Gå til innhold

Hvorfor har noen behov for å sette ut rykter om enkelte?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er ny i bygda, og fant den store kjærligheten:) Men det var da de merkeligste rykter begynte å vokse.. Og ikke var de fordelaktige for meg.

Ryktene skulle ha det til at:

- Min far er død

- Mine foreldre er skilte

- jeg er en gullgraver, som utnyttet mannen økonomisk. Han kjøpte visst ALLE klærne til meg:alice:(Jeg hadde visst ikke penger, selv om jeg var i jobb:sarkasme:)

- jeg skal ha hatt en dårlig barndom

Flere som har opplevd slike ting, og hvordan kom dere igjennom dette? 

Anonymkode: 4c808...719

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er et merkelig fenomen. ! Var jo mye av det i ungdomstiden, men det var overkommelig. Sjokkert ble jeg da jeg hadde rundet 30 og to uavhengige personer satt ut helt groteske og personlige rykter om meg og min familie, som ikke hadde rot i noe som helst nærhet av sannhet. Beklageligvis ga deg meg kraftig angst og jeg har ikke hatt et normalt liv siden.
Trodde virkelig det bare av sånn småbarn drev med. Vet fremdeles ikke hensikten til disse menneskene, men begge var mennesker jeg stolte på og trodde var i min nærmeste krets , men det var det jo ikke !

Anonymkode: 40287...2b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rykter er omtrent som falske penger.                                 

Ærlige og redelige  mennesker ville aldri ha produsert dem selv. Men de benytter seg av dem, uten å tenke seg om... 

Anonymkode: 7b298...220

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så merkelige rykter, da! Hva er grunnen til at noen ville sette ut sånne rykter om deg, TS? Jeg kommer fra bygd sjøl, og har oppfattet at det er mange dårlige mennesker der. Men der er det ganske mange sosser, merkelig nok, og det er liksom essensen i hele problemet. Ikke selve bygdeånden. Der går det mer i det å hetse/"shunne" folk som ikke er like godt stilt som de selv, som ikke er sosser (eller i det minste pretensiøse). Så det er på en måte mer "forståelig"... men hvorfor skulle noen finne på at noens far er død, liksom? Sært! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...