Gå til innhold

Jævla dritt huseier

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg flyttet i ny leilighet for en mnd siden i dag..doen fungerer ikke (kun om man heller bøtte med vann etter bruk), for det er noe med at den lekker når den blir brukt på vanlig måte og da må rørlegger til... jeg har ikke fått nøkkelen min enda heller. OG han har verandan min fylt med gigantiske blomstrepotter og ett stort "bod skap", og en strå stol som står i veien.. 

Ikke nok med det men ei dame solgte meg en babycall og la den med ett uhell på hans veranda, for hun trodde det var min veranda (betalt for den), og han rakk og hente den før jeg rakk å se meldinga fra dama. Jeg prøver åfå kontakt med han men han svarer fader ikke.... jeg blir så frustrert!!! Fant adressen hans og vurderer STERKT å dra på døra hans å kreve alt gjort... men har jeg noen rettigheter her eller hvordan er det?? Jeg leier jo for at alt skal være i stand... frister å nekte å betale husleia (sette det på sparekonto frem til alt er gjort) men vil jo ikke bli kastet ut heller??

Anonymkode: f0e9a...e1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk ikke vite at doen var i ustand før svigermor skulle bruke den etter at jeg hadde flyttet inn.. tinga skulle egentlig vært fjernet før 1 August men jeg stolte jo på han da han snart skulle fjerne det... 

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørg for å ha alt skriftlig. Det nytter ikke å "møte opp på døra" og komme med trusler.

Skriv ned alt du ønsker i orden og gi huseier feks 14 dager på å få det i orden. Hvis dette ikke kommer i stand så gir du beskjed om at du kommer til å holde igjen husleie til det er i orden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har anleding til å holde tilbake (og betale tilbake etterpå), når det er vesentlig mangler ved leiligheten. Meld deg inn i leieboerforeningen og få juridiske råd der framfor av tilfeldige på nettet.

Anonymkode: 5db1a...703

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får vel ikke noe mer rettigheter av å melde meg inn i leieboerforeningen eller? Trodde de kun ga deg rett på advokat og fortalte mer om leieboerens rettigheter?

Ts 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan greide hun dama å legge babycall på feil verandre ved et uhell om dere bor på helt forskjellige adresser og helt forskjellige bygninger? Regner med han bor et stykke unna deg siden du ikke bare går dit å ringer på døra hans når han ikke svarer på tlf? 

Ang doen , sikker på det ikke er fordi du bruker for mye papir? Det var tilfellet her. Jeg klagde til huseier og krevde rørlegger og greier men rørleggeren bare nei alt er fint her, se her, åja men da bruker du for mye papir.

Så lenge den funker så er det ikke noe du skulle ha sagt egentlig, selvom den står å renner hele tida (så lenge det ikke renner og lekker ut på gulvet da). Noen doer er bare sånn.  Du kan også fikse det selv ved å justere den staken som er under flush knappen.

Ang tingene på verandaen ja det burde han ha fjernet og det kan du absolutt kreve han fjerner med mindre dere inngikk avtale om at han skulle få lagre noen av sine ting der. Blomsterpottene og det ville jeg bare kastet, eller plantet fine egne blomster i.

Du kan ikke nekte å betale husleien for dette, men du kan sende han en sms om at han må fjerne tingene på verandaen siden du syntes det ser uryddig ut og vil ta den i bruk selv. Om han ikke svarer sender du ny varsel om to uker om at du kaster tingene hans om en uke siden du antar det er søppel siden han ikke vil ha de selv.

Anonymkode: c4486...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg fikk ikke vite at doen var i ustand før svigermor skulle bruke den etter at jeg hadde flyttet inn.. tinga skulle egentlig vært fjernet før 1 August men jeg stolte jo på han da han snart skulle fjerne det... 

ts

Åja men om doen virkelig ikke fungerer kan du selvfølgelig kreve å få den reparert ja.

Send mail eller sms om at du må ha doen ordnet snarest, og etter tre dager ny varsel om at nå kan du ikke vente lenger så du har bestilt rørlegger og sender regningen til han som ansvarlig for at alt er i orden som huseier.

Anonymkode: c4486...abf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke han kan kaste deg ut selv om du ikke betaler leia. En venn av meg hadde leieboer som sluttet å betale, mener han sjekket saken og at han hadde ingen rett til å kaste vedkommende ut til tross for manglende betaling. Støtter forslag om å skrive en e-post til han der du skriver det som mangler/ønsker gjort, og at du inntil videre holder igjen leien.

Anonymkode: f6583...e33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har en fungerende do i boligen er den å regne som ubeboelig. Da er det ikke lov å kreve leie for boligen.

Ta opp alt på en skikkelig måte. At utleier oppfører seg rart er ingen unnskyldning for at du ikke skal opptre korrekt og utvise folkeskikk.

Gjerne skriftlig, via SMS eller epost. 

Du kan varsle om at du ikke kommet til å betale husleie fra en dato om doen ikke er i orden. 

Tilsvarende kan du varsle om at du vil redusere betalingen siden deler av det som er avtalt leid ut ikke er gjort disponibelt, altså verandaen. Regn ut i forhold av areal eller noe. Eller bare si 10 %.

Hvis han fortsetter å ikke svare når du ringer. Send SMS, epost og gjerne et brev om at du bestiller rørlegger for hans regning slik at boligen igjen kan bli beboelig. Oppgi han som faktura mottaker til rørlegger. Det er hans ansvar, så han kan vanskelig nekte.

Når det gjelder babycall'en så kommer vel den til rette når dere kommer i kontakt.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg flyttet i ny leilighet for en mnd siden i dag..doen fungerer ikke (kun om man heller bøtte med vann etter bruk), for det er noe med at den lekker når den blir brukt på vanlig måte og da må rørlegger til... jeg har ikke fått nøkkelen min enda heller. OG han har verandan min fylt med gigantiske blomstrepotter og ett stort "bod skap", og en strå stol som står i veien.. 

Ikke nok med det men ei dame solgte meg en babycall og la den med ett uhell på hans veranda, for hun trodde det var min veranda (betalt for den), og han rakk og hente den før jeg rakk å se meldinga fra dama. Jeg prøver åfå kontakt med han men han svarer fader ikke.... jeg blir så frustrert!!! Fant adressen hans og vurderer STERKT å dra på døra hans å kreve alt gjort... men har jeg noen rettigheter her eller hvordan er det?? Jeg leier jo for at alt skal være i stand... frister å nekte å betale husleia (sette det på sparekonto frem til alt er gjort) men vil jo ikke bli kastet ut heller??

Bod skap og strå stol er ikke bra.

Anonymkode: ebb57...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...