Gå til innhold

Venninne med issues...

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ei jente jeg kjenner oppfører seg ganske spesielt. Hun blir ofte invitert på date og hun dater disse mennene i evigheter, uten å være interessert i noe mer enn vennskap. Hun forvirrer disse mennene fordi de prøver seg jo så klart etter en stund, og da fjerner hun bare hånden fra skrittet eller snur vekk hodet (om de prøver å kysse henne). Derfor tror jo mannfolka hun leker hard to get og blir enda mer ivrig. Dette har ført til at menn blir sinte på henne, fordi til slutt spør de jo om hun vil ha forhold og hun syns det er kleint å avvise så blir bare sånn jalla-svar fra henne. Han ene fyren ble faktisk RASENDE og sendte stygge meldinger i evigheter fordi hun ikke ville ligge med han. 

Hun spør meg om råd stadig vekk, jeg har sagt: vær ærlig med disse mannfolka og slutt å date menn du ikke liker. Men hun syns det er kleint å være så direkte og hun har også ligget med/kysset noen av disse mennene fordi hun syns det er flaut å si nei. Hva er gærent med sånne damer?! Oppmerksomhetsbehov? 

Anonymkode: ae428...e85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva vet du om hun er eller ikke er interessert  i noe mer enn vennskap? Jeg tipper hun ER interessert i noe mer enn vennskap, men ikke er så løssluppen og useriøs på det som mange andre er. Noen liker faktisk å bruke LANG tid på å bli kjent for å se om man faktisk kan bli noe mer, og finner ut på et punkt at nei det kan man ikke. Det har ikke noe med å leke hard to get å gjøre, men å være selektiv i hvem man faktisk vil dele livet med. Det skal nemlig mer enn god kjemi til for det.

Og det er mange som syntes det er vanskelig å si nei til noe fysisk når man faktisk syntes personen virker bra, det er en veldig presset situasjon der man føler at hvis man sier nei så blir det å avvise/dumpe personen/si at man ikke er interessert, og hvis man faktisk er interessert, i å bli MER kjent (men ikke ha sex) så er det vanskelig å si nei om gutten vil ta det som at man ikke er interessert (i å bli mer kjent) .
Det er ikke noe gærent med henne, det er lurt å ta seg god tid på å bli kjent, derimot er det noe alvorlig galt med de mennene som blir sure for at hun ikke vil ligge med de.

Anonymkode: 4b87d...bc4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker heler som hun er konfliktsky og ikke tør å avvise mennene.

Anonymkode: d11d9...6c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva vet du om hun er eller ikke er interessert  i noe mer enn vennskap? Jeg tipper hun ER interessert i noe mer enn vennskap, men ikke er så løssluppen og useriøs på det som mange andre er. Noen liker faktisk å bruke LANG tid på å bli kjent for å se om man faktisk kan bli noe mer, og finner ut på et punkt at nei det kan man ikke. Det har ikke noe med å leke hard to get å gjøre, men å være selektiv i hvem man faktisk vil dele livet med. Det skal nemlig mer enn god kjemi til for det.

Og det er mange som syntes det er vanskelig å si nei til noe fysisk når man faktisk syntes personen virker bra, det er en veldig presset situasjon der man føler at hvis man sier nei så blir det å avvise/dumpe personen/si at man ikke er interessert, og hvis man faktisk er interessert, i å bli MER kjent (men ikke ha sex) så er det vanskelig å si nei om gutten vil ta det som at man ikke er interessert (i å bli mer kjent) .
Det er ikke noe gærent med henne, det er lurt å ta seg god tid på å bli kjent, derimot er det noe alvorlig galt med de mennene som blir sure for at hun ikke vil ligge med de.

Anonymkode: 4b87d...bc4

Jeg vet hun ikke er interessert fordi hun konstant klager over disse mennene.. "æsj Kåre la hånda mi på skrittet sitt i går men jeg tok den vekk, hva er det han innbiller seg" f.eks. Dette sier hun ofte "æsj Roy prøvde å kysse meg men jeg er jo ikke interessert, skjønner ikke at han tror det". Derfor mener jeg det er veldig rart at hun ikke sier rett ut at hun bare vil være venner. Hadde det vært at hun syntes mennene var interessante/kjekke etc så hadde jeg ikke reagert heller, men hun pleier ringe meg etter hun har vært på date og klage over hvor ekle disse mannfolkene er.. Er jo noget spesielt å date menn man syns er ekle?! Jeg gjør hvertfall ikke det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det virker heler som hun er konfliktsky og ikke tør å avvise mennene.

Ja det har hun sagt selv også, men i verste fall kan dette ende i en voldtekt som jeg sa til henne. Hun gir jo veldig blandede signaler. Hun sier til meg at hun liker å ha guttevenner, men da bør hun jo avklare det med disse mannfolka da.. Hun kaster jo bort tiden til disse mennene og ikke minst sin egen tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutes ago, AnonymBruker said:

Ja det har hun sagt selv også, men i verste fall kan dette ende i en voldtekt som jeg sa til henne. Hun gir jo veldig blandede signaler. Hun sier til meg at hun liker å ha guttevenner, men da bør hun jo avklare det med disse mannfolka da.. Hun kaster jo bort tiden til disse mennene og ikke minst sin egen tid. 

Men da vet vi jo hva som er galt. Det er ikke oppmerksomhetsbehov som du spør om. Hun klarer ikke å avvise. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kaller henne venninne, men du høres ut som verdens verste venn. Du sitter å synser og legger ut om henne på internett, spør hva som er galt med henne, beskylder henne for å ha oppmerksomhetsbehov og stempler henne med "issues". 

Nei, det høres jo ut som hun ikke har det helt greit. Kanskje du burde prøve å støtte henne, i stedet for å dømme henne? 

Anonymkode: 8b52d...a30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men da vet vi jo hva som er galt. Det er ikke oppmerksomhetsbehov som du spør om. Hun klarer ikke å avvise. 

Jo men det virker som hun har veldig oppmerksomhetsbehov i tillegg. For hun nevner jo alltid at disse mannfolka er interessert i henne og det er SÅÅÅ slitsomt. Og nå er det så mange ulike navn at jeg går i surr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du kaller henne venninne, men du høres ut som verdens verste venn. Du sitter å synser og legger ut om henne på internett, spør hva som er galt med henne, beskylder henne for å ha oppmerksomhetsbehov og stempler henne med "issues". 

Nei, det høres jo ut som hun ikke har det helt greit. Kanskje du burde prøve å støtte henne, i stedet for å dømme henne? 

Anonymkode: 8b52d...a30

Du kjenner ikke henne eller meg, så vennligst ikke uttal deg om ting du ikke har greie på. Det som er med denne venninnen er at disse mennene er det eneste hun snakker om, har vært sånn de siste 2 årene. Før kunne hun snakke om andre ting, men nå er det bare menn. Det er litt slitsomt å høre på. Og hvordan skal jeg støtte henne, mener du? Jeg har bedt henne stå mer opp for seg selv og ikke si ja til å date alle som spør. Hun spør meg jo om råd stadig vekk.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...