Gå til innhold

Alltid singel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøver meg på å skrive dette på kvinneguiden selv om jeg er mann, da svarene på diskusjon.no fort ble for useriøse.

Jeg er nå 26 år, har hus, bil, god jobb og god økonomi, men jeg har aldri vært i noe forhold, har heller nesten aldri "holdt på" med noen damer. Jeg er ofte på byen, men det ender aldri med noen nye bekjentskap. prøver jeg å ta kontakt med noen går praten i beste fall i 5 - 10 min før de ser etter en mulighet til å komme seg videre.

Jeg har flere gode venner, som jeg aldri har noen problemer med å ha en god samtale med. Det er når jeg prøver å bli kjent med nye jenter jeg sliter med å holde den gode tonen og føre en interessant samtale, det har lett for å bli litt tørt og kjedelig, tror jeg.

Ville også hatt andre steder enn byen jeg kunne møtt damer på, men vet liksom ikke hvor, er litt sjenert, og synes det virker rart å ta kontakt med noen uten å ha en grunn.

Jeg har veldig dårlig selvtillit pga utseende, noe som gjør at jeg egentlig aldri føler meg god nok, med mindre jenta viser interesse først (noe som har skjedd 2 ganger på mine 26 år). Veldig mange sier at utseende ikke har så mye å bety, men i virkeligheten så er det ikke til å komme utenom at det for de fleste er viktig.

Jeg ser på mine kamerater som veldig bra personer, ellers ville de ikke vært mine kamerater. Men jeg er allikevel ikke noen fan av måten de behandler mange jenter på. Det å se dem ta med seg hjem ei ny jente nesten hver helg, hjelper ikke akkurat på min selvtillit når jeg ikke en gang finner noen som gidder å snakke med meg.

Vet egentlig ikke helt hva jeg håper på å få ut av dette, er bare i en litt fortvilet situasjon Tror kanskje jeg trenger hjelp fra noen men vet ikke hvem eller hvordan. Har flere ganger tenkt tanken om det kanskje er like greit å bare godta at jeg alltid kommer til å være singel, men det er jo en ganske deprimerende tanke.

Har prøvd tinder, har sveipet flere profiler til høyre, og endte opp med 3 matcher, den ene var falsk, ei av dem svarte ikke, og ho tredje sluttet å svare etter 4 - 5 meldinger.

Alt dette ble nok ganske rotete, men setter pris på tilbakemeldinger hvis noen gidder å lese gjennom :)

Anonymkode: 43f99...2f2

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jobbe med selvtilliten din. Ansiktet kan man ikke gjøre så mye med, men du kan gjøre utrolig mye med kroppen. Begynn å trene og fokuser på et sunt kosthold. Har du interesser? For for meg som er i 20-åra spiller det ingen rolle om en mann er fattig student eller har jobb og hus, men det som spiller den aller største rollen er interesser. På Tinder kan du vise interesser ved bilder eller ved å skrive det i profilen. 

Hvorfor blir det tørt og kjedelig med jenter du snakker med? 

Anonymkode: 31160...988

Skrevet

Det at dine venner får meg seg damer hjem i seng hver helg er jo pga alkohol og at det ønsker å bli behandlet litt dårlig. Jenter liker bad-guys.

Å møte noen seriøse damer på byen er vel liten sjangse, skal du møte noen må du prøve via aktiviteter. Hva liker du å drive med? Jo mer du jager etter en kvinne jo mer lei blir du, du er enda ung. Sikker på du vil ha en kvinne? Tenkt på andre ting du kan drive i livet? En hobby? Reise? Utvikle deg selv?

Anonymkode: ca5e5...d70

Skrevet

Det er utrolig hvor mye ens eget utseende har og si for selvtillitten. Om du ikke er fornøyd med måten du ser ut, gjør noe med det! Jeg pleide å føle meg rimelig uattraktiv, så jeg valgte å endre på det. Nå føler jeg meg fresh og fin - noe som automatisk gjør meg mer selvsikker, glad og utadvendt. Jeg har kanskje ikke endra meg SÅ utrolig mye, men innvendig har ting endra seg en god del.

En annen ting jeg har oppdaga er at folk med dårlig selvtillitt automatisk blir mer selvopptatte. (Ja, jeg har vært en av dem). Det er ikke meningen, men man blir mer opptatt sånne ting som... "ånei, hun smiler ikke til meg, da er det noe gærnt med MEG". Folk som er trygge på seg selv vil heller tenke "Å nei, hun smiler ikke til meg. Har hun det bra? Hvordan kan jeg få henne i bedre humør?" Om du skjønner greia.

Så ta tak i det som plager deg!

Anonymkode: ad2c5...6ba

• Liker 5
Skrevet (endret)

Slett

Endret av Bodi
Skrevet

Jeg er 186 høy og veier 80kg, og er i omtrent middels god form vil jeg si, er litt slank så hadde nok tålt å gå opp noen kg. Det er vel hovedsaklig ansiktet som ødelegger selvtilliten. Har flere interesser, ja, men ikke noe som gjør at jeg treffer nye folk, Det innebærer heller ikke dataspill, bare så det er sagt, jeg er ikke en som sitter foran en skjerm i kjelleren hele dagen. vil ikke skrive for mye i frykt for å bli gjenkjent. 

Jenter blir nok med dem blant annet pga alkohol og at de liker såkalte bad boys, men når de itillegg lar dem tro at de er interessert i et forhold samtidig som de holder på med flere damer, for så å kutte kontakten når det begynner å bli for seriøst synes jeg personlig blir for respektløst mot de det gjelder, samtidig som jeg som ikke hadde hatt samvittighet til å gjøre noe sånn blir glad hvis samme dame sier hei til meg to ganger.

Nei, går bare på byen fordi jeg tenker at andre steder har jeg hvertfall ikke sjans. Er egentlig lei av byen, men har ikke så mange sosiale alternativ på lørdagskvelden.

Jeg har flere hobbyer, men de hjelper meg ikke med å treffe folk. 

Jeg har reist en god del, og vil gjerne fortsette med det, men vil ikke ende opp med å måtte reise alene.

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er utrolig hvor mye ens eget utseende har og si for selvtillitten. Om du ikke er fornøyd med måten du ser ut, gjør noe med det! Jeg pleide å føle meg rimelig uattraktiv, så jeg valgte å endre på det. Nå føler jeg meg fresh og fin - noe som automatisk gjør meg mer selvsikker, glad og utadvendt. Jeg har kanskje ikke endra meg SÅ utrolig mye, men innvendig har ting endra seg en god del.

En annen ting jeg har oppdaga er at folk med dårlig selvtillitt automatisk blir mer selvopptatte. (Ja, jeg har vært en av dem). Det er ikke meningen, men man blir mer opptatt sånne ting som... "ånei, hun smiler ikke til meg, da er det noe gærnt med MEG". Folk som er trygge på seg selv vil heller tenke "Å nei, hun smiler ikke til meg. Har hun det bra? Hvordan kan jeg få henne i bedre humør?" Om du skjønner greia.

Så ta tak i det som plager deg!

Anonymkode: ad2c5...6ba

Vet ikke om det er så mye å få gjort med det egentlig. 

Kjenner meg nok kanskje litt igjen i det du skriver, men jeg er ikke egoistisk heller. Stiller gjerne opp for andre hva enn det skulle være, og er opptatt av at andre skal ha det bra.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har reist en god del, og vil gjerne fortsette med det, men vil ikke ende opp med å måtte reise alene.

Her har du en flott mulighet, reis alene. Da blir du tvunget til å snakke med andre, kanskje bli kjent med andre mennesker. 

Skrevet (endret)

Slett

Endret av Bodi
Skrevet

Har ingen problemer med å snakke og spør om praktisk info, å snakke med resepsjonister, taxisjåfører osv er ingen problem, klarer vanligvis å holde en god tone osv, det er når jeg skal prøve å bli kjent med noen det skjærer seg. Og da er jeg like langt om jeg er på tur eller ikke. og av praktiske grunner er jeg mest interessert i å finne ei jente som ikke bor i andre enden av landet, eller et annet land for den saks skyld.

Liker også best å reise sammen med noen, synes det blir litt fort kjedelig hvis ikke.

Skrevet
4 minutes ago, Bodi said:

Har ingen problemer med å snakke og spør om praktisk info, å snakke med resepsjonister, taxisjåfører osv er ingen problem, klarer vanligvis å holde en god tone osv, det er når jeg skal prøve å bli kjent med noen det skjærer seg. Og da er jeg like langt om jeg er på tur eller ikke. og av praktiske grunner er jeg mest interessert i å finne ei jente som ikke bor i andre enden av landet, eller et annet land for den saks skyld.

Liker også best å reise sammen med noen, synes det blir litt fort kjedelig hvis ikke.

Har du sjekket ut reiser for single? F.eks. http://www.carpe-diem.no/?utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=Merkevare&utm_term=%2Bsingelreiser %2Bcarpe %2Bdiem&utm_content=Merkevare | Singelreiser | BMM

Anonymkode: 059c0...ae0

Skrevet (endret)

slett

Endret av Bodi
Skrevet

Tror kanskje ikke detter er noe for meg, hvertfall ikke akkurat nå, har nettopp vært på mange flere turer, - og har planlagt flere turer sammen med venner og familie det neste året.

Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Tror kanskje ikke detter er noe for meg, hvertfall ikke akkurat nå, har nettopp vært på mange flere turer, - og har planlagt flere turer sammen med venner og familie det neste året.

Ok. Var et forslag. :)

Du høres veldig hyggelig ut og skriver bra. Håper det går din vei snart.

Lykke til.

Anonymkode: 059c0...ae0

Skrevet (endret)

slett

Endret av Bodi
Skrevet

Sier takk for det, hadde nok vært interessant om det ikke var for at jeg har så mange andre planer kommende året. 

Det har jeg også håpet på, i mange år allerede, men har egentlig ikke kommet noen vei. Må snart gjøre noen endringer hvis jeg i det hele tatt skal ha en sjans, men vet liksom ikke helt hva. 

Skrevet

Hva med sukker.no? Jeg har hatt rimelig suksess der, og møtte flere hyggelige folk. (At det ikke ble noe mer har med praktiske årsaker å gjøre.)

Men, så er jeg kvinne da. Vi har det nok litt enklere på dating-sider og apper. Menn betaler som regel for medlemsskap om de vil ha noe kontakt, har jeg funnet ut.

Anonymkode: 3c314...983

Skrevet

Hva med å prøve andre datesider enn tinder? Er jo så mange sider, og tinder er jo ikke den mest seriøse siden. Ellers tenker jeg at du må kaste deg litt ut idet, og komme deg på dater. Du må møte damer og snakke med dem. Øv deg gjerne på noen som er litt eldre enn deg, for de er ofte mer ufarlige å prate med og gjerne snillere enn helt unge. Du trenger å få bedre selvtillit, og den beste måten er at du kan oppleve at noen kan like deg sånn du er. Hvis dette ikke er nok kan du også oppsøke noen psykolog å få noen råd. Du høres ut som en snill og hyggelig gutt, og du har mye å tilby en jente som kjæreste. 

Anonymkode: e29b1...fe4

• Liker 1
Skrevet

Har vært inne på tanken, men etter å ha sett hvor dårlig det har gått på tinder tror jeg kanskje ikke det er verd bryet. er også usikker på om jeg hadde turt å møte noen irl etter å ha møtt dem på nettet. Noe som hovedsaklig på grunn av dårlig selvtillit pga utseende.

Skrevet
2 minutes ago, AnonymBruker said:

Har vært inne på tanken, men etter å ha sett hvor dårlig det har gått på tinder tror jeg kanskje ikke det er verd bryet. er også usikker på om jeg hadde turt å møte noen irl etter å ha møtt dem på nettet. Noe som hovedsaklig på grunn av dårlig selvtillit pga utseende.

Jeg nekter å tro at du er så stygg. De fleste er ikke det altså, selv om de tror det selv.

Anonymkode: 3c314...983

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...