AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #1 Del Skrevet 13. september 2017 Alle har vel noen venner man oppfatter som litt rare. Tilbaketrukne eller rett og slett sosialt klønete. Hvor mange av dine venner eller bekjente mistenker du har en asperger-lidelse? Jeg kommer på to (og en halv) i nær omgangskrets. Anonymkode: 62e37...a99 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #2 Del Skrevet 13. september 2017 Ingen i nær krets men jeg vet om en del som har det i bygda og selvsagt er det noen som jeg nok kan tenke meg har noen Asperger trekk. Anonymkode: 74ffd...f80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #3 Del Skrevet 13. september 2017 To... Hun ene er smart men sær. Hun andre er ikke smart og er veldig sær. Anonymkode: 96c12...80b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 13. september 2017 #4 Del Skrevet 13. september 2017 Asperger-lidelse, faktisk... Siden du ikke vet så mye om dette, kan jeg fortelle deg at man kan utmerket godt være både rar og sær og sosial klønete og tilbaketrukket uten å ha en diagnose på autismespekteret. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #5 Del Skrevet 13. september 2017 Hva er det med disse trådene? Jeg har mistenkt én person for å ha det, og ironisk nok er det en medisinstudent. Uansett om vedkommende har det eller ei var det tydelig at det var noe som ikke stemte helt sosialt. Det var ikke en type tilbakeholdenhet eller sosial klønethet man kan se fra tid til annen blant folk. Anonymkode: 8f4a2...9a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #6 Del Skrevet 13. september 2017 13 minutes ago, Måbarefåsiat... said: Asperger-lidelse, faktisk... Siden du ikke vet så mye om dette, kan jeg fortelle deg at man kan utmerket godt være både rar og sær og sosial klønete og tilbaketrukket uten å ha en diagnose på autismespekteret. Ta deg en bolle. lidelse m (Bokmål), c (Riksmål) bredt definert negativ tilstand. Opplevelsen er oftest assosiert med en form for smerte og plage, nød og elendighet, men enhver form for tilstand kan være en lidelse hvis den subjektive opplevelsen fremkaller motvilje og ubehag Du mener at ubehag ikke er typisk for aspergere? I settinger de ikke takler? Du bør kanskje lese deg litt mer opp om temaet før du uttaler deg om dette. Anonymkode: 62e37...a99 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hermine Grang Skrevet 13. september 2017 #7 Del Skrevet 13. september 2017 16 minutes ago, AnonymBruker said: Jeg har mistenkt én person for å ha det, og ironisk nok er det en medisinstudent. Anonymkode: 8f4a2...9a4 Hvorfor er det ironisk at en medisinstudent har aspergers? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Måbarefåsiat... Skrevet 13. september 2017 #8 Del Skrevet 13. september 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: Ta deg en bolle. lidelse m (Bokmål), c (Riksmål) bredt definert negativ tilstand. Opplevelsen er oftest assosiert med en form for smerte og plage, nød og elendighet, men enhver form for tilstand kan være en lidelse hvis den subjektive opplevelsen fremkaller motvilje og ubehag Du mener at ubehag ikke er typisk for aspergere? I settinger de ikke takler? Du bør kanskje lese deg litt mer opp om temaet før du uttaler deg om dette. Anonymkode: 62e37...a99 Jeg vet mer om asperger enn jeg noen gang skulle ønske. Jeg har en sønn og en mann med asperger. Jeg anbefaler deg å kikke inn på denne siden: https://autismeforeningen.no/ her er solid info fra folk som vet hva de snakker om. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #9 Del Skrevet 13. september 2017 9 minutter siden, Hermine Grang skrev: Hvorfor er det ironisk at en medisinstudent har aspergers? Fordi de fleste forbinder en lege med en som kan være god på det mellommenneskelige (og fordi den arbeider med mennesker), og folk flest forbinder ikke Aspergere med å være gode på det området. Anonymkode: 74ffd...f80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #10 Del Skrevet 13. september 2017 2 minutter siden, Hermine Grang skrev: Hvorfor er det ironisk at en medisinstudent har aspergers? Nå er jo kommunikasjon og generell interaksjon med pasienter ganske sentralt på medisinstudiet. Nå må du jo også se det i sammenheng med det resterende jeg skriver. Jeg har nok møtt mange mennesker med Aspergers, men det er bare med én person jeg har fattet mistanke om det da det var så fremtredende. Uansett er det mange retninger å gå i legeyrket, og jeg betviler ikke at denne personen vil gjøre det bra. Samtidig synes jeg jo det er litt ironisk at den eneste personen jeg har mistenkt for Aspergers er medisinstudent da det som nevnt er en del på medisinstudiet alle må gjennom. Det er altså mitt erfaringsgrunnlag som er ironisk. Anonymkode: 8f4a2...9a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #11 Del Skrevet 13. september 2017 3 minutes ago, AnonymBruker said: Fordi de fleste forbinder en lege med en som kan være god på det mellommenneskelige (og fordi den arbeider med mennesker), og folk flest forbinder ikke Aspergere med å være gode på det området. Anonymkode: 74ffd...f80 Det er fordi du ikke har møtt patologer. Anonymkode: 57f61...88b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #12 Del Skrevet 13. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er fordi du ikke har møtt patologer. Anonymkode: 57f61...88b Her har du nok sett litt for mye på TV. Anonymkode: 8f4a2...9a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Esperanza98 Skrevet 13. september 2017 #13 Del Skrevet 13. september 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er fordi du ikke har møtt patologer. Anonymkode: 57f61...88b Hva er patologer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #14 Del Skrevet 13. september 2017 10 minutes ago, AnonymBruker said: Her har du nok sett litt for mye på TV. Anonymkode: 8f4a2...9a4 Den var god. Anonymkode: 57f61...88b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #15 Del Skrevet 13. september 2017 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi de fleste forbinder en lege med en som kan være god på det mellommenneskelige (og fordi den arbeider med mennesker), og folk flest forbinder ikke Aspergere med å være gode på det området. Anonymkode: 74ffd...f80 Jeg syns de fleste leger er veldig konkrete og to the point. Mange sykepleiere er omsorgsfulle og kan stryke deg på pannen, men som mangeårig pasient i diverse deler av helsevesenet har jeg til gode å møte flere leger jeg føler virker som en snill, empatisk og omtenksom person (altså, sier det, fordi jeg har møtt EN). Jeg var mye syk som barn og lå inne med dødelige tilstander, og kan fortsatt huske at legene var veldig skarpe og krasse til at jeg var et lite barn. 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her har du nok sett litt for mye på TV. Anonymkode: 8f4a2...9a4 Patologer er noe for seg selv. Kjenner to stk. Ene gangen vi var i besøk skulle folk ut å røyke og da sa patologen at han bare svingte rett nedom kjelleren og dissekerte en hjerne ferdig mens de andre røykte.. Og han tok meg på omvisning i kjelleren sin der han har diverse organer osv til forskning når jeg var 5 år. Han ga meg også bilde av en menneskehjerne på glass til minne om det hele. For å nevne noe. Anonymkode: 3055b...680 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #16 Del Skrevet 13. september 2017 Asperger må være den nye influensaen på KG. Alle har den liksom. Not. Anonymkode: b83dd...03f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
WubWub Skrevet 13. september 2017 #17 Del Skrevet 13. september 2017 Ingen har noen gang mistenkt asperger hos meg (har heller ikke asperger), tvert imot har jeg alltid blitt oppfattet som en som leser mennesker lett og at jeg har store manipulasjonsbegavelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. september 2017 #18 Del Skrevet 13. september 2017 Bortsett fra han jeg vet har det, mistenker jeg bare meg selv. Anonymkode: 48ea7...ac5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blod Skrevet 13. september 2017 #19 Del Skrevet 13. september 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi de fleste forbinder en lege med en som kan være god på det mellommenneskelige (og fordi den arbeider med mennesker), og folk flest forbinder ikke Aspergere med å være gode på det området. Anonymkode: 74ffd...f80 Det er synd at folk har slike fordommer om Aspergers. De kan være like gode, ja til og med bedre når det gjelder det mellommenneskelige. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 13. september 2017 #20 Del Skrevet 13. september 2017 Ingen, det er en motediagnose for tiden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå