Gå til innhold

Parketten er så slitt...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Nathalie

Leier en leilighet, flytta inn hit i mars.

Nå ser jeg hvor ødelagt gulvet har blitt her! Det er parkettgulv vi har, og spesielt her hvor kontorstolen står så er gukvet nesten blitt hvitaktig av slitasje.

Også under stuebordet (bordet er så tungt at jeg greier ikke løfte det når jeg skal vaske eller støvsuge, så jeg drar det) har det blitt sånne "riper".

Er dette noe som blir bedre når jeg boner gulvet?

Vi leier liksom bare, og jeg synes det er vilt med så mye slitasje etter så få måneder. Vil helst ikke ha bråk fra husverten den dagen jeg flytter ut....

Takknemlig for svar og evnt tips på hva jeg kan gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

det kommer litt an på hvor dypt ripene går, men tror ikke at boning hjelper - desverre.

Det beste du kan gjøre er å ta det opp med husverten, tilby deg å betale for sliping og lakking av gulv, og kjøpe tepper som du har under bord og kontorstoler.

Husk også at parketten skal ha veldig lite vann når du vasker den.

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nathalie

Huff, så boning hjelper antageligvis ikke...

Vil ikke lakking og sliping bli fryktelig dyrt, da? ...jeg har ikke så god råd...

Det holder vel å kjøpe sånne tynne små-tepper til å legge under? Det er nemlig kun gulvvarme her, og da vil tepper på gulvet sluke all varmen om vinteren. (Har erfart dette før)

Jeg er klar over at parkett skal ha lite vann når jeg vasker den, så det er jeg flink til!!

Ellers takk for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cobra (ikke innlogget)

Tror heller ikke at det hjelper noe å bone gulvet, desverre. Det må nok slipes ned og lakkes på nytt for å bli fint igjen.

Kjøp møbel/filt knotter til å sette under på bord bein og stoler, da blir det ikke merker så fort. Og under kontor stolen bør du ha en matte. Vi har lagt parkett i stua, alt av møbler har fått filt knotter og matte under kontor stolen. Ser at det blir merker utrolig fort visst man ikke er forsiktig. :cry:

Cobra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt en parkettpolish som løser endel av problemet.

Denne får du i jernvaren eller på et byggvarehus. Enkelte dagligvarer har den også.

Mener at det er enten Johnson eller Mr Muscle som har den.

Verd et forsøk kanskje???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...