Gjest Anonymous Skrevet 17. januar 2005 #1 Del Skrevet 17. januar 2005 ville bare si at det er ikke gjort på en to tre å bli gravid for oss som har vært det også...jeg tror dere må ta det mye mer med ro, en stresset kropp blir ikke så fort gravid.... jeg og typen min strevde i opptil 3 år vi, før det gikk bra...var hele tiden bekymra over min barnløshet...som viste seg å være ubegrunnede bekymringer..... det som hjalp på meg, var å sitte med rompa høyt i været i nesten en halvtime, og ikke gå på do etter samleie, og helst utsette det så lenge som mulig...slik at sædcellene får et skikkelig dytt oppover av deg...det kan hende det er trege svømmere..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisemor Skrevet 18. januar 2005 #2 Del Skrevet 18. januar 2005 Jada, det er bare å slapp av og vips så blir vi gravide................ :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cinzia Skrevet 18. januar 2005 #3 Del Skrevet 18. januar 2005 Ja dette rådet får vi vel fra omtrent alle vi snakker med....og for noen stemmer det sikkert. For andre derimot, er det faktisk en reell grunn til bekymring, og avslapning har ingen betydning for om man blir gravid eller ikke. Det finnes mange medisinske årsaker til at man ikke blir gravid, og da må det nok sterkere lut til enn bare å slappe av og ikke stresse...Men for alle del: Kjempefint dersom noen klarer å bli gravide bare ved å begynne å tenke på noe annet....og enda bedre dersom disse kan forstå at det samme ikke nødvendigvis er til like stor hjelp for alle andre!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. januar 2005 #4 Del Skrevet 18. januar 2005 ville bare si at det er ikke gjort på en to tre å bli gravid for oss som har vært det også... For noen er det faktisk det - 25% blir gravide på 1, 2, 3 prøveperioder. jeg tror dere må ta det mye mer med ro, en stresset kropp blir ikke så fort gravid.... Tallmateriale? Denne påstanden dukker stadig opp, men jeg tipper at det har noe å gjøre med at man gjerne vil finne forklaringer på ting. Det er ingen som sier "Jeg stressa kjempemasse med å bli gravid, det ble verre og verre - heldigvis lyktes vi i den femtende prøveperioden." Neida, det er historier av typen "Jeg var så stressa i ett år, men så slappet vi av, og da ble jeg gravid på tre måneder." Synes forøvrig at dette her er skikkelig usmakelig og nedlatende - "dere må" ditt og datt?? jeg og typen min strevde i opptil 3 år vi, før det gikk bra...var hele tiden bekymra over min barnløshet...som viste seg å være ubegrunnede bekymringer..... "Ubegrunnede bekymringer"??? Hvis man virkelig prøver, og ikke blir gravid før etter tre år, er det da all grunn til bekymring. Vi er mennesker, ikke maskiner, det er lov & høyst naturlig å bekymre seg. det som hjalp på meg, var å sitte med rompa høyt i været i nesten en halvtime, og ikke gå på do etter samleie, og helst utsette det så lenge som mulig...slik at sædcellene får et skikkelig dytt oppover av deg...det kan hende det er trege svømmere..... Tralala... Dette er reinspikka tull. Utløsning i skjeden holder i massevis, det, hvis man treffer den fruktbare perioden og alt ellers klaffer. Men for all del, hvis det er så enkelt, er det jo dumt at ingen her har prøvd det, da. Beklager, men jeg blir skikkelig sur av sånt som dette her..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ottine Skrevet 18. januar 2005 #5 Del Skrevet 18. januar 2005 Hmmmm.... Jeg tror egentlig trådstarter mente å være hyggelig...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisemor Skrevet 18. januar 2005 #6 Del Skrevet 18. januar 2005 Vi er bare litt lei av alle som har gode oppskrifter på hvordan vi skal bli gravide. Har man prøvd i 3 år som trådstarter hevder- er det grunn til bekymring. Har okså hørt det er ingen sak å føde- det er bare å¨slappe av . (av ei 50 år gammel dame som selv er barnløs) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ottine Skrevet 18. januar 2005 #7 Del Skrevet 18. januar 2005 Vi er bare litt lei av alle som har gode oppskrifter på hvordan vi skal bli gravide. Uff,ja -skjønner.... Nå er jeg gravid selv da, så jeg har ikke lyst til å havne i kategorien "nok en masekopp" - men jeg vil bare si at jeg har hatt stor nytte av soneterapi for min del! Jeg vil absolutt anbefale det - men dere har vel kanskje prøvd det meste....Skal ikke mase mere... :oops: Sender bare blå vibber..... :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lisemor Skrevet 18. januar 2005 #8 Del Skrevet 18. januar 2005 Blåe vibber motas med STOR takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. januar 2005 #9 Del Skrevet 18. januar 2005 Hm, ble nysgjerrig på det med soneterapi? Skal det hjelpe på å bli gravid? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ottine Skrevet 18. januar 2005 #10 Del Skrevet 18. januar 2005 Hm' date=' ble nysgjerrig på det med soneterapi? Skal det hjelpe på å bli gravid? :o[/quote'] De sier så... Jeg har brukt soneterapi månedlig i maaange år - jeg har vært så plaget av PMS at jeg holdt på å bli gaaal. Da jeg begynte, var hele kroppen min i ulage og ubalanse. Soneterapi går kort sagt ut på å få "sonene" i kroppen i balanse. Hvis man oppsøker en terapeut og sier man forsøker å bli gravid, vil terapeuten jobbe særlig med de sonene og organene i kroppen som har med det å gjøre. Har du uregelmessig mens kan terapeuten hjelpe deg med å få regelmessig mens, f.eks. Terapeuten "min" hjalp meg f.eks med å få regelmessig syklus etter bruk av P-piller. Jeg vet flere som har vært hos soneterapeut som har hatt vanskeligheter med å bli gravide som har fått hjelp der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 18. januar 2005 #11 Del Skrevet 18. januar 2005 Soneterapi hjalp ikke meg desverre.. Fikk behandling over lang tid på de "riktige" tidspunktene i mnd. Er fortsatt ikke gravid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelure Skrevet 18. januar 2005 #12 Del Skrevet 18. januar 2005 Stress skaper ikke infertilitet, men infertilitet skaper stress. Det er helt naturlig å bli litt stressa av manglende graviditet. Og det er ikke skadelig heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2005 #13 Del Skrevet 19. januar 2005 hei, det er ikke reinspikka tull at noen sædceller er trege, det kan hjelpe å sitte med rompa høyt i været etter samleie.....tenk deg selv: du har samleie, skjeden er full av sædceller, du står umiddelbart opp og går på do....hvor mange sædceller er det ikke som har forsvunnet eller synket lengre ned da? mange..... sædcellene renner fort ut igjen, hvis de ikke får et dytt oppvover! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2005 #14 Del Skrevet 19. januar 2005 Beklager, men det er reinspikka tull at det skal hjelpe å ha rumpa høyt. Jeg er fullstendig klar over at tyngdekraften virker på sædvæsken, men nå er det jo engang ikke den man blir gravid av... Sædcellene svømmer i vei, de, i løpet av sekunder - og de faller ikke ut, fordi om transportvæsken som de leveres med gjør det. Spør hvilken lege du vil. (Men det er klart, det er ingen god ide å skylle skjeden rett etter samleie, hvis man ønsker å bli gravid...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2005 #15 Del Skrevet 19. januar 2005 for noe tull! det tar flere timer for sædcellene å nå det ubefruktede egget...opptil 8 timer har jeg lest... og jeg har også lest at vil man hjelpe sædcellene opp og fremover, er det lurt å gi dem et dytt oppover..... hvis du har glemt anatomien, så er det sånn at sædcellene blir stoppet av livmortappen, og synker gjerne langt ned rett etter at sædcellene har blitt sprutet oppi skjeden... og det tar mange timer å nå frem... opp gjennom skjeden, inn gjennom livmortappen til livmoren og så på leting etter ett egg i livmoren.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2005 #16 Del Skrevet 19. januar 2005 Jeg gir meg når du kan sitere en fag- eller lærebok hvor det står at det forholder seg slik som du hevder.Den boka finnes nok ikke, gitt. Sædcellene bruker naturligvis lang tid på å nå egget, noe alle som har vært gjennom forplantningslære på ungdomsskolen antakelig har fått med seg. Men det er også sånn at når de når livmortappen (umiddelbart etter utløsning, hvis denne skjer i skjeden) på riktig tid i syklusen, 'hjelpes' de fremover av det fruktbare eggløsningsslimet. Sædcellene svømmer i 'kanaler' i dette slimet, og videre opp gjennom livmoren. Omtrent halvparten velger feil eggleder, men de som velger riktig hjelpes også her fremover av bølgebevegelsene i egglederen. Ikke på noe punkt på denne reisen (etter at de har passert livmortappen) kan sædcellene 'falle ut'. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. januar 2005 #17 Del Skrevet 19. januar 2005 på leting etter ett egg i livmoren.... Det ubefruktede egget befinner seg ikke i livmoren, men i egglederen. Hvis det blir befruktet, seiler det ned i livmoren og fester seg i veggen der, hvis det ikke møter en sædcelle, seiler det også ned, men blir da selvfølgelig støtt ut, sammen med livmorslimhinnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå