Gå til innhold

Eksen overvåker meg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er så sinnsykt lei av at eksen overvåker meg. Jeg ønsker ikke å ha noe som helst kontakt med han eller at han skal vite noe om meg. Dessverre vet han stadig private ting om meg (hørt av vennersvenner) som jeg kun har delt eller søkt på digitalt. Jeg er så utrolig lei! Hvordan får jeg privatlivet mitt tilbake? Jeg ønsker spesielt av denne grunnen å ikke ha noe med han å gjøre lenger fordi han går over personlige grenser så til de grader. Hva kan jeg gjøre med det digitale? Orker ikke mer!

Anonymkode: 10730...19f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis han har hørt av venners venner er det ikke annet å få gjort enn å slutte å dele slike ting med venner som kan si det til hans venner osv. 

Hvis du mener han overvåker deg digitalt via spionprogram og vet ting kun du vet som du har søkt på og aldri sagt til noen, eller aldri søkt på mens han og du var sammen så han kan ha plukket det opp da, så ville jeg tatt en test å skrevet noe som "how to get rid of stalking ex" "i hate my ex what to do" "how to get rid of spy program" osv for å på en måte sende han en beskjed hvis han overvåker deg digitalt, og sett åssen han oppførte seg for å buste han. Du kan anmelde, men det eneste som sikrer deg helt er ny telefon/pc. Kan også være at han er logget inn som deg i google appen, da kommer dine søkeord opp for han også. Bytt passord. 

Anonymkode: f4144...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt alle dine passord først og fremst, det er enkelt å finne nåværende og eldre brukte passord om du har logget inn via hans enheter tidligere.

Søk litt om Facebook, tror det skal være mulig å hindre bestemte personer for mye tilgang.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som det er nettverket mitt han har tilgang på. Han har aldri fysisk vært her hjemme men det er uansett hvilken enhet jeg har brukt dette skjer for det har jeg testet. Jeg har ikke lenger normal nettbruk på grunn av dette fordi jeg er ikke interessert i å la han få mer innblikk i livet mitt enn nødvendig. Facebook bruker jeg ikke lenger og Googlekonto og innlogging bruker jeg minst mulig. Men likevel vet han ting bare ut i fra hva jeg har surfet på og jeg begynner å bli lei av å høre ting om meg selv i tredje person entall. Om jeg har googlet "fotvorter" for mormoren min eller "middagsretter på p" så kommer dette opp ved senere anledninger. Jeg har ikke bedt om denne interessen, jeg har ikke bedt om å bli fulgt med på hver bidige dag, alt jeg vil er å bli latt i fred! Det virker som han er helt syk, rett og slett psykisk syk som ikke greier å leve sitt eget liv uten å invadere mitt privatliv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en logisk brist her. Hvis han overvåker deg,så vil han vel ikke fortelle om noe du har søkt på osv til andre? Det vil jo si det samme som at han røper seg,da det er ting kun du,og han da,vet. Så hvorfor fortelle det til andre så det når deg?

Hvis han ikke bryr seg om du vet,så ja,da trenger du ikke lure på om det er noe psykisk feil med ham. Da er det nemlig det. Ingen normalt tenkende mennesker anser det som sin rett til å overvåke andre.

Har du åpent nett eller noe? Jeg vet ikke hvordan han skal klare dette i så fall. Sikkert andre her som har mer innsikt i det enn meg her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men likevel vet han ting bare ut i fra hva jeg har surfet på og jeg begynner å bli lei av å høre ting om meg selv i tredje person entall. Om jeg har googlet "fotvorter" for mormoren min eller "middagsretter på p" så kommer dette opp ved senere anledninger.

Har to forslag...Er du 100% sikker på at

• 1. La oss si at du var gravid, da hadde du plutselig sett flere gravide rundt deg/barn. Du får altså mer øye på ting du selv tenker på. Engang trodde jeg at jeg hadde en rar sykdom som jeg aldri hadde hørt om, googlet det, plutselig var det tonnevis med slik sykdom både i avisen, KG osv. Altså, en skikkelig sææær sykdom med skikkelig rart navn - var plutselig alle steder, trodde jeg hadde blitt gal? Men selvfølgelig har informasjonen og tematikken vært der hele tiden, forskjellen er at jeg la merke til det nå i forhold til før. Dette kan forklare fotvorta til mormora di :P 
  • 2. Hva mener du med å høre om deg? Har du blitt paranoid ellernoe? :P 

Anonymkode: 848af...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som det er nettverket mitt han har tilgang på. Han har aldri fysisk vært her hjemme men det er uansett hvilken enhet jeg har brukt dette skjer for det har jeg testet. Jeg har ikke lenger normal nettbruk på grunn av dette fordi jeg er ikke interessert i å la han få mer innblikk i livet mitt enn nødvendig. Facebook bruker jeg ikke lenger og Googlekonto og innlogging bruker jeg minst mulig. Men likevel vet han ting bare ut i fra hva jeg har surfet på og jeg begynner å bli lei av å høre ting om meg selv i tredje person entall. Om jeg har googlet "fotvorter" for mormoren min eller "middagsretter på p" så kommer dette opp ved senere anledninger. Jeg har ikke bedt om denne interessen, jeg har ikke bedt om å bli fulgt med på hver bidige dag, alt jeg vil er å bli latt i fred! Det virker som han er helt syk, rett og slett psykisk syk som ikke greier å leve sitt eget liv uten å invadere mitt privatliv!

Han kan ikke overvåke nettverket ditt med mindre han sitter i rekkevidde for routeren din og har hacket seg inn på den. Det hjelper ikke om han sitter hjemme langt unna. Eller om nettabonementet ble inngått av han, for da er han myndig til å få info om nett trafikk.

Men helt ærlig, tror du ikke at det bare er du som er litt paranoid? Andre kan også ha fotvorter eller samme ting du googler. Noen mennesker med begynnende angst kan fort innbille seg slike latterliggjørende sammenhenger som en konspirasjon for å drite en ut, som egentlig ikke har noe sammenheng eller er rettet mot deg i det hele tatt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han kan ikke overvåke nettverket ditt med mindre han sitter i rekkevidde for routeren din og har hacket seg inn på den. Det hjelper ikke om han sitter hjemme langt unna. Eller om nettabonementet ble inngått av han, for da er han myndig til å få info om nett trafikk.

Men helt ærlig, tror du ikke at det bare er du som er litt paranoid? Andre kan også ha fotvorter eller samme ting du googler. Noen mennesker med begynnende angst kan fort innbille seg slike latterliggjørende sammenhenger som en konspirasjon for å drite en ut, som egentlig ikke har noe sammenheng eller er rettet mot deg i det hele tatt. 

Hmm? Handler ikke om utdriting med dette. Jeg bare forstår ikke fascinasjonen og interessen til vedkommende. Er jeg virkelig så interessant? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm? Handler ikke om utdriting med dette. Jeg bare forstår ikke fascinasjonen og interessen til vedkommende. Er jeg virkelig så interessant? 

Tror du bør ta kontakt med legekontoret ditt og snakke med en lege

Anonymkode: 41983...6ed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg forsøke å forstå dette...

Du mener at eksen din overvåker nettverket ditt og snakker om deg i tredjeperson. Du har funnet ut at han bruker nettverket ditt fordi du har lagt merke til at denne overvåkingen bare foregår når du bruker et spesifikt nettverk. Du mener at eksen din vet ting om deg ut i fra hva du har googla og du hører om deg selv i tredjeperson. Om du googler fotvorter så hører du snakk om det ved senere anledninger og tenker at han har overvåket deg. Du føler at han er interessert i deg og har en stor fascinasjon for deg.

Har du skiftet passord på googlekontoen, slettet han fra FB? 

Han kan ikke overvåke deg via nettverket ditt. 

Alt i alt (les hva som faktisk mistenkes her, det skal godt gjøres!) så synes jeg at dette er mistanker uten noen særlig tilstrekkelige og gode grunnlag? Fotvorter...? Ser egentlig bare konspirasjoner her, en rekke dårlige "bevis" som bygger opp under antakelsene dine. Har du noen konkrete og gode bevis for at dette foregår?

Anonymkode: fb8e9...127

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre eksen din er hacker og står utenfor huset ditt er det kul umulig at han vet disse tingene med mindre du fortsatt henger med han. Dette henger ikke på greip.

Anonymkode: 1def1...452

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du kan være så observant og selvopptatt/paranoid(angst) at du tror alt handler om deg. Når det ikke gjør det. Enten ønsketenking eller psykisk sykdom. Kjenner til mange som oppfatter som deg men det er bare dems hode som får det til å bli sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La meg forsøke å forstå dette...

Du mener at eksen din overvåker nettverket ditt og snakker om deg i tredjeperson. Du har funnet ut at han bruker nettverket ditt fordi du har lagt merke til at denne overvåkingen bare foregår når du bruker et spesifikt nettverk. Du mener at eksen din vet ting om deg ut i fra hva du har googla og du hører om deg selv i tredjeperson. Om du googler fotvorter så hører du snakk om det ved senere anledninger og tenker at han har overvåket deg. Du føler at han er interessert i deg og har en stor fascinasjon for deg.

Ts, alt dette er standard symptom og vrangforestillinger ved angst paranoia og schizoid paranoid lidelse. Akuratt sånn! 

Det utvikles særlig hos de som har tatt syntetiske rusmidler. Kan også være genetisk psykisk svekkelse (utvikles ofte først i 20-årene) eller Arv og Miljø betinget. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ts, alt dette er standard symptom og vrangforestillinger ved angst paranoia og schizoid paranoid lidelse. Akuratt sånn! 

Det utvikles særlig hos de som har tatt syntetiske rusmidler. Kan også være genetisk psykisk svekkelse (utvikles ofte først i 20-årene) eller Arv og Miljø betinget. 

Jeg er (dessverre, i dine øyne) ikke bruker av noen som helst rusmidler og har heller ingen arvelige faktorer på det området. 

Det jeg prøver å si er at ja eksen har en kompis i nabohuset her i gata jeg bor så med en litt kraftig data kunne det sikkert vært mulig å knekke koden på nettverket mitt og bryte seg inn. 

Ja jeg tror han er inne på mitt nettverk og overvåker min nettaktivitet. 

Er det noen som har råd?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ring nettleverandør, forklar situasjon og be om råd.

Jeg blir ikke bare kimset av da altså? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er (dessverre, i dine øyne) ikke bruker av noen som helst rusmidler og har heller ingen arvelige faktorer på det området. 

Det jeg prøver å si er at ja eksen har en kompis i nabohuset her i gata jeg bor så med en litt kraftig data kunne det sikkert vært mulig å knekke koden på nettverket mitt og bryte seg inn. 

Er det noen som har råd?

Om du ber om hjelp fra noen som kan mye om slikt (altså en dataekspert), kan de hjelpe deg. De kan se hvem som bruker ditt nettverk.
Om du legger et spørsmål på underforum data på KG, er det større sjanse for å få gode råd om akkurat dette.

Anonymkode: 50ce1...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om du ber om hjelp fra noen som kan mye om slikt (altså en dataekspert), kan de hjelpe deg. De kan se hvem som bruker ditt nettverk.
Om du legger et spørsmål på underforum data på KG, er det større sjanse for å få gode råd om akkurat dette.

Anonymkode: 50ce1...f1b

Ok takk for svar. Det har jeg gjort tidligere men fikk ingen gode svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har råd?

Det er veldig bra for alle at du ikke har brukt noen rusmidler :) Men have in mind at man kan få psykiske plager av andre grunner også, og helt tilsynelatende helt tilfeldig. 

Men det er umulig for kameraten til eksen din å overvåke nettverket ditt fra nabohuset. Prøv å gå ved huset hans og prøv å koble til egen wifi, telefonen din vil ikke finne nettverket fordi det ikke er innenfor rekkevidde. Rekkevidden er på ca 15-20 meter så med mindre han bor nærmere kan han ikke finne og hacke seg inn på nettverket ditt. Det er rett og slett ikke mulig så tanken din rundt det er ikke rasjonell. Når man har urasjonelle tanker og er overbevist om at de er rett kan det være tegn på psykose. Trenger selvfølgelig ikke være det at du er psyk, men jeg tror ikke han overvåker nettet ditt heller. Det høres krasst ut, men tror du virkelig han har noe interesse av det? Tror du virkelig at det er nyttig for han og noe han vil brulke timesvis av dagen sin på? Og om han hadde vært så gæren, tror du virkelig han hadde turt å si det til kompisen sin å fått overvåket deg fra kameraten sitt hus? 

Jeg sier disse tingene fordi det var slike spørsmål som fikk meg til å innse at jeg var i en paranoid psykose. Før noen påpekte det på den måten virket alt helt troverdig for meg, og jeg oppfattet meg ikke syk siden jeg jo følte jeg var frisk men at andre gjorde merkelige ting. 

Håper at du finner ut av det ts! Ta den testen jeg sa å sjekk om du kan koble til routeren din fra utenfor hans hus, last ned Who is using my wifi appen for å se om flere enheter enn din pc og mobil er tilkoblet nettverket ditt. Du kan også bytte passord på nettverket ditt om du fortsatt føler det er noen andre der som henter informasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir ikke bare kimset av da altså? 

Jeg synes det var vanskelig å forstå problemstillingen slik du fremstilte den, så det er godt mulig at du må jobbe litt for å bli forstått. Det hjelper ikke å bli sur på oss, problemstillingen er såpass sær, det kunne like gjerne vært en person som hadde behov for helsehjelp. Men ser ingen grunn til at det skal stoppe deg hvis det er en reell problemstilling. 

Nettleverandøren trenger i grunn ikke all info (tror jeg), de kan sjekke nettverket ditt, hjelpe deg hvis du har blitt hacket osv.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...