Gå til innhold

Hvor mye bør man skrive til folk som har det tøft?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når noen har det fryktelig tungt, bør man svare på f.eks storien, på bilder eller bare sende mld?  Om vedkommende sender ut bilder på story og skriver "føler dette aldri vil gå over""sorgen føles bunnløs". Bør man svare?

Anonymkode: 552c2...e13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Send heller en melding eller snakk sammen ansikt til ansikt, det blir mer personlig og kan ofte føre til en dypere samtale. Hvis du bryr deg bør du i hvert fall svare, selv om det kan være vanskelig å bedre vedkommendes situasjon. Foreslå å gjøre noe sammen om det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du først ta kontakt så gjør det mest mulig direkte (telefon eller face 2 face). Det viktigste når vedkommende åpner seg er at du står fast hos vedkommende og faktisk lytter til shitstormen som (mulig) kommer. Da broren min døde var det flere som stilte opp og ville være der men når jeg begynte å snakke så forsvant folk. Dette har ført til at jeg holder ting inne istedenfor å lufte de som jeg egentlig burde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, padawan skrev:

Skal du først ta kontakt så gjør det mest mulig direkte (telefon eller face 2 face). Det viktigste når vedkommende åpner seg er at du står fast hos vedkommende og faktisk lytter til shitstormen som (mulig) kommer. Da broren min døde var det flere som stilte opp og ville være der men når jeg begynte å snakke så forsvant folk. Dette har ført til at jeg holder ting inne istedenfor å lufte de som jeg egentlig burde.

Når det sendes på story og ikke direkte altså. Har lust å svare men jeg er så redd at jeg skal være forstyrrende! 

Trakk folk seg unna da du snakket!? De ville bare late som de var der for deg altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Trakk folk seg unna da du snakket!? De ville bare late som de var der for deg altså. 

det virket nesten som de var tilgjengelige bare for synes skyld ja. 

Ta det gjerne direkte  med vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når noen har det fryktelig tungt, bør man svare på f.eks storien, på bilder eller bare sende mld?  Om vedkommende sender ut bilder på story og skriver "føler dette aldri vil gå over""sorgen føles bunnløs". Bør man svare?

Man lar de snakke ut. :) og så sier man at det vil ordne seg. Hva mener du selv?

Anonymkode: b56e1...0e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan ikke snakke for andre, men når jeg gir uttrykk for eller skriver rett ut at jeg har det vanskelig og skriver om noe tungt, så er det aller mest for min egen del. Bare å få det ut liksom. De første reaksjonene setter jeg veldig pris på, men ofte så blir det flaut også. Det viktigste er å bare få et hjerte eller en "jeg er her hvis du trenger", og noen som noen dager senere later som ingenting å spør om jeg vil bli med på noe oppløftende og gøy(altså en spesifikk ting da som de forelsår, ikke skriver "noe oppløftende og gøy" for da blir det litt sånn medlidenhet greie igjen og det blir flaut for meg)  fordi de savner meg og tenkte at det hadde gjort godt for kropp og sjel. Men det må være noen som jeg er trygg på da, ikke en eller annen bekjent som jeg aldri ser. Det er koselig og jeg setter pris på det da også, at noen bare bryr seg, men det er litt vanskelig å følge opp for meg da.. Vet liksom ikke helt hva jeg skal si så ofte er bare et hjerte nok så kan jeg bare sende et hjerte som takk tilbake.

Anonymkode: 1a3ae...95f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENIG MED ANONYM over her: et "hjerte" eller bare å skrive "Vit at jeg er her for deg" eller liknende er ofte nok =) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når det sendes på story og ikke direkte altså. Har lust å svare men jeg er så redd at jeg skal være forstyrrende! 

Hvis du selv ønsker å bry deg så ville jeg gjort det. 

Jeg selv satt så pris på det de gangene vennene mine kontaktet meg når jeg hadde det vanskelig. Selv om jeg noen ganger ikke klarte å svare så satt jeg pris på det hver gang, og skulle ønske jeg hadde flere gode venner som turte å vise at de brydde seg. Det er forskjell på å mase, og å vise at man er der hvis det er noe. Men virkeligheten kan være fæl når man er deprimert og det kan være belastende å være en venn også i den perioden, og oftest var jeg redd for at hvis jeg sier virkelig hvordan jeg har det nå så blir de irriterte eller trekker seg. Så jeg turte ikke alltid å svare ærlig. Men noen var så gode at de sa ting som "jeg ser at du ikke har det bra, du kan si det som det er, jeg spør fordi jeg virkelig bryr meg", og det hjalp litt. Og at de da ikke trakk seg. Men du må ta vare på deg selv også. Det er fint at du ønsker å være en venn! 

Anonymkode: dc445...af9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...