AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #21 Del Skrevet 17. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei det kan de ikke, de kan ikke banke på alle dørene i en blokk på natten å spørre om det er der det dunker. De får heller ikke ransakelsesordre til å gå inn i leiligheter å høre/sjekke. Anonymkode: 6d8bb...a61 Dette blir for dumt. Ransakelsesordre? Jeg tror du har sett litt vel mye på film. Anonymkode: 90903...19a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #22 Del Skrevet 17. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Dette blir for dumt. Ransakelsesordre? Jeg tror du har sett litt vel mye på film. Anonymkode: 90903...19a Ja for å komme inn i noens bolig må man ha ransakelsesordre. Det kommer de aldri til å få her. Det de har LOV til er å banke på dører å spørre om lyden kommer fra de, men politiet har også folkeskikk og banker selvfølgelig ikke på alle dører i en blokk midt på natta for å lokalisere en lyd. Da er det jo de som driver med ordensforstyrrelse da. Anonymkode: 6d8bb...a61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #23 Del Skrevet 17. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja for å komme inn i noens bolig må man ha ransakelsesordre. Det kommer de aldri til å få her. Det de har LOV til er å banke på dører å spørre om lyden kommer fra de, men politiet har også folkeskikk og banker selvfølgelig ikke på alle dører i en blokk midt på natta for å lokalisere en lyd. Da er det jo de som driver med ordensforstyrrelse da. Anonymkode: 6d8bb...a61 Du har tydeligvis misforstått hva en ransakselsesordre er. Det er da ikke et behov for å ransake boliger. Anonymkode: 90903...19a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #24 Del Skrevet 17. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du har tydeligvis misforstått hva en ransakselsesordre er. Det er da ikke et behov for å ransake boliger. Anonymkode: 90903...19a Nei , men om de vil INN i noen boliger må de ha det. Lær deg loven! Anonymkode: 6d8bb...a61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #25 Del Skrevet 17. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Nei , men om de vil INN i noen boliger må de ha det. Lær deg loven! Anonymkode: 6d8bb...a61 Nei, det må de slettes ikke ha. Haha. Igjen, dette blir for dumt. Anonymkode: 90903...19a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #26 Del Skrevet 17. september 2017 Poenget er: politiet kan ikke gjøre noe med dette. HVA mener dere de skal gjøre? De kommer IKKE til å ringe på alle dørene i blokka midt på natta ! Anonymkode: 6d8bb...a61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #27 Del Skrevet 17. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, det må de slettes ikke ha. Haha. Igjen, dette blir for dumt. Anonymkode: 90903...19a Jo det må de. Du kan tydeligvis ingenting som har med loven eller politiet å gjøre. De kan såklart SPØRRE pent om de kan få komme inn, og gå inn på tillatelse fra de som bor der , men hvem tror du er interessert i å slippe de inn til seg midt på natta ? Anonymkode: 6d8bb...a61 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #28 Del Skrevet 17. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jo det må de. Du kan tydeligvis ingenting som har med loven eller politiet å gjøre. De kan såklart SPØRRE pent om de kan få komme inn, og gå inn på tillatelse fra de som bor der , men hvem tror du er interessert i å slippe de inn til seg midt på natta ? Anonymkode: 6d8bb...a61 Nei, en ransakelsesordre gjelder for å utføre en lovlig ransaking. Altså, dette er jo mildt sagt underholdende å lese. Uansett er det jo ikke nødvendig for politiet å tre inn i boliger i denne saken her. Anonymkode: 90903...19a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #29 Del Skrevet 17. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, en ransakelsesordre gjelder for å utføre en lovlig ransaking. Altså, dette er jo mildt sagt underholdende å lese. Uansett er det jo ikke nødvendig for politiet å tre inn i boliger i denne saken her. Anonymkode: 90903...19a En ransakelsesordre trengs for å komme inn i noens leilighet om vedkommende ikke vil slippe deg inn frivillig. Nei det er det jeg sier, det er ikke noe politiet kommer til å gjøre i det hele tatt. Så hva mener dere som mener at politiet er riktig å ringe i denne saken, at politiet kommer til å gjøre med dunkingen? Anonymkode: 6d8bb...a61 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #30 Del Skrevet 17. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: En ransakelsesordre trengs for å komme inn i noens leilighet om vedkommende ikke vil slippe deg inn frivillig. Nei det er det jeg sier, det er ikke noe politiet kommer til å gjøre i det hele tatt. Så hva mener dere som mener at politiet er riktig å ringe i denne saken, at politiet kommer til å gjøre med dunkingen? Anonymkode: 6d8bb...a61 Lol. Dersom politiet anser en situasjon som kritisk kan de gå inn hvor som helst. Du har åpenbart sett en god del på amerikanske TV-serier. Politiet har uansett ingen grunn til å ville gå inn i boliger i denne situasjonen her, så hvorfor du trekker det inn i det hele tatt er meg uforståelig. Du virker litt vel dramatisk. Loggføring er ganske viktig i dette tilfelle. Når det er flere som klager og når flere klager sendes inn, jo mer loggføres det. Politiet kan selvsagt rykke ut på andre tidspunkter enn nattestid når man står overfor et vedvarende problem. I tillegg bruker politiet telefonen en del. Det kan også godt være at de har en mistanke om hvem denne personen er basert på tidligere klager eller tidligere kriminell historikk. Du virker veldig problemorientert. Det er ikke akkurat vanskelig for politiet å finne ut av hvem som skaper bråk i en kjent adresse. Anonymkode: 90903...19a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #31 Del Skrevet 17. september 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lol. Dersom politiet anser en situasjon som kritisk kan de gå inn hvor som helst. Du har åpenbart sett en god del på amerikanske TV-serier. Politiet har uansett ingen grunn til å ville gå inn i boliger i denne situasjonen her, så hvorfor du trekker det inn i det hele tatt er meg uforståelig. Du virker litt vel dramatisk. Loggføring er ganske viktig i dette tilfelle. Når det er flere som klager og når flere klager sendes inn, jo mer loggføres det. Politiet kan selvsagt rykke ut på andre tidspunkter enn nattestid når man står overfor et vedvarende problem. I tillegg bruker politiet telefonen en del. Det kan også godt være at de har en mistanke om hvem denne personen er basert på tidligere klager eller tidligere kriminell historikk. Du virker veldig problemorientert. Det er ikke akkurat vanskelig for politiet å finne ut av hvem som skaper bråk i en kjent adresse. Anonymkode: 90903...19a Nei du får lese lovverket . Nå er det ikke jeg som trakk inn politiet i denne tråden så det er ikke jeg som er dramatisk. Politiet kan ikke gjøre noenting med å lokalisere en dunkende lyd i en blokk. Du virker ikke veldig løsningsorientert for nå har jeg spurt deg tre ganger hva du mener er løsningen men du fortsetter å krangle så jeg gidder ikke svare deg mer. Anonymkode: 6d8bb...a61 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #32 Del Skrevet 17. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei du får lese lovverket . Nå er det ikke jeg som trakk inn politiet i denne tråden så det er ikke jeg som er dramatisk. Politiet kan ikke gjøre noenting med å lokalisere en dunkende lyd i en blokk. Du virker ikke veldig løsningsorientert for nå har jeg spurt deg tre ganger hva du mener er løsningen men du fortsetter å krangle så jeg gidder ikke svare deg mer. Anonymkode: 6d8bb...a61 Mener du seriøst at politiet ikke kan ta seg inn i boliger i en kritisk situasjon? Jeg har svart deg, men du virker veldig ensporet i tankegangen om at politiet ikke kan gjøre noe. Anonymkode: 90903...19a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GauteS Skrevet 17. september 2017 #33 Del Skrevet 17. september 2017 29 minutes ago, AnonymBruker said: Nei du får lese lovverket . Da får du finne noen paragrafer og sitere for oss, da. Men du vil ikke klare å finne støtte for at politiet MÅ ha tillatelse for å gå inn i en leilighet. Ikke i Norge. Du må ha sett for mange amerikanske filmer. Vi har en ganske annen praksis her på berget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingenting2 Skrevet 17. september 2017 #34 Del Skrevet 17. september 2017 7 minutter siden, GauteS skrev: Da får du finne noen paragrafer og sitere for oss, da. Men du vil ikke klare å finne støtte for at politiet MÅ ha tillatelse for å gå inn i en leilighet. Ikke i Norge. Du må ha sett for mange amerikanske filmer. Vi har en ganske annen praksis her på berget. Hmmm. Ikke det samme, men jeg ringte politiet i et annet tilfelle og når de kom og ble nektet adgang av huseier, måtte de ringe namsmannen. Han kan ingen nekte. Så det er vel ikke helt riktig at politiet kan buse inn hvor og når de vil. Dette var i 99 da, kanskje loven er endret. Namsmannen fikk jobben gjort forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #35 Del Skrevet 17. september 2017 Hvis man ikke takler å bo i blokk så bor man ikke i blokk. Så enkelt og greit burde det være! Hva sier naboen ved siden av deg om denne dunkingen? Anonymkode: 5759e...800 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GauteS Skrevet 17. september 2017 #36 Del Skrevet 17. september 2017 4 minutes ago, canacas said: Så det er vel ikke helt riktig at politiet kan buse inn hvor og når de vil. Dette var i 99 da, kanskje loven er endret. Ikke hvor og når de vil uansett, det kommer an på omstendighetene. Men det blir helt feil å påstå at politiet MÅ ha tillatelse. Loven er ikke endret siden 1999, mener jeg bestemt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingenting2 Skrevet 17. september 2017 #37 Del Skrevet 17. september 2017 Akkurat nå, GauteS skrev: Ikke hvor og når de vil uansett, det kommer an på omstendighetene. Men det blir helt feil å påstå at politiet MÅ ha tillatelse. Loven er ikke endret siden 1999, mener jeg bestemt. De må ha tillatelse av huseier. I dette tilfellet, som i mitt. Jeg har også vært gjennom et lignende tilfelle som TS og de gjør absolutt ingenting. Hos oss var naboen i tillegg truende. Fortsatt gjør de ingenting. At politiet har mye makt er også en myte vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GauteS Skrevet 17. september 2017 #38 Del Skrevet 17. september 2017 2 minutes ago, canacas said: De må ha tillatelse av huseier. I dette tilfellet, som i mitt. Jeg har også vært gjennom et lignende tilfelle som TS og de gjør absolutt ingenting. Hos oss var naboen i tillegg truende. Fortsatt gjør de ingenting. At politiet har mye makt er også en myte vil jeg tro. Når politiet f.eks. skal pågripe noen, nytter det ikke å si at nei, her kommer dere ikke inn. Heller ikke om det er huseieren som sier det. Det samme for å redde liv eller stanse forbrytelser. Når det gjelder dunkingen, gjør politiet ingenting, det er jeg enig i. Men det er ikke fordi politiet har så liten makt at de ikke gjør noe, det er for at de ikke gidder, ikke kan/vil prioritere småting. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #39 Del Skrevet 17. september 2017 § 7.Håndhevelse av den offentlige ro og orden m.v. Politiet kan gripe inn 1for å stanse forstyrrelser av den offentlige ro og orden eller når omstendighetene gir grunn til frykt for slike forstyrrelser 2for å ivareta enkeltpersoners eller allmennhetens sikkerhet 3for å avverge eller stanse lovbrudd. Politiet kan i slike tilfeller blant annet regulere ferdselen, forby opphold i bestemte områder, visitere person eller kjøretøy, uskadeliggjøre eller ta farlige gjenstander i forvaring, avvise, bortvise, fjerne eller anholde personer, påby virksomhet stanset eller endret, ta seg inn på privat eiendom eller område eller påby områder evakuert. Unnlater noen å etterkomme pålegg gitt i medhold av første ledd, kan politiet for den ansvarliges regning sørge for at det nødvendige blir gjort for å hindre at forsømmelsen volder skade eller utsetter allmennheten for fare. På andre offentlige myndigheters ansvarsområder kan politiet gripe inn umiddelbart når et forhold medfører alvorlige ordensforstyrrelser eller fare for slike, dersom vedkommende organ ikke er tilgjengelig eller inngrep fra dette antas umulig, virkningsløst eller ikke kan skje i tide. Den ansvarlige myndighet skal snarest mulig underrettes om inngrepet. Anonymkode: 2390f...9d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2017 #40 Del Skrevet 17. september 2017 Håper de besøker meg Anonymkode: 5759e...800 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå