AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #1 Skrevet 14. september 2017 Burde abort bli ulovlig? Anonymkode: b979e...eeb
Clostebol Skrevet 14. september 2017 #2 Skrevet 14. september 2017 Jeg tror man må være komplett idiot for å svare ja til dette. 41
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #3 Skrevet 14. september 2017 Om et ungt menneske skal ta stilling til dette, bør hen lese gjennom debatten som raste før abortloven ble vedtatt i Norge. Det er et vanskelig spørsmål, og det er noe man må se alle sidene av, før man tar en bestemmelse på hva man mener. Anonymkode: ac901...29e
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #4 Skrevet 14. september 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Om et ungt menneske skal ta stilling til dette, bør hen lese gjennom debatten som raste før abortloven ble vedtatt i Norge. Det er et vanskelig spørsmål, og det er noe man må se alle sidene av, før man tar en bestemmelse på hva man mener. Anonymkode: ac901...29e Absolutt ikke et vanskelig spørsmål, nei. Anonymkode: 1354c...790 17
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #5 Skrevet 14. september 2017 Selvfølgelig ikke! Hva mener du selv, ts? Anonymkode: 915eb...7e8 5
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #8 Skrevet 14. september 2017 Såklart ikke. Man er ganske underutviklet dersom man mener ja. Anonymkode: fff85...7c8 3
Benson Skrevet 14. september 2017 #9 Skrevet 14. september 2017 Selvfølgelig ikke. Og det er ikke vanskelig å ta stilling til, som noen ovenfor her påstår. 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #10 Skrevet 14. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig ikke! Hva mener du selv, ts? Anonymkode: 915eb...7e8 At det burde være lovlig, er jo mange som blir voldtatt og blir Anonymkode: b979e...eeb
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #11 Skrevet 14. september 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: Absolutt ikke et vanskelig spørsmål, nei. Anonymkode: 1354c...790 Jeg er 100% tilhenger av dagens abortlov. Men jeg en viss forståelse for at for de som ser menneskelivet som hellig (og har den litt enkle forestillingen om at et befruktet egg er et menneske), tenker som de gjør. Det jeg ber disse om, er å tenke litt utover det de tenker i dag. Anonymkode: ac901...29e 2
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #12 Skrevet 14. september 2017 Ulovlig å gjennomføre abort blir jo selvfølgelig ikke synonymt med at abort blir ikke-eksisterende.. Folk kommer selvfølgelig til å gjennomføre abort uansett - med noen mer eller mindre helse-farlige metoder. Dermed er vi tilbake til strikkepinner og så videre som folk brukte for kanskje hundre år siden. Men vi er vel mye bedre enn dette, i dagens samfunn ikke sant? Vi burde iallefall være mye bedre enn dette... Anonymkode: 44ba6...46f 7
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #13 Skrevet 14. september 2017 Nei damer skal fortsatt få lov til å bestemme over egen kropp Anonymkode: dcde1...33c 4
Joppeline Skrevet 14. september 2017 #14 Skrevet 14. september 2017 (endret) Er for retten til abort, men synes terskelen er litt vel lav. Men for all del, det bør jo ikke forbys likevel. Men folk kan godt slutte å tenke på det som prevensjon, for kjenner til personer som har tatt flere(!) aborter, uten å bruke noe prevensjon. Drøyt. Dessuten gjør den lave terskelen for å ta abort at det er en forventning om at en tar abort om livssituasjonen er noe annet enn helt ideell. Eller, i hvert fall en "du har selv valgt denne situasjonen, du kunne jo "bare" tatt abort"-holdning. Endret 14. september 2017 av Joppeline 2
Chubby Skrevet 14. september 2017 #15 Skrevet 14. september 2017 (endret) Ja, fosterene er individer med samme rett til beskyttelse som alle andre, og de demografiske og samfunnsøkonomiske kostnadene med dagens lov har vært enorme. Samtidig tilsier sunn fornuft at ekstremtilfeller hvor kvinnens liv er i fare, incest, voldtekt el. at det bør være muligheter for unntak. Endret 14. september 2017 av Chubby 1
Gjest Catalina Culès Skrevet 14. september 2017 #16 Skrevet 14. september 2017 Nei, selvfølgelig ikke.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #17 Skrevet 14. september 2017 Nei. Og begrenset abort er i mange tilfeller en fallgruve. Man ser skrekkhistorier fra land i europa som kun tillater abort ved fare for liv og helse, voldtekt og alvorlige misdannelser. Kvinnene får ikke alltid abort selv om disse kriteriene er oppfyllt. Så selv om man i teorien har unntak så er alikevell ikke alltid muligheten der. Selv om alle kriterier er oppfyllt. Anonymkode: dee2b...66f
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #18 Skrevet 14. september 2017 Har sett på et par dokumentarer fra øst-europea der abort er ulovlig. Barnehjemmene kryr av barn som mødrene har forlatt rett etter fødselen. Barnehjemsbarna har det ganske j**lig og landene har egentlig ikke råd til å ta vare på barna. Derfor er de syke, underernærte, slitne, og flere sa de skulle ønske de ikke hadde blitt født. Ingen adopterte dem. Mange hadde psykiske og fysiske skader og problemer som ingen kunne hjelpe dem med. Noen med alvorlige skader lå bare i sengen til de døde. Barnehjemmene hadde ikke råd til ordentlig legehjelp. Da er det selvsagt tusen ganger bedre med lovlig abort enn tusenvis av lidende barn. Hadde abort blitt ulovlig hadde jeg bare sterilisert meg på dagen og valgt vekk barn. Heller mot å droppe barn uansett, så. Anonymkode: 72273...e48 7
Gjest chisandra Skrevet 14. september 2017 #19 Skrevet 14. september 2017 Det der er så dum meningsmåling at jeg gidder ikke svare på det engang. Selvfølgelig skal ikke abort forbys.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2017 #20 Skrevet 14. september 2017 1 minutt siden, chisandra skrev: Det der er så dum meningsmåling at jeg gidder ikke svare på det engang. Selvfølgelig skal ikke abort forbys. Å ha en mening er ikke dumt Anonymkode: b979e...eeb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå