Gå til innhold

Syklus fra 22 til 28 dager. Eggløsning?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Syklusen min har det siste året hatt forskjellig lengde hver gang... Alt fra 22 dager til 28 dager, så det er så vanskelig å finne ut når eggløsningen er. Jeg er i min 7. prøveperiode nå. Er det vanskelig å bli gravid når man har så ujevn syklus? ...Jeg er forresten 35 år. Har vært gravid for noen år siden, men tok abort. Mannen min har barn fra før, så sånn sett tror jeg ikke det er noe "galt" med oss...

Hilsen 35år-gammel-dame-som-begynner-å-få-dårlig-tid :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Du burde investere i eggløsningstester (billige tester får du bestilt via nettet fra Dabmark - det ligger en annen tråd her inne med nettadressen).

Eventuelt gå til en gynekolog som har ultralyd, der kan de følge deg opp for å se nøyaktig når du har eggløsning. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må regne ca 14 dager før begge sykluslengdene og står da igjenn med en lenger fruktbarhets periode enn de som har regelmessig på dagen.

Eller tempe.

Eller eggløsningstester.

Lykke til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for svar! :-)

Vi har prøvd å befrukte meg minimum annenhver dag i de periodene som det skal være mulig. Kan det hende det er for sjelden? Må man gjøre det hver eneste dag kanskje... og er sædcellene like flinke til å svømme når man gjør det så ofte eller? Har hørt at mannen lissom må lade opp i et par dager for å få fart på sakene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Takk for svar! :-)

Vi har prøvd å befrukte meg minimum annenhver dag i de periodene som det skal være mulig. Kan det hende det er for sjelden? Må man gjøre det hver eneste dag kanskje... og er sædcellene like flinke til å svømme når man gjør det så ofte eller? Har hørt at mannen lissom må lade opp i et par dager for å få fart på sakene...

Hilsen dame-på-35-med-dårlig-tid :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annenhver dag skal være nok.

Vanligvis har det ikke noe å si for kvaliteten på svømmerene om en har sex hver dag heller. Det er dersom det er påvist nedsatt kvalitet at det anbefales at en "sparer" opp til annenhver dag.

Svømmerene kan leve i opptil 5 dager under optimale forhold "inni der", og det er helt normalt at de lever et par-tre dager.

Så slik sett skal annenhver dag være nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...