Gå til innhold

Alltid singel

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går jo ikke rundt og tror at folk blir skremt av å se meg, men har nok selvinnsikt til å forstå at jeg ikke ligger veldig langt opp på tabellen, når jeg i tilegg jeg blir avvist gang på gang når jeg prøver å ta kontakt med noen samtidig som responsen på tinder er lik null, så hjelper det ikke akkurat på selvfølelsen. Det er skjelden noen problem å snakke med jenter som har type eller eldre damer, kan da ha en veldig hyggelig samtale, sansynligvis fordi de ikke forventer at jeg prøver meg på dem. Så tror nok ikke problemet er at jeg oppfører meg uhyggelig heller.

Det ble mye syting fra meg her nå, har en litt dårlig dag. Men er taknemlig for svar, det hjelper!

Anonymkode: 43f99...2f2

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Vinky skrev:

Hvordan ser du ut? 

Litt vanskelig å forklare, vil ikke skrive for detaljert heller i frykt for å bli gjenkjent

Skrevet

Det eneste som hjelper, slik jeg ser det, er å jobbe med å bygge selvfølelsen din opp. Det er helt avgjørende hva du tenker om deg selv når det gjelder hvordan damer oppfatter deg. Det er ikke en lett prosess eller noe som skjer over natten, men det finnes enkle teknikker som kan hjelpe deg på vei. Det som kan fungere ganske godt er å "fake" god selvfølelse og trygghet i deg selv. La det være ditt fokus i møte med andre å gjenta positive tanker om deg selv. Det andre som kan hjelpe er å forsøke å ikke tro på negative tanker om deg selv; om de dukker opp, bare la tankene få komme og gå av seg selv (du kan registrere at tankene er der, men du kan velge å ikke bry deg om det). 

Jeg tror du må forsøke å akseptere personen du er, dette inkluderer også å godta de mindre positive egenskapene dine (ingen er perfekte). Det er mye enklere å slappe av i lag med andre om man aksepterer seg selv.

Du skriver at det ikke er noe problem å snakke med damer som har type/er eldre osv. Det jeg tror dette impliserer er at du stresser veldig mye i samtale med damer, og dette gjenkjennes av damer flest.  Her er kluet bare å øve, rett og slett. Det kan være du legger listen veldig høyt for deg selv, ved å tenke ting som "nå må jeg snakke mye, ha en innholdsrik samtale, være morsom" osv., istedenfor at ting bare skjer naturlig. Det du kan prøve er omvendt, men kan paradoksalt nok fungere - i møte med damer kan du f eks forsøke å IKKE være morsom, IKKE si mye - det kan dempe presset. Enkelte føler seg gjerne "rar" i møte med det motsatte kjønn - men la deg selv være rar, da! Man blir ofte mer merkelig ved å forsøke å gjøre alt man kan får å få til en perfekt samtale. 

• Liker 3
Skrevet

Først og fremst burde du si fra til kameratene sine at de oppfører seg dårlig. Si at hei gutta, ser dere ikke at hun er veldig full? tenk om noen hadde vært sånn mot søstra di, det der er sleipt! 
Og hvis de sier at du bare er sur fordi du ikke får noe så si at nei men jeg blir sur av å se dere oppføre dere som hunder, det er lavmål gutta!  det ekke rart damer mener menn er drittsekker med dere som eksempel! 

Second, jenter som to ganger har tatt tydelig initativ er ikke lite, det er sannsynligvis mange som har tatt initativ uten at du har skjønt det også. Og om du greier å holde noen igjen 5-10 min så er det lenge, for man er jo på byen aller mest for å være med vennindene sine, så det er sjeeeeldent ihvertfall jeg, uansett hvor kjekk gutten er, gidder å bruke mer enn 10 min på å prate før jeg stresser meg tilbake til vennindene mine igjen. Så kan man kanskje prate ti minutter senere på kvelden igjen men ikke hele kvelden sammenhengende. Sånn er byen. Man er opptatt og med mindre man kun har dratt ut for å sjekke, så vil man heller gå inn å danse med vennindene sine enn å være kjedelig venninde og sitte hele kvelden med en fremmed gutt. 

Du må jobbe med selvtillitten din, og siden du mener den dårlige selvtillitten kommer pga utseendet ditt så vil jeg anbefale deg å fikse utseendet ditt så lett det er i dag. Har du merkelig hake kan du få fillers i den, har du et dratt ansikt kan du få fillers under øynene så du ikke ser trøtt ut, har du deformert nese kan man ta fillers for å rette opp trenger ikke nesekirurgi lenger, har du strektynne lepper er det også lipfillers for menn, dra til frisøren og si hun kan farge og klippe som hun vil etter hva hun mener passer ansiktet ditt og hudtonen din best, har du firkantet hodeform vil hun klippe en sveis som gjør den ser rundere ut og klippe deg ny, begynn å se på mannlige bloggere og kopier stilen til noen du liker, tren skulderøvelser hjemme for å få en rettere ryggholdning, og hvis du føler deg for slank og spinkel tren og drikk proteiner for å få økt muskel og fettmasse i kroppen. 
Men dårlig selvtillitt kan man også ha selvom man har et bra utseende, så det er viktig at du tar grep å gjør ting som øker selvtillitten din og gir deg mestringsfølelse. Meld deg inn i en frivillig røde kors, natteravn eller strandryddingsgruppe, føl at du er verdt noe , sett deg mål om 4 timer skogstur en helgedag og nå målet, prøv deg på klatrevegg eller med innebandy å bli god i noe. 

I nye hobbyaktiviteter vil du også bli kjent med nye mennesker og å bli kjent med noen på den måten er bedre enn på byen, ikke at du skal prøve deg på alle de søte jentene i turgruppa, men bli venn med de, møte deres venner osv og plutselig møter du drømmedama :)
Forresten så er du bare 26 år, det er ingen alder, så nei det er ikke sånn at du kommer til å være singel for alltid bare fordi du er er singel nå, men det nytter heller ikke at du ikke gidder å jobbe med deg selv og bare feilaktig gir opp og tror du ikke har noe sjans, for DA forblir du jo singel, men om du går inn for å fornye deg selv nå og ta tak i roten av problemet - selvtillitten din , jeg mener gå ALL inn et år eller to nå med det, så vil du se livet ditt og synet og sjansen i kjærligheten er helt anderledes :)

Anonymkode: 812f0...ed4

Skrevet

Lange utfyllende svar, taknemlig for at dere tar dere tid! Flere gode tips her!

At jeg stresser mer i møte med noen jeg gjerne vil bli bedre kjent med kan nok stemme, skal prøve å huske på de tipsene du kom med. Det å lure meg selv til en falsk selvfølelse blir for meg litt rart, er i de fleste sammenhenger opptatt av at man skal ha en viss selvinnsikt, men i dette tilfellet kan det nok ha vært mer ødeleggende enn det har gjort godt.

Jeg har nok nevnt flere ganger at det der er noe jeg ikke synes noe om. De respekterer meg nesten alltid når jeg sier ifra om noe jeg ikke mener er greit, men ikke når det gjelder damer. De tror nok bare at jeg er misunnelig. Noe som for så vidt til en viss grad er riktig, jeg misunner dem oppmerksomheten de får.

To jenter som har tatt initiativ er selvfølgelig hundre ganger bedre enn ingen, men dette er over mange år, og mange av mine kamerater får mer oppmerksomhet fra jenter på ei uke enn jeg har fått hele livet, og da er det ikke så oppløftene å tenke på allikevel.

Selv om jeg er misfornøyd med mitt eget utseende, så føler jeg at det å begynne å fikse på ting er et stort steg å ta. 

Det er egentlig ikke noe galt med selvtilliten ellers, hvis vi ser bort i fra kjærlighetslivet så er jeg kommet lengre i livet nå enn det jeg hadde turt å håpe på da jeg sluttet på skolen for 8 år siden. 

Og turer i skogen går jeg ofte allerede :)

Burde vel kanskje se etter en hobby der jeg kan bli kjent med nye folk.

Det er sant at jeg bare er 26 år, og jeg er fullt klar over hvor teit det er og syte på den måten når man er så ung. Problemet er at jeg ikke har kommet noen vei, jeg er kommet like langt nå som jeg var for ti år siden. hvis ikke jeg gjør noen endringer kommer jeg til å være på samme stadie om ti år også. Har mange ganger tenkt på om det hadde vært like greit å bare godta at det er sånn det kommer til å ende.

Skrevet

Kanskje en mager trøst, men i slutten av 30 årene og 40 årene blir det lettere å få seg dame...

Anonymkode: 72b70...e81

Skrevet

En viktig ting er å være ærlig om alder.

Anonymkode: 059c0...ae0

Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En viktig ting er å være ærlig om alder.

Anonymkode: 059c0...ae0

??

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at jeg ikke har kommet noen vei, jeg er kommet like langt nå som jeg var for ti år siden. hvis ikke jeg gjør noen endringer kommer jeg til å være på samme stadie om ti år også. Har mange ganger tenkt på om det hadde vært like greit å bare godta at det er sånn det kommer til å ende.

Det faller deg ikke inn å gå hardt inn for en endring da? Du vil bare gi opp for det blir for pes for deg å endre livet og jobbe med å forbedre deg selv?Du har sittet på stedet hvil i ti år, og å bruke et år eller to på å få et bedre liv med deg selv resten av livet er for mye?  Vel da har du faktisk ingenting å klage på nei. 

Skrevet

Bor du i en liten by eller stor? Har du ikke møtt noen av tindermatchene dine?

Anonymkode: 80c3e...89e

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det faller deg ikke inn å gå hardt inn for en endring da? Du vil bare gi opp for det blir for pes for deg å endre livet og jobbe med å forbedre deg selv?Du har sittet på stedet hvil i ti år, og å bruke et år eller to på å få et bedre liv med deg selv resten av livet er for mye?  Vel da har du faktisk ingenting å klage på nei. 

Jo, det er jo en av grunnene til at jeg skriver her. At jeg nevner at jeg har vært inne på tanken å bare gi opp og heller godta at ting er som de er betyr ikke at det er det jeg vil.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bor du i en liten by eller stor? Har du ikke møtt noen av tindermatchene dine?

Anonymkode: 80c3e...89e

Byen jeg bor i er på topp ti lista over norges største byer. Jeg har vært på tinder i over et halvt år, og har fått to matcher som ikke var falske (har ikke vært kresen heller), men hun ene svarte ikke og hun andre skrev noen få meldinger før hun sluttet.

Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Du må jobbe med selvtilliten din

Alle sier at jeg er kjedelig og umorsom, og ingen gidder se i min retning. Men du mener altså at bare selvtilliten min blir større, så blir jeg plutselig både interessant og vittig? Blir jeg mer intelligent, kunnskapsrik, kreativ og klok også, kanskje? Da mangler det bare å bli høy og mørk. Blir jeg det om jeg tror jeg er det? Dessuten har jeg dårlig kondisjon. Hjelper det å tro at jeg er en framstående idrettsmann?

Anonymkode: b4d22...1c3

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle sier at jeg er kjedelig og umorsom, og ingen gidder se i min retning. Men du mener altså at bare selvtilliten min blir større, så blir jeg plutselig både interessant og vittig? Blir jeg mer intelligent, kunnskapsrik, kreativ og klok også, kanskje? Da mangler det bare å bli høy og mørk. Blir jeg det om jeg tror jeg er det? Dessuten har jeg dårlig kondisjon. Hjelper det å tro at jeg er en framstående idrettsmann?

Hvem er du? Ikke Ts hvertfall.

• Liker 1
Skrevet
18 minutes ago, AnonymBruker said:

Hvem er du? Ikke Ts hvertfall.

Neida, Einstein! Anonymkoden viser at jeg ikke er det.
Har du noe å bidra med i diskusjonen? Person"debatt" er så uinteressant og barnslig.

Skrevet

Det er jeg som er Ts, så det vil jeg vel svare ja på. Men det har tydeligvis ikke du.

Skrevet

Jeg ville anbefalt deg å prøve noen andre datingsider enn Tinder. Tinder blir fort veldig overfladisk, da det meste går på bilder og utseende. Sukker osv. går og en del på interesser og personlighet, så der er nok muligheten større. Dersom du har mulighet for å flytte på deg, kan du jo der også treffe jenter fra andre steder enn akkurat der du bor.

Anonymkode: 05c46...d25

Skrevet

Det høres ikke ut som det er noe "galt" med deg, og du fremstår jo som ganske reflektert. Selvtillit er heldigvis noe man kan jobbe med, men da må man virkelig gå inn for det 😅 For meg så henger selvtillit om hvor godt man har det med seg selv så mye forskjellig kan være med på å booste den.

ang. Tinder så lurer jeg på om du skriver noe i bio-en eller om du lar den stå tom? Har du noen venninner så kan de også hjelpe deg med en eventuell datingside, hvilke bilder du burde ha o.l. Jeg tviler nemlig på at du er så stygg som du sier.

Byen kan være litt vanskelig, har du forsøkt å reise litt tidligere på kvelden? Når folk ikke er fulle?

Skrevet

Noen over her skrev noe sånn som at "ansiktet har mye å si for selvtilliten", jeg vil faktisk påstå at den går minst like mye motsatt vei. Selvtilliten har veldig mye å si for hvordan noen oppfatter utseende ditt. Jeg faller ofte for menn som, objektivt sett, kanskje ike er de kjekkeste i verden, men de har en oppførsel og væremåte som gjør at de likevel blir attraktive. Og da snakker jeg langt fra bad boys-oppførsel, men hyggelige fyrer med god selvtillitt, og gjerne en god dose selvironi. Til mer avslappet de er, til mer avslappet og interessert blir jeg. De er gjerne også ikke bare opptatt av å tenke ut hva de skal si neste gang (som man har lett for å bli når man har lyst til å være interessant), men lytter faktisk til det samtalepartneren sier. 

Det jeg ville testet neste gang du finner en jente du synes er hyggelig, er å etter noen minutter med hyggelig snakk sier "Du, nå må jeg nesten tilbake til kompisene mine her, men kunne jeg fått telefonnummeret ditt? Hadde vært hyggelig å ta en kaffe en dag". Hun har nesten helt sikkert aldri opplevd maken, du får gjort inntrykk, og du kan gjenoppta samtalen i en situasjon som ikke er på byen ;) 

Anonymkode: 8fbf1...c6d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...