Gå til innhold

Søster ble voldelig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men hun dro henne i håret. Er det liksom greit? Det er veldig nedlatende å sprute vann i ansiktet på noen hun allerede har snakket drit om.

Det kan være tusen flere slike hendelser som bare har bygget seg opp for ts sin søster. Og ts bør ta delvis ansvar her, det eneste jeg mener er at hun kan ikke legge alt av amsvar over på søsteren sin.

Anonymkode: dae07...102

Nei, det er heller ikke greit å dra hverandre i håret. Det virker på TS som noe hun gjorde i forsvar mot søsteren som kastet seg over henne for å slå. Poenget er uansett at det er en stor overdrivelse å ty til vold i denne situasjonen. Jeg kan ikke forstå hvorfor det var galt av TS å fortelle historien om bilen. Det er jo en helt naturlig ting å snakke om. Hadde jeg gjort det samme hadde vi garantert snakket om det i min venninnegjeng og ledd av hvor klønete jeg er - uten at jeg hadde klikket og havnet i fight mode av den grunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Heldigvis har jeg lest diverse forum nok til å vite at trådstarter alltid blir kritisert. Vet at hvis min søster hadde skrevet innlegg om hendelsen, hadde hun blitt slaktet i større grad enn det jeg blir. Jeg har ikke bevisst prøvd å skade noen, og samvittigheta mi består i denne situasjonen. Skjønner selv at når jeg sprutet vann var jeg med på å eskalere situasjonen. Likevel er det i mitt hode INGENTING som forsvarer vold, unntatt det å beskytte seg selv før vold.

Ts

Anonymkode: fc2f8...8de

Hvor ofte har dette skjedd dere? Eller om du har pratet om din søster og hun stormet ut. Det kan være ting har bygget seg opp for henne. Er hun dårligere på å kommunisere og snakke for seg enn deg kan det være grunnen til vold. 

Moren min er voldelig mot meg selv i voksen alder. Skriker og kjefter. Jeg vet hva jeg bør si, hva jeg ikke bør si og når jeg skal gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Nøste~ skrev:

Jeg slåss med søsteren min for ikke så lenge siden, så jo det er det.

At du slåss med søsteren din betyr ikke at det er normalt. Som barn ja, men ikke som voksne.

Jeg husker spesifikt siste gangen jeg og broren min slo hverandre, jeg var 12, han var 9. Jeg skulle til å slå han med flat hånd på ryggen en gang til når jeg så forferdelsen i ansiktet hans. Fikk vondt i hele magen av dårlig samvittighet og har aldri vært fysisk hardhendt mot han siden. Han prøvde seg nok noen ganger etter det, men jeg var større og sterkere så han greide ikke å skade meg nevneverdig. Så ble han også 11-12 år gammel og sluttet selv. Heldigvis for min del for nå hadde han nok lett gitt meg juling :fnise:

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gjerne likt å høre søster sin versjon av denne saken merker jeg.

Flytt ut TS. Dere kan helt tydelig ikke bo under samme tak.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eneste jeg leser ut fra ts sine innlegg.

"Jeg tok opp et tema som handlet om min søster, så ble hun sint for det og da sprutet jeg vann på henne. Hun kastet seg over meg, men jeg fikk lugget henne jeg og. Så angrep hun meg på nytt etter en heftig krangel hvor jeg hadde rett. Etter det dro jeg til pappa og sladret."

Etter en heftig krangel hvor jeg hadde rett? Hvor står det?

Det vi snakket om før hun kastet seg over meg for andre gang var hvordan vi bedre kunne kommunisere for at det ikke skulle bli så opphetet...

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter en heftig krangel hvor jeg hadde rett? Hvor står det?

Det vi snakket om før hun kastet seg over meg for andre gang var hvordan vi bedre kunne kommunisere for at det ikke skulle bli så opphetet...

Ts

Diskusjonen om soverom, du betaler like mye for bo, at hun bare kunne gå på rommet sitt etc. Hun kan ha følt seg overkjørt.

Hvor ofte har dere slåss og hva har skjedd tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Nøste~ skrev:

Jeg slåss med søsteren min for ikke så lenge siden, så jo det er det.

Men bare fordi DU sloss med din søster så vil ikke det bety at det er normalt. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser at ts er flink til å forsvare seg selv her, men dårlig på å fortelle om tidligere lignende hendelser. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mener det er helt normalt å slåss med søsken: Nei! Bare nei. Opp til 10-12 årsalderen, kanskje (selv om jeg aldri har gjort det selv, ei heller ungene våre), men ikke når man er såpass voksen at man bor for seg selv. Ærlig talt.

Anonymkode: 1bcbe...e76

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Diskusjonen om soverom, du betaler like mye for bo, at hun bare kunne gå på rommet sitt etc. Hun kan ha følt seg overkjørt.

Hvor ofte har dere slåss og hva har skjedd tidligere?

Jeg skjønner at det sikkert ikke var så kult å høre. Jeg hadde allerede sagt jeg skulle gå på rommet etter middag, og strakk meg allerede der mer enn jeg er komfortabel med, men tenkte det var godt for oss begge å få litt pause fra hverandre. 

Vi sloss en gang da vi var rundt 10-13 år. Ellers har vi aldri sloss. Krangla har vi gjort til tider, men relativt lite. Kunne vært mye mer, men jeg velger stort sett å tie om det er noe som plager meg fordi hun ikke tåler kritikk eller tilsnakk i det hele tatt. Hun kan bli forbanna av en så enkel ting som at jeg sier at det er på tide at hun rydder opp etter hun lagde mat for tre dager siden. Så som regel svelger jeg kameler hele tiden, gjør masse husarbeid for henne(hun har en fysisk krevende jobb, så jeg tar gjerne litt ekstra, men egentlig ender det opp med at jeg gjør alt), lager middag til henne ofte(mye fordi det er kjipt å både rydde opp etter min og hennes matlaging):fnise: 

Når det er sagt, er jeg ikke perfekt selv. Hennes største problem med meg er at hun mener jeg kritiserer henne mye. For min del kritiserer jeg henne på langt nær så mye som jeg har lyst til :fnise: det her gjelder sånne småting som at hun bare slenger jakka si rett på gulvet når hun kommer hjem, Ikke rydder etter seg på kjøkkenet, handler lite mat og andre ting vi har felles, vasker aldri. 

Vi har hatt en mangelfull barndom/ungdomstid som er mye av grunnen til at hun ikke har lært seg helt det med å vaske, rydde og ikke minst å kommunisere på en grei måte..

Ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry altså, men hvis du hadde vært min søster hadde jeg heller ikke tålt trynet ditt.

Du er manipulerende og skikkelig kjip og kjører alle kjipe jentetriks på en gang. For det første er det ikke din bil, så om der skal være en konflikt om den bildøra er det mellom din søster og din far om hun har ripa opp den nye bilen. Det er ikke ditt problem. Det var du selv som startet dette, så fortsetter med å sprute vann på søstra di? Der hun går i deg hvor du driver å lugger i stedet for å bare ta meldinga?

Faen heller, du er jo du selv som provoserte frem dette. Du fortjente det du fikk. Finn deg et annet sted å bo, flytt inn med kjæresten å se hvor lenge han orker deg. For du høres forbanna irriterende irriterende ut. Og anmelder du, får hun faktisk fort medhold, fordi hun svarte på provokasjon. Lykke til!

Anonymkode: e096f...e62

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, du virker som en "textbook" sosiopat, TS. Du provoserer tydeligvis søsteren din med vilje. Dette vises spesielt ved at du provoserer hun MER når hun er på bristepunktet ved å sprute vann på henne. Du VILLE at hun skulle bli enda mer sint. 

Det er ikke normal oppførsel å provosere noen som føler seg angrepet og defensive, normale mennesker kaster ikke vann på sinte mennesker. Normale mennesker sin tendens er å forsøke roe ned sinte mennesker, eller forlate stedet om de føler seg truet. IKKE provosere dem ytterligere

Anonymkode: 68748...d68

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sorry altså, men hvis du hadde vært min søster hadde jeg heller ikke tålt trynet ditt.

Du er manipulerende og skikkelig kjip og kjører alle kjipe jentetriks på en gang. For det første er det ikke din bil, så om der skal være en konflikt om den bildøra er det mellom din søster og din far om hun har ripa opp den nye bilen. Det er ikke ditt problem. Det var du selv som startet dette, så fortsetter med å sprute vann på søstra di? Der hun går i deg hvor du driver å lugger i stedet for å bare ta meldinga?

Faen heller, du er jo du selv som provoserte frem dette. Du fortjente det du fikk. Finn deg et annet sted å bo, flytt inn med kjæresten å se hvor lenge han orker deg. For du høres forbanna irriterende irriterende ut. Og anmelder du, får hun faktisk fort medhold, fordi hun svarte på provokasjon. Lykke til!

Anonymkode: e096f...e62

Forhistorien til det med bildøra er at pappa plutselig så til meg at han hadde fikset en ripe på den etter jeg hadde brukt den, og at det hadde kostet han 4000 kr. Dette var altså en ripe i passasjerdøra. Grunnet dette var han skeptisk til at jeg skulle bruke bilen. Syns det ærlig talt var utrolig kjipt å høre, jeg er ekstremt forsiktig når jeg kjører hans bil, og vet helt sikkert at jeg ikke har vært bortpå noe. Derfor ble jeg opprørt når hun gjør det, for så å le og bare gå etterpå. Selv om det var hun som gjorde det, føler jeg et ansvar når det er jeg som låner bilen. 

Resten av det du skriver her er bare bullshit, vold er aldri greit.

Ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er TS som er idioten her. Når du er klar over at hun kan bli voldelig, må du da vel forstå at du ikke skal sprute vann på henne? Really? Er du 14 år? 

Oppførselen din er ikke noe annet enn barnslig. Du fikk som fortjent!

Anonymkode: 97097...58e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forhistorien til det med bildøra er at pappa plutselig så til meg at han hadde fikset en ripe på den etter jeg hadde brukt den, og at det hadde kostet han 4000 kr. Dette var altså en ripe i passasjerdøra. Grunnet dette var han skeptisk til at jeg skulle bruke bilen. Syns det ærlig talt var utrolig kjipt å høre, jeg er ekstremt forsiktig når jeg kjører hans bil, og vet helt sikkert at jeg ikke har vært bortpå noe. Derfor ble jeg opprørt når hun gjør det, for så å le og bare gå etterpå. Selv om det var hun som gjorde det, føler jeg et ansvar når det er jeg som låner bilen. 

Ts

Det å sprute vann på andre er heller aldri greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er TS som er idioten her. Når du er klar over at hun kan bli voldelig, må du da vel forstå at du ikke skal sprute vann på henne? Really? Er du 14 år? 

Oppførselen din er ikke noe annet enn barnslig. Du fikk som fortjent!

Hva mener du med at jeg er klar over at hun kan bli voldelig? Fordi vi sloss en gang for 13 år siden?

Håper virkelig noen troller noe alvorlig her inne, som mener at man fortjener å bli slått fordi man har sprutet vann.. i redsel.. Og hvorfor fortjente jeg det gang nr 2?Fordi jeg ikke krøp sammen og gikk lydig på rommet mitt som et normalt voldsoffer? Trodde ikke folk var så primitive... 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det å sprute vann på andre er heller aldri greit.

Jo, i vannkrig... eller hvis de brenner f eks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Vold er aldri greit, men å dra folk i håret, sprute vann på dem å være ekkel er greit? Håper søstra di gir deg juling jeg!

Anonymkode: 4c6f3...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med at jeg er klar over at hun kan bli voldelig? Fordi vi sloss en gang for 13 år siden?

Håper virkelig noen troller noe alvorlig her inne, som mener at man fortjener å bli slått fordi man har sprutet vann.. i redsel.. Og hvorfor fortjente jeg det gang nr 2?Fordi jeg ikke krøp sammen og gikk lydig på rommet mitt som et normalt voldsoffer? Trodde ikke folk var så primitive... 

Jeg tror søsteren din reagerer med vold pga deg og hvordan du undertrykker hennes følelser, samtidig som du dramatiserer dine egne. 

Anonymkode: 4c6f3...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...