Gå til innhold

Har man det morsomt på rus?

waco

Blir livet morsommere dersom man ruser seg?  

1. 1. Blir livet morsommere dersom man ruser seg?

• Ja, hvorfor eller skulle det være forbudt da?
      5
    • Nei, uteliggerne som drikker rødsprit går nemlig glipp av no
      12

Anbefalte innlegg

En enkel ja/nei om det evigvarende spørsmålet som særlig ser ut til å oppta nordmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nathalie

Litt vanskelig å svare på for meg, for jeg har prøvd hasj to ganger i mitt liv og fikk ikke virkning noen av gangene... Kanskje noen lurte meg så det ikke var hasj?? neida, jeg kjente igjen den søtlige lukta...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, rus er morsomt.

Ja, livet kan bli morsommere av at man ruser seg.

Nei, livet trenger ikke å bli morsommere av at man ruser seg.

Ja, livet kan bli mindre morsomt av at man ruser seg.

Nei, livet trenger ikke bli mindre morsomt av at man ruser seg.

Ja, uteliggeren på rødsprit går mest sannsynlig glipp av en masse.

Ja, uteliggeren på rødsprit hadde sannsynligvis hatt et morsomere liv uten rus.

Nei, det betyr ikke at alle mennesker har et morsommere liv uten rus.

Ja, dette er et ja-og-nei-spørsmål.

Nei, det er ikke enkelt.

Som de fleste andre ting i livet er det ganske in-di-vi-du-elt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, rus er gøy. Kjempemorsomt...

Men at det ikke alltid er like lurt å ruse seg, er noe alle vet. Noen former for rusmidler er farlige for kroppen, mens andre er farlige for hodet og tankene. Det er sikkert derfor mange av dem er forbudt... i noen tilfeller er det nok også riktig og rett at staten er barnehagetante. Det viser seg jo at svært mange av oss er ute av stand til å ta vare på oss selv.

Allikevel... et sted må grensen gå. Vi her i Norge har lett for å henge oss opp i småting... uten at vi klarer å se de store problemene og løse dem istedenfor. Nuvel, nå skal jeg passe meg for avsporinger.

Kid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forresten definisjonen på rus?

Er det en følelse?

Er det en tilstand?

Kan den fremkalles av noe annet enn rusmidler?

Hva er rusmidler?

Nøyaktig hva er det som gjør eller ikke gjør livet morsommere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er rus? Det er vel en følelse; en henrykkelse eller ekstase. "Et adrenalin kick". Noen hopper i fallskjerm, andre søker rus på andre måter...

Med rusmidler tenker jeg mere på spiritus, eller narkotiske stoffer. Men kan man så si at f. eks. det å hoppe i fallskjerm er et "rusmiddel"? Det er jo et middel til å fremskaffe en ekstase følelse...

Ja, hva er det som gjør livet morsommere...? I forbindelse med alkohol, f.eks, tror jeg mange synes det er morsomt at grensene flyttes. Man tør plutselig mye mer, for hemningene er ikke lenger der de var...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Care: hvorfor gidder du? Det er mer irriterende enn noe annet å lese oppgulp som det du kommer med her...

Forøvrig er jeg ganske enig med Miranda.

Hva som er morsomt med fx alkoholrus?

Grensene flyttes, folk blir mer åpne. Man føler seg avslappet, man snakker mye bedre (synes man selv, ihvertfall). Man blir deilig svimmel... mange får en innbilt kontroll. Det er alltid godt å være ovenpå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kid- a? Personlig meldinger kan du komme med på privaten..... forstår du... Når du driver slik avsporer du bebatten. Jeg kommentere akkurat det jeg vil. Og denne avstemningen er tåpelig, etter mitt syn. Og der har du mitt syn.............det er liksom det et debattforum dreier seg om..... så vist jeg har forstått.....eller skal vi alle være enige med deg....??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada, sinnataggen. Jeg har sendt deg personlig melding.

Kom med meninger og synspunkter du.... men det var ikke hvorvidt avstemningen er tåpelig eller ikke debatten dreide seg om. Denne diskusjonen omhandler tema rus, og hvorvidt det er morsomt eller ikke. Nuvel.

Kid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Care er i det irrtable hjørnet om dagen. Hun vil ikke svare meg engang... nuvel. Det er godt at noen forstår meg...

Kid-a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

waco ar bevist det igen enkle mennesker enkle spørsmål på alt for kompliserte svar till att jeg gidder å gi det inn med teskje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har det kjekkest UTEN rus jeg!! Jeg har det ikke mindre gøy en de som ruser seg når jeg er ute.......og har det sikkert MYE bedre dagen etterpå!!

-Charmina :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser denne tråden om rus "rusler og går".

Selv drikker jeg vin i sosiale lag så jeg er ingen motstander av alkohol.

Men mitt synspunkt på mennesker som MÅ ruse seg at at jeg synes synd på dem. Disse mennesken fremstår som litt svake. De taker liksom ikke dagens krav og faller igjennom.

Når jeg ser folk ute på byen som er driting så tenker jeg at dette bare er patetisk. Så kan man hente fram en hypotese: er det slik at mennesker som tenderere til rus er "svake" mennesker? :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dorina sofie

Rus er gøy! :ler:

Og sunt, tror jeg.

Mengden og hyppigheten kan man jo derimot være enige om.

Hvis man definerer rus ut fra en kjemisk påvirkning på kropp og sjel, er det jo ikke nødvendigvis bare ytre tilførsel av rusmidler som gjelder?

Forelskelse er pr. def en kjemisk påvirkning, trening likeså. Begge deler utskiller stoffer som påvirker hjernen, men på forskjellige måter.

Mange ( i hvertfall jeg) har gjort dumme ting i fylla, men vi gjør da også dumme ting når vi er forelsket? Kjærlighet gjør blind, sies det :ler:

Hvis man derfor omdefinerer begrepet rus til å bety å tørre å miste kontrollen litt over seg selv, stemmer det mye bedre (synes jeg).

Og hvis man tør å miste kontrollen over seg selv er man da ikke spesielt svak? :blunke:

nerdian - konstant rusa på data

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...