Gå til innhold

Så trøtt av alt soialiseringsmaset

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor blir det alltid fremstilt som et ideal å være sosial og ha bøttevis med venner?

Jeg har få venner og jeg liker meg best hjemme. Etter en kveld ute blant folk er jeg sur og oppstresset og angrer på at jeg gikk for det gir meg bare ingenting. Jeg syns det er bare stress å være ute blant mange folk. Er jeg virkelig så unormal?  

Anonymkode: 88651...bed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du er ikke unormal!

Kos deg med vennene dine på hjemmefester eller andre sosiale aktiviteter med dem, og drit i hva andre måtte mene.

Anonymkode: 7f621...b2d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, hvis du leser her inne er du ikke det. Er slik selv. Det kan ha med alder å gjøre og da, jeg er midt i 20 årene og ikke lenger like glad i fest og fyll. Angret de siste gangene jeg ble med på fest, ender bare med at folk vingler mellom hvor de skal og hvem de skal være med likevel! 

Har selv vært hun stille og som ikke blir så intressert i folk, når dette fikk plaget meg nok bare måtte jeg sosialisere mer, selv om jeg ikke hadde så lyst. Og noen ganger stemmer det, st nettopp de folka jeg omgås ikke er de riktige. Nå har jeg truffet flere av "de riktige" og da ser man at man ikke er så unormal likevel. Og jeg er egentlig litt glsd for at jeg ikke er en slik som skriker høyest hele tiden. De kan fort bli slitsomme for de rundt, selv om ikke folk "tør" å gi uttrykk for det. 

Anonymkode: 2f69f...a63

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idealet om at man skal være sosial er helt greit for meg. Det klarer jeg å ignorere. 

Det jeg synes er verst er alle som ønsker å sosialisere seg med deg, invitere deg med på ting, osv.  Har en kompis, synes han er hyggelig fyr, men han inviterer meg hjem til han langt oftere enn jeg ønsker å være på besøk hos noen.  Det er ikke så gøy å si nei de gangene han spør om jeg vil komme over. 

Samme med de situasjonene hvor man blir tvunget tett på andre i mange timer. Hadde jobbreise for litt siden. Satt ved siden av kollegaen på flyet og han hadde lyst til å prate med meg hele turen. Jeg hadde lyst til å bare slappe av i fred.

Jeg har ikke lyst til å være avvisende. Men jeg orker ikke sosialisere meg over lengre tid med andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...