Gå til innhold

Hevn!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har opplevd ulike typer dårlig behandling som utroskap, mobbing, venner/venninner som har såret dere, bakvasket dere, fortalt løgner osv, droppet dere for andre venner, kuttet dere ut uten grunn, kollegaer som har fryst ut/mobbet/hånet/baksnakket/gjordt narr av dere osv, har dere noen gang fått/tatt "hevn" eller fått en form for oppreisning/payback mot personen/personene som såret dere? 

Anonymkode: 2e5ee...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest noe tilfeldig

Ja; fått den største hevnen av dem alle; et lykkelig, kjærlighetsfullt og rikt liv :) 

Begrepet hevn blir egentlig tåpelig synes jeg, men min erfaring er at karma som regel fikser dette for deg, keep calm and carry on, så vil nok den som var kjip mot deg ødelegge for segselv før eller tiden og forhåpentligvis lære av sine feil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Ja; fått den største hevnen av dem alle; et lykkelig, kjærlighetsfullt og rikt liv :) 

Begrepet hevn blir egentlig tåpelig synes jeg, men min erfaring er at karma som regel fikser dette for deg, keep calm and carry on, så vil nok den som var kjip mot deg ødelegge for segselv før eller tiden og forhåpentligvis lære av sine feil. 

Dessverre er det ikke slik verden fungerer. 

Anonymkode: 7b5f3...189

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre er det ikke slik verden fungerer. 

Kanskje ikke alltid. Men det er sjeldent særlig produktivt å bruke tid, energi eller ressurser på å hevne seg for å ødelegge livet til den man har blitt såret av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kameraten min ble kjæreste med min forrige dame, så jeg tok hevn ved å utestenge han fra jobb, trening og sånt også satte jeg ut masse usanne rykter om han som folk trodde på i noen pr. Det fortjente han.

Anonymkode: 1dd64...149

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, kameraten min ble kjæreste med min forrige dame, så jeg tok hevn ved å utestenge han fra jobb, trening og sånt også satte jeg ut masse usanne rykter om han som folk trodde på i noen pr. Det fortjente han.

Ehhhh okei. Jævlig barnslig og bittert av deg. Greit dårlig stil å ta eksen din men enda dårligere stil å blande andre inn i deres drama og sette ut masse usanne rykter. Det fortjente han ikke. 

Anonymkode: 0ad27...a1c

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke noe annet enn at jeg har fryst de helt ut. Begge to har prøvd å bli venn i ettertid og jeg behandler de som luft. 

Anonymkode: 0ad27...a1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dere som har opplevd ulike typer dårlig behandling som utroskap, mobbing, venner/venninner som har såret dere, bakvasket dere, fortalt løgner osv, droppet dere for andre venner, kuttet dere ut uten grunn, kollegaer som har fryst ut/mobbet/hånet/baksnakket/gjordt narr av dere osv, har dere noen gang fått/tatt "hevn" eller fått en form for oppreisning/payback mot personen/personene som såret dere? 

Hevn er ikke løsningen på noe som helst. Dete r da virkelig ikke nødvendig å synke ned på samme lavmål som de du hevder har gjort deg urett? 

Husk på en ting, gjør du andre urett, så rammer det deg selv, (til slutt). 

Bruk tankene dine på noe mer konstruktivt enn hevntanker. 

Anonymkode: 541f2...5b6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hevn er ikke løsningen på noe som helst. Dete r da virkelig ikke nødvendig å synke ned på samme lavmål som de du hevder har gjort deg urett? 

Jeg tror ikke folk på jorda tenker sånn... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du skriver er veldig pedagogisk riktig, men neppe noe som noen følger, tror jeg,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Er du så kjip og umoden som du fremstår ved å ønske hevn fordi du føler deg fornærmet, så bør du nesten vurdere om de faktisk har noen grunn til å like deg i utgangspunktet...

Anonymkode: daff8...05b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tja. Er du så kjip og umoden som du fremstår ved å ønske hevn fordi du føler deg fornærmet, så bør du nesten vurdere om de faktisk har noen grunn til å like deg i utgangspunktet...

Hvorfor er det umodent? Det kommer da vitterlig meg helt an på hva som har skjedd, og det finnes mange måter å ta hevn på, til og med fornuftige måter å ta hevn på. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde han naturligvis ikke. Oppførselen din forteller oss at kameraten din nok var litt kjip, men at du er så lavt som det går an å komme. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde han naturligvis ikke. Oppførselen din forteller oss at kameraten din nok var litt kjip, men at du er så lavt som det går an å komme. 

Nei, ut i fra det han gjorde i mot meg, så syns jeg det var fair play.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det umodent? Det kommer da vitterlig meg helt an på hva som har skjedd, og det finnes mange måter å ta hevn på, til og med fornuftige måter å ta hevn på. :) 

Vitterlig meg?

Svært mange av eksemplene dine var barnslige, dette er slikt en ikke tror en vil komme over når man er 16, ikke når man er eldre enn det. 

Og fornuftige måter å ta hevn på? Spar meg... og ikke bland fornuft inn i noe som helt klart er styrt av følelser og umodenhet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ut i fra det han gjorde i mot meg, så syns jeg det var fair play.

Ingen andre synes det, og det burde fortelle deg mye...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg kuttet ut vennskapet. 

Det tenker jeg ikke er hevn, men en sunn respons på å eventuelt bli behandlet svært dårlig av noen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du skriver er veldig pedagogisk riktig, men neppe noe som noen følger, tror jeg,

For noe tull. Har aldri hevnet meg på noen. Har kost meg med tankene ja! Men det er alltid en selv som er ansvarlig for hva en gjør. Jeg er laangt fra bare snill og grei,men jeg er altfor snill til å forårsake at noen får det vondt. Det handler ikke om de fortjener det eller ikke. Det handler om at jeg ikke vil plage meg selv med dårlige handlinger jeg ville gjort. 

Det er fremdeles oss som har ønske om å ha verdighet nok til ikke å synke på så lavt nivå. Jeg sier fra hva jeg mener,og jeg kan selvfølgelig bli forbanna! Men jeg hevner meg ikke. 

Tenker at når en blir skadet av andre,så kan en faktisk bli "ond". Å ønske andre vondt er ikke ok. Å ønske rettferdighet er noe annet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...