Jerry Lee Skrevet 3. september 2017 #1 Skrevet 3. september 2017 Jeg er enslig i et for meg for stort hus som krever endel etterhvert. Jeg har også en leilighet jeg leier til en barnefamilie med hund. Jeg tenker på å foreslå å bytte. Leien vil nødvendigvis bli høyere. I en tenkt situasjon, der dere leide leiligheten, ville det vært noe dere kunne tenke dere? 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #2 Skrevet 3. september 2017 Er huset og leiiligheten i samme område? Vil barnet måtte bytte skole dersom de flytter dit? Anonymkode: cf0fd...415
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #3 Skrevet 3. september 2017 Neppe. Hadde jeg hatt råd til å leie noe større hadde jeg allderede gjort det. Anonymkode: 0e7af...597 4
Jerry Lee Skrevet 3. september 2017 Forfatter #4 Skrevet 3. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er huset og leiiligheten i samme område? Vil barnet måtte bytte skole dersom de flytter dit? Anonymkode: cf0fd...415 Umiddelbar nærhet. 1
Perle Skrevet 3. september 2017 #5 Skrevet 3. september 2017 2 minutter siden, Jerry Lee skrev: Jeg er enslig i et for meg for stort hus som krever endel etterhvert. Jeg har også en leilighet jeg leier til en barnefamilie med hund. Jeg tenker på å foreslå å bytte. Leien vil nødvendigvis bli høyere. I en tenkt situasjon, der dere leide leiligheten, ville det vært noe dere kunne tenke dere? Du vil ko fortsatt være ansvarlig for vedlikeholdet av huset, bare at du ikke bor der selv, og derfor har midere kontroll. Pluss at huset blir slitt ned av bikkjer og unger. Er du lei ansvaret for huset bør du jo selgedet.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #6 Skrevet 3. september 2017 Hvor mye tenker du å øke leien til? Anonymkode: 1c9dc...188 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #7 Skrevet 3. september 2017 1 minutt siden, Jerry Lee skrev: Umiddelbar nærhet. Hvis jeg var i en slik situasjon (med barn + hund) og trengte en større bolig, ville jeg nok takket ja til tilbudet. Jeg ville spurt dem Anonymkode: cf0fd...415 2
Jerry Lee Skrevet 3. september 2017 Forfatter #8 Skrevet 3. september 2017 1 minutt siden, Perle skrev: Du vil ko fortsatt være ansvarlig for vedlikeholdet av huset, bare at du ikke bor der selv, og derfor har midere kontroll. Pluss at huset blir slitt ned av bikkjer og unger. Er du lei ansvaret for huset bør du jo selgedet. Utgiftene klarer jeg, men ikke arbeidet lenger. Den som klarer å vedlikeholde ville bare gjøre jobben. Huset er forøvrig i god stand. Litt gammeldags planløsning. Og det er utvendig vedlikehold jeg prater om. 1
Jerry Lee Skrevet 3. september 2017 Forfatter #9 Skrevet 3. september 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis jeg var i en slik situasjon (med barn + hund) og trengte en større bolig, ville jeg nok takket ja til tilbudet. Jeg ville spurt dem Anonymkode: cf0fd...415 Ja. Jeg tror jeg skal det. Det er litt over et mål tomt, skog bak huset og stor hage foran. Fint for barn og dyr. 1
Jerry Lee Skrevet 3. september 2017 Forfatter #10 Skrevet 3. september 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye tenker du å øke leien til? Anonymkode: 1c9dc...188 8000 til 12000. 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #11 Skrevet 3. september 2017 1 minutt siden, Jerry Lee skrev: 8000 til 12000. Det hadde vært alt for mye for min del! Anonymkode: 1c9dc...188 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #12 Skrevet 3. september 2017 Hadde heller solgt huset også flyttet inn i leiligheten. Du er som sagt tidligere, fremdeles ansvarlig for vedlikeholdet. Dersom du ikke klarer den jobben, så må du da evt betale andre for det. Akkurat nå, Jerry Lee skrev: 8000 til 12000. En 50% økning er nok for mye for mange... Anonymkode: 77d1f...344 3
Jerry Lee Skrevet 3. september 2017 Forfatter #13 Skrevet 3. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det hadde vært alt for mye for min del! Anonymkode: 1c9dc...188 Er 12000 mye for stort hus på stor tomt? Ja, vel.
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #14 Skrevet 3. september 2017 2 minutter siden, Jerry Lee skrev: Er 12000 mye for stort hus på stor tomt? Ja, vel. Ikke nødvendigvis, men når man leier noe mindre er det gjerne en grunn til det, og ofte er det at man ikke har råd til noe større. Anonymkode: 1c9dc...188 7
Jerry Lee Skrevet 3. september 2017 Forfatter #15 Skrevet 3. september 2017 14 minutter siden, Perle skrev: Du vil ko fortsatt være ansvarlig for vedlikeholdet av huset, bare at du ikke bor der selv, og derfor har midere kontroll. Pluss at huset blir slitt ned av bikkjer og unger. Er du lei ansvaret for huset bør du jo selgedet. Hvorfor bør jeg selge om andre kan få en rimelig bolig med mange fordeler? Og å holde boligen vedlike er vel like interessant for leier som for eier. 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #16 Skrevet 3. september 2017 2 minutter siden, Jerry Lee skrev: Hvorfor bør jeg selge om andre kan få en rimelig bolig med mange fordeler? Og å holde boligen vedlike er vel like interessant for leier som for eier. Det er uansett eier sitt ansvar. Anonymkode: 1c9dc...188 4
Jerry Lee Skrevet 3. september 2017 Forfatter #17 Skrevet 3. september 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke nødvendigvis, men når man leier noe mindre er det gjerne en grunn til det, og ofte er det at man ikke har råd til noe større. Anonymkode: 1c9dc...188 Sant. Men jeg er bare ute etter å få vite om det kunne vært interessant for noen, og om jeg faktisk kan foreslå dette for leierne av leiligheten min. 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #18 Skrevet 3. september 2017 1 minutt siden, Jerry Lee skrev: Hvorfor bør jeg selge om andre kan få en rimelig bolig med mange fordeler? Og å holde boligen vedlike er vel like interessant for leier som for eier. Nei, mye slitasje på leieboliger. Når det ikke er deres ansvar gidder ikke folk gjøre noe om de ikke må. Anonymkode: e3915...b16 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #19 Skrevet 3. september 2017 Jeg synes du bør spørre leietagerne i leiligheten. Om de er et par med normale inntekter så ville det ikke forundre meg om de sier ja. Påstandene om at du heller bør selge tomt og hus er det nesten ikke verd å bruke tid på å svare på. Det er ofte mye mer enn bare en markedsverdi i kroner og øre som ligger i et hus og en tomt. Anonymkode: 81edc...431 3
Jerry Lee Skrevet 3. september 2017 Forfatter #20 Skrevet 3. september 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er uansett eier sitt ansvar. Anonymkode: 1c9dc...188 Jeg sa jeg står for utgiftene om leier gjør jobben. Å holde sin bolig i fin stand er vel i leiers interesse, og? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå