Gå til innhold

Invitert til fest - gikk skrubbsulte hjem!

Gjest Citronella

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Maleficenta skrev:

Jo man drar i selskap for å ha det kjekt. 

Og det trenger man ikke mat til. Mens 170 mennesker bidrar veldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Maleficenta skrev:

Det står det ikke i bryllupsinvitasjoner heller likevel er det alltid mye mat.

Men vertskapet ødelegger for seg selv da folk vil gå hjem tidligere fordi de trenger å få i seg mat

Bryllup er som regel et helvete der man bruker timer på noe som burde tatt 30-60 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Neu men da må de ikke skrive på invitasjonen at det blir middag. Da skriver man lett servering så folk vet at de ikke bør være sultne før de kommer. 

Om de hadde servert mye mat og folk alt hadde spist så hadde jo gjestene vært frekke som ikke spiste av serveringen fordi de da er mette. Er jo derfor folk ikke kommer mette i et selskap der det serveres mat

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Bryllup er som regel et helvete der man bruker timer på noe som burde tatt 30-60 minutter.

Det er din mening

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neu men da må de ikke skrive på invitasjonen at det blir middag. Da skriver man lett servering så folk vet at de ikke bør være sultne før de kommer. 

Om de hadde servert mye mat og folk alt hadde spist så hadde jo gjestene vært frekke som ikke spiste av serveringen fordi de da er mette. Er jo derfor folk ikke kommer mette i et selskap der det serveres mat

De fikk jo middag! Nei, det er ikke frekt ikke å spise mengder av det som serveres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella
26 minutter siden, O.G. skrev:

@Citronella

Har du vært i kontakt med disse folkene i ettertid?

Nei. Men vi har snakket med noen av de andre gjestene. Vi dro hjem tidlig, men det var visst noen små komiske scener. Bl.a en gjest som hadde en Energibar i veska :laugh: som det ble litt krangel om. Og det var visst flere som tok seg mat på hjemveien. Vi kjenner ikke paret så godt, så kommer neppe til å ha mye mer med de å gjøre. Men de har jo så klart sikret seg mange invitasjoner fremover, siden de inviterte 170 mennesker, og folk er jo høflige og inviterer igjen ikke sant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Husholdning1 skrev:

Jeg er den eneste som har vett nok til å ikke være en uoppdragen, frekk gjest. Det er andre brukere her som ikke forstår, og ikke ser hvor frekke de i realiteten er.

Du støtter opp om kjipe og dårlige verter som ikke gidder å være gjestfrie ovenfor mennesker som de selv har valgt å invitere på middag! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Husholdning1 skrev:

Bevertningen og gavene. 

Herregud, selvsagt hører dette sammen. :rolleyes:

Men du får gjerne komme til meg på min neste feiring. Ønsker meg nytt sevise, bunadssølv, og reise til Karibien. Du får joikakaker en lollipop til til dessert. 

(husk også egen campingstol). 

:helen:

Endret av Perle
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bakepulver skrev:

Du støtter opp om kjipe og dårlige verter som ikke gidder å være gjestfrie ovenfor mennesker som de selv har valgt å invitere på middag! 

Nei, jeg kritiserer frekke og uoppdragne gjester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da inviterer man heller ikke folk til middag!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perle skrev:

Men du får gjerne komme til meg på min neste feiring. Ønsker meg nytt sevise, bunadssølv, og reise til Karibien. Du får joikakaker en lollipop som takk. (husk også egen campingstol). 

Hvorfor skulle jeg orke å tilbringe tid sammen med en av de frekke og uoppdragne? Jeg takker nei til slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Perle skrev:

Men du får gjerne komme til meg på min neste feiring. Ønsker meg nytt sevise, bunadssølv, og reise til Karibien. Du får joikakaker en lollipop som takk. (husk også egen campingstol). 

Hehe dette selskapet får meg til å tenke på en episode av solsidan der Ove og Anette skal ha navnefedt for ungen og gjestene ender opp med å betale for hele kalaset fordi de deler rundt en kurv som de får folk til å putte penger oppi for å dekke maten og leie av lokalet.. i tillegg til at de allerede hadde fått rådyre gaver.

Endret av Maleficenta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bakepulver skrev:

Da inviterer man heller ikke folk til middag!

De fikk middag, og da var det helt på sin plass å invitere til middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Citronella skrev:

Nei. Men vi har snakket med noen av de andre gjestene. Vi dro hjem tidlig, men det var visst noen små komiske scener. Bl.a en gjest som hadde en Energibar i veska :laugh: som det ble litt krangel om. Og det var visst flere som tok seg mat på hjemveien. Vi kjenner ikke paret så godt, så kommer neppe til å ha mye mer med de å gjøre. Men de har jo så klart sikret seg mange invitasjoner fremover, siden de inviterte 170 mennesker, og folk er jo høflige og inviterer igjen ikke sant. 

Spørs om ikke spikersuppa blir servert da. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle jeg orke å tilbringe tid sammen med en av de frekke og uoppdragne? Jeg takker nei til slikt.

Er ganske frekt å kreve gaver fra hver enkelt gjest til over 1000 kr når man bare har førtiårslag også

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske frekt å kreve gaver fra hver enkelt gjest til over 1000 kr når man bare har førtiårslag også

De har ikke krevd noe som helst. De har ønsket seg. Det var frivillig å gi og frivillig å komme. Det finnes ikke frekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Husholdning1 skrev:

Nei, jeg kritiserer frekke og uoppdragne gjester.

Ja, det er jo som er problemet. Gjestene har ikke gjort noe galt!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Maleficenta skrev:

De var ikke på finere restaurant. Dessuten har jeg blitt stappas på en finere restaurant en gang. Var mange retter

Jeg har vært på femstjerners restauranter. Ble mett alle gangene. :) Og selv for meg som er småspist, ville en skål med suppe uten tilbehør blitt for lite. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Husholdning1 skrev:

De har ikke krevd noe som helst. De har ønsket seg. Det var frivillig å gi og frivillig å komme. Det finnes ikke frekt.

De hadde garantert blitt sure om de ikke hadde fått gave. E

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tryggeste er kanskje å ha med matpakke, i tilfelle man blir bedt i selskap. Da er man sulten når maten blir servert, og i de aller fleste tilfeller blir man mett, i verste fall har man et par brødskiver i bakhånd ;)

At en voksen mann synes en skål suppe, uten tilbehør, holder som middag er jo snodig... 

Anonymkode: 62e36...4a2

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...