AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #1 Skrevet 3. september 2017 ... "truer" kvinnelige venner med å legge dem over knærne å rise dem? Dersom det skjer i en spøkefull tone? Og er dette i så fall å oppfatte som flørt/seksuell tilnærming? Anonymkode: 51810...47a
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #2 Skrevet 3. september 2017 Ja og ja. Anonymkode: 01905...eff 8
Ulla Ullsokk Skrevet 3. september 2017 #3 Skrevet 3. september 2017 Frekt er det, men jeg hadde bare ledd og sagt "vi får se hvem som riser hvem!". 2
Gjest Husmusa70 Skrevet 3. september 2017 #4 Skrevet 3. september 2017 Hvis noen hadde sagt det til meg hadde jeg lurt på om de var helt gode i hodet. Nulltoleranse.
Gjest Catalina Culès Skrevet 3. september 2017 #5 Skrevet 3. september 2017 Respektløst er det, hadde blitt forbanna.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #6 Skrevet 3. september 2017 30 minutter siden, Husmusa70 skrev: Hvis noen hadde sagt det til meg hadde jeg lurt på om de var helt gode i hodet. Nulltoleranse. Selv om du kjente han godt og han sa det i en spøkefull tone? Anonymkode: 51810...47a
Gjest Husmusa70 Skrevet 3. september 2017 #7 Skrevet 3. september 2017 Just now, AnonymBruker said: Selv om du kjente han godt og han sa det i en spøkefull tone? Anonymkode: 51810...47a Kan ikke forestille meg i mine villeste fantasier at noen av de jeg kjenner ville sagt det så derfor hadde jeg lurt på om det hadde rabla. HVIS de mot formodning hadde sagt det, hadde jeg trukket meg stille og rolig unna dem.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #8 Skrevet 3. september 2017 1 minutt siden, Husmusa70 skrev: Kan ikke forestille meg i mine villeste fantasier at noen av de jeg kjenner ville sagt det så derfor hadde jeg lurt på om det hadde rabla. HVIS de mot formodning hadde sagt det, hadde jeg trukket meg stille og rolig unna dem. Men hadde du opofattet det som frekt, eller som truende/ skremmende? Anonymkode: 51810...47a
Gjest Husmusa70 Skrevet 3. september 2017 #9 Skrevet 3. september 2017 Just now, AnonymBruker said: Men hadde du opofattet det som frekt, eller som truende/ skremmende? Anonymkode: 51810...47a Frekt og creepy.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #10 Skrevet 3. september 2017 40 minutter siden, Ulla Ullsokk skrev: Frekt er det, men jeg hadde bare ledd og sagt "vi får se hvem som riser hvem!". Eller du kunne ha ledd og sagt " tomme trusler funker ikke" ... Anonymkode: 51810...47a 1
Thyra Skrevet 3. september 2017 #11 Skrevet 3. september 2017 Det er vel ofte slik at hva som egentlig blir sagt betyr mindre enn hvilken tone det blir sagt i, og hvilken sjargong dere pleier å ha dere i mellom. 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #12 Skrevet 3. september 2017 Selvfølgelig. Respektløst, krenkende og svært upassende. For det første er det trussel om vold, for det andre så er det absolutt seksuell tilnærming og som annen seksuell tilnærming skal man ikke oppføre seg sånn mot venner. Du kunne nok kommet unna med det som en upassende flørt med en du fra før av hadde en seksuell relasjon til, men om en venn hadde sagt det der til meg så hadde jeg følt det ubehagelig å være rundt denne vennen i fremtiden og rett og slett faset han ut som venn. Veldig creepy og upassende! Anonymkode: f468f...a00 5
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #13 Skrevet 4. september 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig. Respektløst, krenkende og svært upassende. For det første er det trussel om vold, for det andre så er det absolutt seksuell tilnærming og som annen seksuell tilnærming skal man ikke oppføre seg sånn mot venner. Du kunne nok kommet unna med det som en upassende flørt med en du fra før av hadde en seksuell relasjon til, men om en venn hadde sagt det der til meg så hadde jeg følt det ubehagelig å være rundt denne vennen i fremtiden og rett og slett faset han ut som venn. Veldig creepy og upassende! Anonymkode: f468f...a00 Også dersom du kjenner vedkommende godt og vet han spøker? Og dersom dere ofte pleier å komme med litt drøye kommentarer dere i mellom? Det er jo stor forskjell på å si det og å faktisk gjøre det ... Anonymkode: 51810...47a
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #14 Skrevet 4. september 2017 5 minutes ago, AnonymBruker said: Også dersom du kjenner vedkommende godt og vet han spøker? Og dersom dere ofte pleier å komme med litt drøye kommentarer dere i mellom? Det er jo stor forskjell på å si det og å faktisk gjøre det ... Anonymkode: 51810...47a Virker jo som du syns det er helt greit iallefall, så skjønner ikke hvorfor du spør. Anonymkode: 2fec9...11f
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #15 Skrevet 4. september 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Virker jo som du syns det er helt greit iallefall, så skjønner ikke hvorfor du spør. Anonymkode: 2fec9...11f Vil jo høre hva andre tenker. Og jeg tenker jo ikke at det er greit i utgangspunktet, men at det kommer helt an på hvem det er og hvilken sjargong man har seg i mellom. I de fleste tilfeller ville det nok ikke vært greit. Anonymkode: 51810...47a 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #16 Skrevet 4. september 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil jo høre hva andre tenker. Og jeg tenker jo ikke at det er greit i utgangspunktet, men at det kommer helt an på hvem det er og hvilken sjargong man har seg i mellom. I de fleste tilfeller ville det nok ikke vært greit. Anonymkode: 51810...47a Og upassende eller ikke, synes uansett det er litt drøyt å kalle det trussel om vold så lenge det er åpenbart at det ikke er alvorlig ment. Anonymkode: 51810...47a
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #17 Skrevet 4. september 2017 1 minute ago, AnonymBruker said: 9 minutes ago, AnonymBruker said: Vil jo høre hva andre tenker. Og jeg tenker jo ikke at det er greit i utgangspunktet, men at det kommer helt an på hvem det er og hvilken sjargong man har seg i mellom. I de fleste tilfeller ville det nok ikke vært greit. Anonymkode: 51810...47a Og upassende eller ikke, synes uansett det er litt drøyt å kalle det trussel om vold så lenge det er åpenbart at det ikke er alvorlig ment. Anonymkode: 51810...47a Jeg skal fortelle deg akkurat hva det er. Det er nedlatende, og kvinner som godtar dette, godtar for mye. Om man sier det som en slags seksuell lek, så er det fortsatt en lek der kvinnen blir nedverdiget selv om hun går med på og tenner på dette. Og selv om du ikke mener det, sier du fortsatt at dette er noe du kan gjøre fordi du er sterkere. Hvis du hadde sagt noe sånt til meg, hadde jeg aldri snakket til deg igjen, og det mener jeg. Med mindre du er 13 år da, da hadde jeg latt det passere. Anonymkode: 2fec9...11f 2
Thyra Skrevet 4. september 2017 #18 Skrevet 4. september 2017 (endret) 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal fortelle deg akkurat hva det er. Det er nedlatende, og kvinner som godtar dette, godtar for mye. Om man sier det som en slags seksuell lek, så er det fortsatt en lek der kvinnen blir nedverdiget selv om hun går med på og tenner på dette. Og selv om du ikke mener det, sier du fortsatt at dette er noe du kan gjøre fordi du er sterkere. Hvis du hadde sagt noe sånt til meg, hadde jeg aldri snakket til deg igjen, og det mener jeg. Med mindre du er 13 år da, da hadde jeg latt det passere. Anonymkode: 2fec9...11f Som regel har vel folk litt antenner og sparer de drøyeste kommentarene til noen de vet tåler det? Og om noen bommer på sitt publikum er det vel litt drøyt å aldri snakke til vedkommende igjen pga en sleivete og uheldig kommentar? Hvis det var en du i utgangspunktet hadde et godt forhold til, mener jeg. Om dette er en seksuell lek som begge tenner på, er det vel ikke nedverdigende? Mange liker å leke med makt og dominans, og det er heller ikke alltid mannen som er dominant. Hadde han ment at dette var noe han hadde rett til å gjøre mot kvinner for å "sette dem på plass", siden han selv er mann, hadde det vært nedlatende og nedverdigende. Men om han fleipet med det til noen han trodde tålte det? Og jeg hadde vel egentlig stusset mer om en 13-åring hadde kommet med en såpass frekk og seksuelt ladet kommentar. Endret 4. september 2017 av Thyra 1
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #19 Skrevet 4. september 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal fortelle deg akkurat hva det er. Det er nedlatende, og kvinner som godtar dette, godtar for mye. Om man sier det som en slags seksuell lek, så er det fortsatt en lek der kvinnen blir nedverdiget selv om hun går med på og tenner på dette. Og selv om du ikke mener det, sier du fortsatt at dette er noe du kan gjøre fordi du er sterkere. Hvis du hadde sagt noe sånt til meg, hadde jeg aldri snakket til deg igjen, og det mener jeg. Med mindre du er 13 år da, da hadde jeg latt det passere. Anonymkode: 2fec9...11f Jeg synes kanskje du overdriver litt. Ville du ha reagert like sterkt på frekke kommentarer av andre typer også, eller er det noe i denne kommentaren som trigger ekstra? Anonymkode: 51810...47a
AnonymBruker Skrevet 4. september 2017 #20 Skrevet 4. september 2017 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg synes kanskje du overdriver litt. Ville du ha reagert like sterkt på frekke kommentarer av andre typer også, eller er det noe i denne kommentaren som trigger ekstra? Anonymkode: 51810...47a Jeg finner meg ikke i noen frekke kommentarer, og jeg kjenner ingen menn som ville sagt noe slikt heller. Jeg har ikke frekke venner. La meg gi et eksempel: Typen til en venninne av meg skulle skifte lyspære i bilen min. Jeg stod der for å se hvordan han gjorde det, og så sier han "gå vekk før du ødelegger noe" på spøk. Jeg ble sjokkert og fornærmet, for slike menn har jeg ikke i omgangskretsen min og har aldri hatt, heller ikke menn som truer med å gi meg juling. Andre har andre preferanser, men dette er mine. Jeg har aldri kjent en eneste mann som ville sagt den kommentaren som du spør om, ikke èn. Kanskje jeg lever på en annen planet da, men slik er det altså. Anonymkode: 2fec9...11f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå