AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #1 Del Skrevet 4. september 2017 Har ei venninne, som jeg gjennom barna er blitt mer og mer kjent med de siste årene. Hun er ei skikkelig trivelig dame, full av godt humør og veldig koselig. Men så er det en annen side ved henne som jeg har problemer med å takle. Hun er nemlig veldig god til å snakke om andre og spre rykter. Jeg prøver å le det vekk, og kanskje prøve å nyansere det når hun hiver seg på verste gossipen. Vi begynner å få veldig god kontakt, noe som for det meste er trivelig, men til tider føler jeg at det riktige er å trekke seg litt lenger unna. Jeg er ingen stor ryktespreder, og liker slikt snakk heller dårlig. Jeg kjenner også at jeg blir litt skeptisk til henne som person, og har lurt på om denne ryktebørsen/baksnakkinga faktisk omfatter alle - også meg. Jeg mistenker litt det, spesielt i det siste når jeg faktisk har distansert meg litt (jeg har vært hyggelig, men ikke like mye med på ting). Noen som har råd å gi? Anonymkode: 5321e...3af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pelici Skrevet 4. september 2017 #2 Del Skrevet 4. september 2017 Jeg ville i første omgang forsøkt å stille spørsmål ved det hun påstår om andre, eks.: "hvorfor tror du det er sant?"/"hvorfor bryr du deg?"/"hva har vi med den informasjonen å gjøre?"/"kan det være at dette ikke stemmer?"osv. eller så ville jeg bare sagt "OK, det har jeg ingenting med, og bryr meg lite om". Om hun finner unnskyldninger, ikke bryr seg om det og fortsetter gossipen sin, ville jeg vært direkte og sagt: "Jeg liker ikke når folk forteller ting om meg bak min rygg - det tror jeg heller ikke du gjør? Så kanskje vi kan prate om mer hyggelige ting?" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #3 Del Skrevet 4. september 2017 Takler ikke rykte spredere Anonymkode: ab8c0...a6d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #4 Del Skrevet 4. september 2017 Det er som regel sånn at de som snakker om andre til deg, snakker også om deg til andre. Jeg tar avstand fra sånne mennesker med en gang for man kan aldri stole på de i det lange løp, og det er ikke gøy at andre får vrangforestillinger og feil oppfatninger om en pga en som sprer rykter. Du kan sikkert fortsatt være venn med hun, men vil råde deg til å ha et mer formellt type vennskap der du ikke deler personlige ting om deg selv. Det går også an å si i fra "Du vet du, det er ikke så gøy for meg å høre på sladder om folk jeg ikke kjenner, kan vi ikke snakke om noe mer positivt? Anonymkode: 81702...b3a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå