fra natt til natt). Årsak. Tynne vegger, og en seng som er bygd slik at den ikke kan plasseres helt klin inntil veggen. Dermed oppstår bråk/et stort brak hver gang hun gjør store snu-bevegelser (senga slår da inntil veggen, og treverket mot tynne lyd-i-tette vegger skaper høy lyd). Antar den samme situasjonen med en tung voksen mann må lage sinnsykt mye mer lyd. For Guds skyld; få med deg noen og bank på døra da. Hva med mannen din- kan ikke han gå ?(antar du har en mann, siden du har en baby). Gi nå den stakkars mannen mulighet til å forklare seg før du går rett på politi og formelle og alvorlige borettslagsklager. Ble "utsatt" for en sånn nabo som deg i blokken der jeg bodde med min lille baby. Klagen gikk ut på litt vann på verandaen- typ "hva i all verden foregår der oppe?" Årsak: min lille ettåring plasket i badebalje i sommervarmen. Nå bor vi ikke lenger der-i leiligheten jeg faktisk eier- mye takket være en slitsom nabo som gjennom slik klaging (og alt hva det medfører av mistenkeliggjøring) gjorde mitt /vårt bomiljø surt og ulevelig. naboen din bor såklart ikke alene, men vet du- det gjør ikke du heller! ps. Hvorfor skulle det ta kortere tid å få politiet til søndre Nordstrand enn til andre steder? Skjønte ikke den.. Du er vel klar over at ikke denne situasjonen er identisk som din? Du er jammen meg rask med å sette denne "stakkars mannen" i offerposisjon uten å vite noe nærmere om situasjonen. Plasking fra din "lille ettåring" i sommervarmen er fullstendig irrelevant. Anonymkode: 90903...19a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #49 Del Skrevet 17. september 2017 Bruk ring på og løp-metoden. Ring på hos en og en nabo og løp tilbake i leiligheten (barbent selvsagt) og lytt om bankingen slutter, så finner du ut hvem det er. Anonymkode: 0340e...3de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermine3011 Skrevet 17. september 2017 #50 Del Skrevet 17. september 2017 (endret) 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er vel klar over at ikke denne situasjonen er identisk som din? Du er jammen meg rask med å sette denne "stakkars mannen" i offerposisjon uten å vite noe nærmere om situasjonen. Plasking fra din "lille ettåring" i sommervarmen er fullstendig irrelevant. Anonymkode: 90903...19a Poenget mitt var vel ikke "min lille ettåring", men heller at man ikke bør være så rask til å dømme andre. Og du var jammen rask til å sette ham i motsatt posisjon. Endret 17. september 2017 av Hermine3011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #51 Del Skrevet 17. september 2017 2 minutter siden, Hermine3011 skrev: Poenget mitt var vel ikke "min lille ettåring", men heller at man ikke bør være så rask til å dømme andre. Og du var jammen rask til å sette ham i motsatt posisjon. Nei, det har jeg ikke. Det er vel ingen som dømmer denne personen. Poenget er vel heller at dette er et problem for TS og andre naboer. Anonymkode: 90903...19a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 17. september 2017 #52 Del Skrevet 17. september 2017 Hvorfor ringer du ikke bare på døra hans og ber han til h***** la være? Si at du ringer politiet neste gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #53 Del Skrevet 17. september 2017 1 hour ago, Hermine3011 said: Man setter den litt ut ja, men så klart ikke så langt ut at det blir glippe mellom så man kan falle ut. Den voksne nabomannen faller ikke noe mer ut av sengen på den ene siden enn den andre. Han kan fint sette sengen midt på gulvet. Treåringen din må ha sprinkler rundt hvis hun bråker så infernalsk at det plager naboene og du ikke vil sette sengen langt nok fra veggen i tilfelle hun faller ut. Anonymkode: 52180...c2e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #54 Del Skrevet 17. september 2017 1 hour ago, Perle said: Hvorfor ringer du ikke bare på døra hans og ber han til h***** la være? Si at du ringer politiet neste gang. Hvorfor er det umulig å lese mer enn de fire første linjene i tråden, glupingen? I linje fem i åpningsinnlegget står det faktisk "Men ingen vet hvem som gjør dette". Anonymkode: dad68...add 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermine3011 Skrevet 17. september 2017 #55 Del Skrevet 17. september 2017 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den voksne nabomannen faller ikke noe mer ut av sengen på den ene siden enn den andre. Han kan fint sette sengen midt på gulvet. Treåringen din må ha sprinkler rundt hvis hun bråker så infernalsk at det plager naboene og du ikke vil sette sengen langt nok fra veggen i tilfelle hun faller ut. Anonymkode: 52180...c2e Plager ikke naboen - vi bor i hus. man har vel ikke sprinkler rundt sengen til en snart fireåring vel? Og PS. Hun MÅ ingenting...;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #56 Del Skrevet 17. september 2017 Jeg henger ikke med igjen. Hva har alt mulig annet med litt dunking å gjøre? Dere som svarer virker ekstremt strenge, og jeg er enig, hvis man ikke tåler litt lyder så burde man ikke bo i blokk. Anonymkode: 13d8a...464 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #57 Del Skrevet 17. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det umulig å lese mer enn de fire første linjene i tråden, glupingen? I linje fem i åpningsinnlegget står det faktisk "Men ingen vet hvem som gjør dette". Anonymkode: dad68...add Du har et poeng, så jeg tolker det slik at det er tull. Hvorfor kan ikke bare ts dra opp eller ned til de? Anonymkode: 13d8a...464 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirfly Skrevet 22. september 2017 #58 Del Skrevet 22. september 2017 Tråden er ryddet for avsporinger. Papirfly, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september 2017 #59 Del Skrevet 23. september 2017 En jeg kjenner hadde en landskilpadde. Den kunne finne på å dunke skallet inn mot lister. Vi måtte sette den i en stor og romslig bag på natta, med tilgang til vann for å ikke forstyrre naboene. Men det er ikke mange som har skilpadder, og er naboen hjemme vil den lyden plage han også. Mer sannsynlig at han kanskje er ruset og driver med noe, tenker amfetamin med en gang. Anonymkode: 618f9...2fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå