Gå til innhold

Til kvinner som påstår menn er de farlige

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Nathalie

Noen som føler seg truffet? Vel, her er beviset på at kvinner kan finne på like mye dritt som mannfolk...

Greit nok at dette er et spesielt tilfelle med en forstyrret ungjente, men likevel. Det er mange onde kvinner som kan voldta, drepe, true, mishandle osv menn også....

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=8926145

Dette er en tragisk historie, og jeg får vondt inni meg av å lese den. Tydelig at systemet har sviktet, og det er like synd på datteren som faren. Men hva gjøres egentlig for å hjelpe denne jenta? Hun er 19år, og sender drapstrusler til faren sin... Hallo, hun må jo få hjelp!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk har jo prøvd å hjelpe jenta gjennom en årrekke, men det har tydeligvis ikke fungert... Psykoterapeutisk behandlig, som jeg forsto at hun hadde fått, tar lang tid, og er ofte smertefull for pasienten. Mange lidelser er det svært få som kommer ut av... selv om de får hjelp.

Vi vet jo lite om saken, og hva slags hjelp hun er tilbudt...

Jeg synes overskriften var upassende på denne saken. Det det her er snakk om, kunne like gjerne vært en mann. Jenta er tydeligvis mer eller mindre gal i hodet sitt, og det blir både menn og kvinner. Det er noe alle vet.

Kid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalie

Kanskje var overskriften upassende til denne saken, men poenget mitt var at det er en del kvinner som kan gjøre like jævlige ting som menn.

Jeg har nemlig registrert her tidligere at det er noen av de inne her som "legger skylden" på menn for voldtekter, drap, trusler osv...

Greit nok, jenta er mer eller mindre gal i hodet sitt som du skriver, Kid-a, men jeg mener nå at alle som gjør slike ting er gale, uansett... Graden av galskap kan jo riktignok variere, men...

Nå har ikke jeg lest det som står på nettet, leste det i papirutgaven i dag. Jeg vet ikke om det står like mye på nettavisen, men i papirutgaven sto det at hun ikke hadde fått den hjelpen hun trengte. Derfor synes jeg dette er ganske sykt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eminel

Jeg gadd ikke å lese den artikkelen, men vil bare kommentere litt...

Selvfølgelig er kvinner like farlige som menn... Vi hører derimot mest om mishandling og voldtekter gjort av menn. Men jeg har også hørt om kvinner som har kuttet av k#ken til mannen sin, puttet gift i maten hans, tent på bilen hans osv. Kvinner vil oftere skade en mann psykisk enn fysisk. Mange gir menn stadig kritikk og spydigheter, til mannen er psykisk ødelagt.

Tviler ikke på at det finnes like mange kvinnelige psykopater som mannlige!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vet vel jeg om hva slags hjelp jenta har fått? Hun har tydeligvis ikke fått noe som hjalp. Men så er det også ganske vanskelig å finne noe som hjelper mot enkelte psykiske lidelser. Vi må huske på det, jenter og gutter.

Ja, selvfølgelig finnes det både gale kvinner og gale menn. Jeg fattet kanskje ikke helt at det var poenget ditt, Nathalie.

Greit nok, jenta er mer eller mindre gal i hodet sitt som du skriver, Kid-a, men jeg mener nå at alle som gjør slike ting er gale, uansett... Graden av galskap kan jo riktignok variere, men...

Ja, alle som gjør slike ting er gale... men det er alltid (stort sett, iallfall) en bakenforliggende årsak til galskapen. Vi vet lite om hva saker og ting kommer av, men det er veldig ofte noe?!

Hvorfor er vi så opptatt av å skille kvinner og menn hele tiden? Jeg tror mennesker er likere enn vi ofte gjør det til her inne.

Kid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalie
Hvorfor er vi så opptatt av å skille kvinner og menn hele tiden? Jeg tror mennesker er likere enn vi ofte gjør det til her inne.

Bravo Kid-a!! Det var jo akkurat det jeg ville fram til! Det finnes gale mennesker av begge kjønn, av alle type mennesker. Men det er så mange som skylder alt på mannen her inne.... Det var nettopp det som var hele poenget mitt....

Kanskje jeg ikke fikk det fram godt nok, men du gjorde det jo for meg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jackpot

Poenget er vel at de som trenger det, bør få hjelp, og ikke hvilket kjønn den enkelte har?

Når det er sagt...

Generalisering er veldig lettvint, og jeg synes ærlig talt at det å kalle folk "gale" er unødvendig. Å slite med psykiske og psykiatriske lidelser tar ikke automatisk fra en person all verdi og utelukker all form for emosjonell aktivitet.

Vi skal ikke akseptere kriminell adferd, men hver og en av de har også familier, de har en fortid vi ikke kjenner til og en nåtid som få av oss (som er friske og relativt oppegående) har mulighet til å sette oss inn i.

Jadajada, vi har ansvaret får våre egne liv, men hva når forståelsen av virkeligheten brister? Hva når alt som engang var trygt blir truende?

Hvordan kan vi dømme denne jenta, eller andre som tilsynelatende har mistet grepet på seg selv og livet generelt? Vet vi hva som ligger bak?

Det er helt greit å diskutere for diskusjonens skyld, men av og til kan det være greit å reflektere litt over tabloidpressens målsetninger, og kanskje ta seg tid til å filosofere litt over enkeltskjebnene bak de fete overskriftene.

Bare for spe på evnen til å sette ting i perspektiv, og opparbeide litt empati for de som kanskje (?) ikke fortjener det etter dine kriterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...