Gå til innhold

Nabo (50) skal alltid ta på meg (18), hva er greit?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Naboen min på 50 skal alltid drive å ta på meg i sosiale situasjoner i nabolaget. Han har et alkoholisert problem. Hver gang skal han vise gamle bilder, og hvor "pen" han var som ung, og skal alltid ta meg på armen å stryke ved annledning. Dette synes jeg er litt ukomfortabelt, og trekker meg bort. Herom dagen skulle han si hade, bøyde seg over meg der jeg satt, ga meg klem, og kysset meg noen ganger på halsen. Det var da jeg synes dette ble meget ukomfortabelt. Har også hørt han har prøvd seg på noen andre unge jenter i nabolaget i tidligere anledninger, da dette ble meget over styr. Han her er også gift, men vandt med å sitte alene på kveldene, da kona jobber turnus.

Hva er egentlig greit? Vet ikke om jeg overreagerer, hva jeg bør gjøre, eller om dette bare skjer når han er veldig beruset. 

Anonymkode: 769c0...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En klem er greit men kyssing på halsen er ikke det! Å beføle unge kvinner på måfå skal man som 50 åring holde seg for god for. Ønsker kvinnen fysisk kontakt innleder hun alltid det selv, menn i den alderen må ikke finne på å begynne med tafsing og klåing når det ikke er gitt klarsignal. Han er ikke 14tiss lengre og må vite din plass. 

Anonymkode: 0a52e...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier klart i fra at, og om du fortsatt bor hjemme, og har foreldre som vil stille opp for deg, så sier du også fra til dem. Å kysse på halsen er drøyt. Grensa, den går akkurat der du setter den, og om du synes det er ekkelt og føler at han oppfører seg på en sånn måte at det er ubehagelig, så har du allerede nådd din grense -nå må du bare bli så tøff at du sier i fra om akkurat det. 

Folk vil fortsette å tråkke over grensene dine om og om igjen om du ikke setter foten ned. 

Husk, ikke unnskyld deg for grensesetting, hverken til han eller andre. Du trenger ingen forklaring, ingen unnskyldning.

"Jeg liker dette dårlig, det er for meg et overtramp og jeg ber deg om å ikke gjenta dette med meg. Ferdig!"

Anonymkode: 623dc...0be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kyssing er IKKE greit! 

Da skjønner jeg godt du syntes det er ubehagelig at han tar på deg. 

Men gamle folk har veldig tendens til å være mer vennskapelig og omsorgsfulle fysiske enn unge, bestefar klapper alltid broren min på skuldra og holder hånda der lenge mens de prater, og en gammel mann i oppgangen min jeg ofte slår av ek prat med og tar en bakgårdskaffe med iblandt har slått meg på låret når jeg sier noe vittig og stryker meg på kinnet og ryggen og sier takk for praten og lignende. Tolker dét kun som kameratslig 

Anonymkode: 5bf3b...49a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kyssing er IKKE greit! 

Da skjønner jeg godt du syntes det er ubehagelig at han tar på deg. 

Men gamle folk har veldig tendens til å være mer vennskapelig og omsorgsfulle fysiske enn unge, bestefar klapper alltid broren min på skuldra og holder hånda der lenge mens de prater, og en gammel mann i oppgangen min jeg ofte slår av ek prat med og tar en bakgårdskaffe med iblandt har slått meg på låret når jeg sier noe vittig og stryker meg på kinnet og ryggen og sier takk for praten og lignende. Tolker dét kun som kameratslig 

Anonymkode: 5bf3b...49a

Nei det er over grensen.

Anonymkode: 0a52e...61d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i all verden sitter du å glor i gamle album med alkis som kunne vært faren din og vel så det ?!?Begriper ikke hvorfor du har innen en radius på tre meter i det det hele tatt. Det eneste du trenger å ha med denne mannen å gjøre er og nikke/hilse om du passerer ham, men ikke engang dét behøver du dersom om du ikke vil.

Du må gå i deg selv å lære deg og sette grenser. Du er 18 år og har mye creepy i møte om du ikke evner det. At du lar en gammel stinkende full gris pille på deg og å kysse(!) deg på halsen uten at du limer til ham, er utovekkende. Hvor er din selvrespekt?

Endret av Perle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke greit i det hele tatt. Hadde det vært meg hadde jeg klappet til han og bedt han dra til helvete så hele nabolaget hørte det og satset på at han hadde vært så flau at det var siste gangen han tafset på ungjenter.

Anonymkode: 5f340...23b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er du med ham når han drikker? Sier jo seg selv at vist han kunn gjør dette når han er full så holder du deg unna ham når han har drukket . Hvorfor henger du runst ham når han er drita?

Anonymkode: fb54e...c3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er "sosiale situasjoner"i nabolaget? Høres ut som det er private sammenkomster hos ham iom at han viser bilder? Med mindre han har med seg album rundt omkring?!

Så. Hold deg unna hjemmet hans! Rart at ingen voksne reagerer,om de er der? Men du holder deg unna ham. Hadde det der med kyssinga på halsen skjedd meg,hadde jeg blitt fly forbanna på refleks.

Du må virkelig sette grenser. Som en annen her skrev : ellers har du mye trøbbel i vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke greit i det hele tatt. Hadde det vært meg hadde jeg klappet til han og bedt han dra til helvete så hele nabolaget hørte det og satset på at han hadde vært så flau at det var siste gangen han tafset på ungjenter.

Klapper du til en mann så får du garantert en høyre en tilbake. Da kan du ikke hyle hjelp. Er du med på leken får du smake steken. Ergo ikke slå en mann. Gå vekk. Situasjonen  blir farlog for deg som kvinne om du slår noen. Du har heller ingen rett til å slå uansett om han fikk deg til å føle seg ukomfortabel. Makan til "entitlement" noen kvinner har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Klapper du til en mann så får du garantert en høyre en tilbake. Da kan du ikke hyle hjelp. Er du med på leken får du smake steken. Ergo ikke slå en mann. Gå vekk. Situasjonen  blir farlog for deg som kvinne om du slår noen. Du har heller ingen rett til å slå uansett om han fikk deg til å føle seg ukomfortabel. Makan til "entitlement" noen kvinner har

Blitt avvist av en kvinne i det siste, eller? :alice:

Anonymkode: c1733...004

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den sjansen hadde jeg tatt. Ingen som hadde gitt sympati til en ekkel gammel gris som tafser på kidsa og gir dem en rett høyre im han får en ørefik som grensesetting. Faktisk hadde han gravd sin egen sosiale grav for godt med det, så det gjør ingenting. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse sosiale sammenkomstene er nabofester vi har hatt. Han har ikke med seg album, men relaterer til bilder fra sosiale medier. Han skulle si hade til alle sammen, klemte først dama på siden, kyss på kinnet der. Så kom han til meg, klem, og flere kyss på halsen. Vi hadde alle drukket. Jeg har alltid vært svært avisende mot ham, og setter meg ikke på siden av ham, siden jeg rett og slett synes han er creepy, enkelt sagt. Kyssene på halsen var svært uforventet, så jeg ble ganske satt ut, men tenkte der og da at han egentlig bare bummet, siden han lente seg over forran meg, for å gi klem. Bilder han viser direkte mot meg, responderer jeg gjerne med et monotont "aah okei". Jeg har alltid holdt meg langt unna ham, fordi han er en merkelig type. Ga beskjed til en annen nabo etterpå, fikk i respons at han der, måtte jeg holde meg laaangt unna. Det prøver jeg forsovet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 minutter siden, RoH skrev:

TS det du skriver virker rimelig usannsynlig, men det gjorde jo saken til Rune Ødegård  også? 

Virker rimelig usannsynligt, på vilken måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Virker rimelig usannsynligt, på vilken måte?

Åpningsinnlegget ditt blei skjøta på med mer info under. Så da gir det litt mer mening.

Du har nok et litt mer sosialt nabolag enn det jeg er vant med. Her jeg kommer fra sitter ikke foreldre og drikker sammen med ungene sine. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...