Gå til innhold

Nemi gjør revestreker...

Gjest Lilleulv

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv

Kom hjem i dag og oppdaga at nemi hadde tygd på overmadrassen på senga vår og ødelagt den :( Hva skjer, og hvordan takler vi det? Det har jo fungert så bra med henne alene hjemme... kan jo være et engangstilfelle??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan godt ha vært et engangstilfelle. Men jeg ville prøvd å "sikre" de stedene det er lett for henne og ta.

Jeg selv ga opp da 5 av 7 sofaputer var i fillebiter...

Min erfaring er hvertfall at når hunden har funnet ut noe gøy, så skjer det gjerne om igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

Portugisisk vannhund, 8 mnd.

Hun har blitt veldig destruktiv i det siste synes jeg. hver gang det ikke skjer noe liksom så legger hun seg og ødelegger en leke, eller prøver seg å gnage på noe annet :-? gnagebein er plutselig ikke så interessant lenger. Hun er heltigvis vant til å være i bur, så hvis det blir et stort problem så får hun bare være i buret mens vi er på jobb. ville helst unngå det jeg da, har liksom mye bedre samvittighet når jeg vet at hun har god plass og sånn. men hun har ødelagt 2 hundesenger!! og vi kjøpte nytt underlag i buret her om dagen, sånn som suger seg fast i bunnen. det klarte hun å få løsna litt på og begynte å gnage :evil: begynner nesten å lure på om portiser har gnager i blodet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende at hun har det bedre i buret.

Teori: Hvis hunden føler seg utrygg og at den har mye å passe på, så herjer den for å slite seg ut.

Da hunden vår var i den aldren satte vi henne i buret og lot henne være der mens vi var borte. Det gikk kjempefint.

Da hun var ca 1 1/2 år begynte vi å ha henne løs igjen. Nå¨går alt mye bedre, så lenge hun ikke finner noe spiselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig greier da!! Kan bare annbefalle en liten duppedings.. En aktivitets ball. Fyll den opp med hunde fôr kuler el godbiter og hun har masse å gjøre. (hunden må dytte ballen bortover til det ene hullet er nedover og da kommer det en god bit ut. Valpen vi hadde kunne leke med den kjempe lenge.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Tror nok du kan regne med at ting kan bli ødelagt fremover, så jeg ville sikret meg slik at hun ikke har tilgang til å ødelegge noe dere vil ha intakt.

Det finnes innhegninger som er større enn bur som hunden kan være i når den er alene. Ca.1,5 X 1,5 m. Finnes sikkert i flere størrelser.

Kan anbefales.

Hilsen Ella

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har en teori om at hvis hunden ikke har fått utløp for energien sin, nok mosjon eller andre stimuli en liten stund blir den ekstra destruktiv. Og selvsagt - en unghund har ALLTID overskudd. Jeg ville hindret henne i å være steder hvor hun finner ting å ødelegge. Hunden vi hadde klarte dog å tygge seg halvveis gjennom veggen, så kanskje buret er en god løsning. Er sikker på at hun føler seg trygg i buret, og at det kanskje er bedre å ligge der hvor hun ikke faller for alle fristelsene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at slik destruktiv atferdt kommer som følge av mindre mosjon, mindre hodetrening enn vanlig. Kjedsomhet rett og slett.

kan du se noen slik sammenheng?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

hun fikk akkurat tur før vi gikk fra henne, men før den turen så sov hun ganske lenge. så det kan absolutt være en sammenheng...

Aktivitetsball har hun :)

Skal passe på at hun har fått både hjernetrim og fysisk trim neste gang vi går fra henne, men noen ganger passer det liksom ikke. f.eks når vi drar på jobb om morgenen etter at hun har sovet hele natta....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

http://www.canis.no/redirect.php?target=/n...ale.php?id=L044

Hvis du har den "gamle" kongen som lingner på en kongle, kan du stoppe den ved å putte en tørrfôrbit i bunnen, så fryser du.

Her er noen Kong oppskrifter:

http://www.lovemypet.com.au/mall/more_kong_how.htm

http://www.furlongspetsupply.com/kong_stuf...fing_recipe.htm

http://www.dogstory.net/nice_recipe.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ninakanin

Hun er jo i tenårene, og har sikkert litt mye hormoner og stress i kroppen. Hold henne i bur til hun er litt mer voksen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Lilleulv

I dag kom stuff a kongen i posten til nemi :) hun digger den. men er veldig vanskelig å få ut av den da. synes nesten synd på henne der hun strever for livet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Lilleulv

I dag har nemi gnagd seg innover og rivd opp masse av madrassen i senga :( hun var alene hjemme i 2 timer, og før vi gikk hadde hun fått halvannen times tur, og kongen var fylt med godis.

Sinna nå. heretter må hun være i buret!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...