AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #1 Skrevet 2. september 2017 TV2 fornekter seg ikke. De er nesten verre enn Nrk. https://tinyurl.com/yburzyrt TV2, ved reporter Kadafi Zaman, gjør nettopp det: Listhaug og nazisme. Fremvekst av sistnevnte grunnet hennes arbeid. «Høyreekstreme har økt aktiviteten sin over hele landet den siste måneden.» Slik innleder nyhetsankeret i TV2 kveldens sending. Lederen av Det mosaiske trossamfunnet, Ervin Kohn, med to hatter – den andre i Antirasistisk senter – mener fremveksten av høyreekstremisme burde vært mer fremme i valgkampen. Zaman: – Hva tror du er årsaken til at de høyreekstreme er blitt mer modige? Kohn: – Det kan være smitteeffekt fra utlandet. Det kan være smitte fra USA. Eh, Nasjonal Front i Frankrike. Ikke minst fra Sverige hvor Nordisk Motstandsbevegelse er mye sterkere.» Zaman: Ervin Kohn retter også pekefingeren mot Norges Innvandrings- og integreringsminister: Kohn: – Noe av det Sylvi Listhaug gjør er å bidra til å skape frykt, og det begynner ofte der, med fryktskaping. Sylvi Listhaug kommer så inn med tilsvar – hvis ikke hadde TV2 blitt felt i Pressens Faglige Utvalg («samtidig imøtegåelse») «- Jeg er helt uenig. Det jeg bidrar til er en reell debatt om utfordringene vi står i i det norske samfunnet.» Den siste ukens valgkamp kan bli forferdelig skitten. Dette er foreløpig bunnivå. Anonymkode: d5be8...625 3
Gjest morhjertegod Skrevet 2. september 2017 #2 Skrevet 2. september 2017 Jeg er ikke fan av Listhaug, mener hun fint kan dempe seg. Men dette kan man ikke legge på henne, lavmål av Tv2.
Z.Z Skrevet 2. september 2017 #3 Skrevet 2. september 2017 Jojo, jaja, og værsågod. Jeg vet nærmest ikke hva jeg skal si lenger, egentlig. Det er så håpløst fortapt at det er knapt til å tro, selv om jeg ser det. I høyeste grad. Alle motstandere er egentlig rasister og nazister uansett så hvorfor i helvete skal jeg bry meg lenger? Hva er det og hvor er dere? Fortell meg det. Det er akkurat det som bes om. En samling av alle innvandringsmotstandere i én eneste kurv. Bare kjør. Gjør det. For all del. La oss bli ferdig med det først som sist. Bedre sent enn aldri. 1
Ronaldo85 Skrevet 3. september 2017 #4 Skrevet 3. september 2017 Listhaug er definitivt det mest høyreekstreme vi har hatt i en regjering siden Quisling. 10
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #5 Skrevet 3. september 2017 4 timer siden, Steffieboy skrev: Listhaug er definitivt det mest høyreekstreme vi har hatt i en regjering siden Quisling. Jeg lurer litt på om du kan komme med noen eksempler eller en begrunnelse for påstanden din? Anonymkode: 81268...3b2 3
Gjest Rosetelys Skrevet 3. september 2017 #6 Skrevet 3. september 2017 Jeg tror ikke Sylvi Listhaug er grunnen til at høyreekstremisme vokser, jeg tror det har med Norge, Europa og verden generelt å gjøre.
Apis Skrevet 3. september 2017 #7 Skrevet 3. september 2017 Jeg tenker at Sylvi er et resultat av de samme mekanismene som gjør at høyrekreftene vokser, hun er altså ikke grunnen men et produkt av det vi ser skjer rundt forbi 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #8 Skrevet 3. september 2017 Nazismen har alltid vært tilstede. Jeg husker da jeg var ung på 90-tallet, så var det flere nynazistiske miljøer. Det virker som at det var flere slike miljøer da, enn hva det er nå. Jeg mener det er stor forskjell på å være innvandringskritisk kontra det å ha en ideologi hvor man ser på sin egen rase som overlegen. Det kan ikke sammenlignes. Det å være innvandrinskritisk har nødvendigvis ikke noe med menneskesyn å gjøre i det hele tatt, og for mange handler det om økonomisk bærekraft - uavhengig av etnisitet, religion eller kultur. Dog kan vi se at personer fra enkelte kulturer ikke tilpasser seg like godt våre vestlige samfunn, og dermed bringer med seg en større økonomisk kostnad, men dette bunner også igjen i økonomi og er helt frakoplet menneskesyn og egne tanker om overlegenhet. Anonymkode: adc84...ad7 3
Gjest Catalina Culès Skrevet 3. september 2017 #9 Skrevet 3. september 2017 Dette er hinsides tragisk av venstresiden. Men nok engang: Nazismen hører IKKE hjemme på høyresiden, men på venstresiden. Dette må vi også bli mye flinkere til å få fram. Nazisme er en forkortelse for "Nasjonalsosialisme" - og har sitt utspring i Deutsche Arbeiterpartei - altså de tyske arbeiderpartiet. Og arbeiderpartier og sosialisme hører til, som vi alle vet, på venstresiden. En løgn blir ikke mer sann uansett hvor mange ganger den gjentas av pressen og PK.
Z.Z Skrevet 3. september 2017 #10 Skrevet 3. september 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nazismen har alltid vært tilstede. Jeg husker da jeg var ung på 90-tallet, så var det flere nynazistiske miljøer. Det virker som at det var flere slike miljøer da, enn hva det er nå. Jeg mener det er stor forskjell på å være innvandringskritisk kontra det å ha en ideologi hvor man ser på sin egen rase som overlegen. Det kan ikke sammenlignes. Det å være innvandrinskritisk har nødvendigvis ikke noe med menneskesyn å gjøre i det hele tatt, og for mange handler det om økonomisk bærekraft - uavhengig av etnisitet, religion eller kultur. Dog kan vi se at personer fra enkelte kulturer ikke tilpasser seg like godt våre vestlige samfunn, og dermed bringer med seg en større økonomisk kostnad, men dette bunner også igjen i økonomi og er helt frakoplet menneskesyn og egne tanker om overlegenhet. Anonymkode: adc84...ad7 Hmmm. Greit og bra, men hva er sannheten? De miljøene på 90-tallet var marginalistert. Nå er det nye tider og nasjonalsosialismen øker i omfang. På en helt annen måte enn før. I Norden av alle plasser. De tidligere snauskallene var fortapte vrak, men ikke undervurder de som kommer etter. Det er noe helt annet. Egentlig er alt som ønskes å ivareta vårt samfunn på best mulig måte for vårt folk. Jeg er helt sikker på at hvis de fleste i Skanvinavia virkelig tenker gjennom problemstillingen vil de forstå at noen annen løsning ikke er akseptabel, levedyktig og bærekraftig. Da kan vi endelig gå videre fra en totalt feilslått tankegang og politikk. Men det lakker og lir. 3
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #11 Skrevet 3. september 2017 Listhaug forsøker iallefall å gjøre noe. De aller fleste politikere i dagens samfunn er jo stort sett bare tåke-prat og viss vass... Anonymkode: 6606f...ef8 2
herzeleid Skrevet 3. september 2017 #12 Skrevet 3. september 2017 Jeg tror mange missforstår årsakssammenhengene når de skylder på enkeltpersoner for fremveksten av ekstremisme. Jeg tror heller misnøyen med den voldsomme innvandringen skaper både ekstremisme, og legger til rette for at innvandringskritiske politikere vinner terreng. 1
ElinX0Xpoliti Skrevet 3. september 2017 #13 Skrevet 3. september 2017 1 hour ago, Blair Waldorf said: Dette er hinsides tragisk av venstresiden. Men nok engang: Nazismen hører IKKE hjemme på høyresiden, men på venstresiden. Dette må vi også bli mye flinkere til å få fram. Nazisme er en forkortelse for "Nasjonalsosialisme" - og har sitt utspring i Deutsche Arbeiterpartei - altså de tyske arbeiderpartiet. Og arbeiderpartier og sosialisme hører til, som vi alle vet, på venstresiden. En løgn blir ikke mer sann uansett hvor mange ganger den gjentas av pressen og PK. Faktisk helt riktig, Hegel's skriverier påvirket nazimen kraftig og til dels Marx der Hitler sa at Jødisk sosialisme basert på Marx er falsk (bolsjevikene) og demmes vill bli den beste. George Watson som skrev bøker om nasjonal sosialismen skrev at sosialismen som de hadde i Russland var falsk og nazismen ville skape utopisk sosialisme (Gorbels dagbøker). Ganske få som vet dette om arbeider bevegelsen som arbeiderpartiene støttet blant annet Norge. Du må forstå at det er tegneserie blide folk flest har om nazisene, og direkte feil informert om hva de trodde og hva de gjorde. Bank systemet som vi har i Europa ble laget av Nazi systemet blant annet, som overlevde krigen under lagt USA i Brenten-woods avtalen. Prøve å snakket til folk om dette er risikabelt da, å få nazi stempel er det få som ønsker.
Ronaldo85 Skrevet 3. september 2017 #14 Skrevet 3. september 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer litt på om du kan komme med noen eksempler eller en begrunnelse for påstanden din? Anonymkode: 81268...3b2 Det er bare å følge med og se hvordan hun behandler flyktninger. 3
Z.Z Skrevet 3. september 2017 #15 Skrevet 3. september 2017 11 minutter siden, Steffieboy skrev: Det er bare å følge med og se hvordan hun behandler flyktninger. Behandler flyktninger? Få ett gangsyn. Steffieboy. Hvor mange og hvordan skal vi behandle flyktninger? De får absolutt alt som etniske nordmenn på gata bare kan drømme om. En dag skal jeg ta deg i nakkeskinnet, boy. 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #16 Skrevet 3. september 2017 Nazismen er jo et mye større problem i Sverige enn i Norge. Jeg tror vel heller det at vi motvirker nazismen ved å ikke undertrykke folk med meningene til Listhaug og lar de isteden ha muligheten til å komme inn i regjeringen. Det er nok en del mer hverdagsrasisme i Norge, men mye mindre av den ekstreme varianten. Anonymkode: 2609e...add 1
Apis Skrevet 3. september 2017 #17 Skrevet 3. september 2017 21 minutter siden, ElinX0Xpoliti skrev: Faktisk helt riktig, Hegel's skriverier påvirket nazimen kraftig og til dels Marx der Hitler sa at Jødisk sosialisme basert på Marx er falsk (bolsjevikene) og demmes vill bli den beste. George Watson som skrev bøker om nasjonal sosialismen skrev at sosialismen som de hadde i Russland var falsk og nazismen ville skape utopisk sosialisme (Gorbels dagbøker). Ganske få som vet dette om arbeider bevegelsen som arbeiderpartiene støttet blant annet Norge. Du må forstå at det er tegneserie blide folk flest har om nazisene, og direkte feil informert om hva de trodde og hva de gjorde. Bank systemet som vi har i Europa ble laget av Nazi systemet blant annet, som overlevde krigen under lagt USA i Brenten-woods avtalen. Prøve å snakket til folk om dette er risikabelt da, å få nazi stempel er det få som ønsker. Det er da mange ting som er resultat av nazistenes forskning og teknologi, atombomba og teknologien norske dypvannsdykkere brukte i starten på oljeeventyret på 70 tallet, nazistene brukte fanger fra tyske fangeleiere til å utføre eksperimenter med dekompresjonskamere bla
jabx Skrevet 3. september 2017 #18 Skrevet 3. september 2017 (endret) 9 timer siden, Steffieboy skrev: Listhaug er definitivt det mest høyreekstreme vi har hatt i en regjering siden Quisling. Nå var Quisling en landsforræder, i likhet med innvandringsforkjemperne. Listhaug jobber for å ivareta nasjonens interesser, altså det motsatte av forræderi. Jeg mener, hvis du først skal begynne med den type argumentasjon... Endret 3. september 2017 av jabx 4
ElinX0Xpoliti Skrevet 3. september 2017 #19 Skrevet 3. september 2017 1 minute ago, Apis said: Det er da mange ting som er resultat av nazistenes forskning og teknologi, atombomba og teknologien norske dypvannsdykkere brukte i starten på oljeeventyret på 70 tallet, nazistene brukte fanger fra tyske fangeleiere til å utføre eksperimenter med dekompresjonskamere bla Ja sa ikke de var fanatiske mennesker, Sovjet var verre og USA var bedre.
Apis Skrevet 3. september 2017 #20 Skrevet 3. september 2017 1 minutt siden, ElinX0Xpoliti skrev: Ja sa ikke de var fanatiske mennesker, Sovjet var verre og USA var bedre. Må bare legge til at god teknologi og forskning utført av nazi tyskland gjør ikke nazismen noe riktigere eller bedre som ideologi 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå