Gå til innhold

Venninne kjeder seg i hverdagen og gjør ofte ekstreme forandringer. Med barn i bildet. Jeg har blokkert.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har begynt å se et mønster i livet til venninna mi. Hver eneste gang livet hennes roer seg, så blir hun rastløs, kjeder seg og gjør ekstreme forandringer. 

I fjor sommer kom barnet til hun og da kjæresten til verden. Livet roet seg og 7 uker gammel ble babyen før hun ville flytte. Og det med en gang. Så vi hjalp henne alle sammen med å få reist. Først måtte hun da bo hos faren sin, og jobbet hardt med å få seg leilighet og søke på Finn etter møbler. Hun malte, styra og ordna i leiligheten til hun syns den var perfekt. Hun fikk blant annet et fint bord av meg til låns og de virket fornøyde. Livet slo seg til ro for henne og hverdagen kom.

Så kjeder hun seg, hver helg ringte hun for å fortelle meg at det var så kjedelig hjemme med ungen. Hver helg i 3 mnd ringer hun for å sjekke om jeg enten kan være barnevakt eller om det er skaffet, så bli med ut. Ut for å feste og rote rundt. 

Over nyttår så jeg bordet mitt til salgs på Finn, under navnet til barnefaren ble da alle møblene hun hadde skaffet solgt. Så jeg prøvde å ringe henne, men hun hadde da blokkert meg på tlf og nett. 

Tror det gikk to måneder hos barnefar før hun var ute av døren igjen og hjem på sofaen til faren sin, med baby. 

Så har hun tatt ny runde og handlet nye møbler og skaffet ny leilighet. Jeg skjønte dette da hun ut av det blå ringte meg for en måned siden. 

Nå har hun igjen slått seg til ro, gjort leiligheten fin og ringer meg til alle døgnets tider. Jeg ser mønsteret og venter på at hun skal blokkere meg, flytte så fort hun kjeder seg.

Er det galt av meg å ha blokkert henne allerede? 

Anonymkode: 44ae6...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest noe tilfeldig

Dette høres jo ufattelig ustabilt ut, spesielt med tanke på babyen hennes....

har du spurt henne hvorfor hun blokkerte deg? Og hvorfor hun forlot barnefar? 

Har du kapasitet til å "følge opp" for babyen sin del? Se til at hun ikke er emosjonelt ustabil eller noe..? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Raven.WritingDesk skrev:

Dette høres jo ufattelig ustabilt ut, spesielt med tanke på babyen hennes....

har du spurt henne hvorfor hun blokkerte deg? Og hvorfor hun forlot barnefar? 

Har du kapasitet til å "følge opp" for babyen sin del? Se til at hun ikke er emosjonelt ustabil eller noe..? 

Hun sier at han blokkerte,at hun ikke vet hvordan man gjør sånt. Men hun klarer jo å ta vekk blokkeringen selv 😉 

Hun forlot og dro tilbake til en voldelig barnefar. Han har kvalt henne mens hun gikk gravid, sparket henne i ryggen mens hun holdt ungen. 

Når vi hadde kontakt i fjor ble hun nesten avhengig av meg, måtte nesten fortelle henne hvordan hun burde og ikke burde gjøre ting. Endte med at jeg ved en anledning ringte barnevernet etter at hun plasserte ungen hos sin alkoholiserte mor. Dagen etter vår hun dritings og hadde sovet tre timer før hun selv var ute å kjørte bil med ungen i baksetet. Dette er blant annet. Det var myyye som skjedde i den perioden. Til svar etter å ha meldt henne fikk jeg fra henne "hvorfor lot du meg sette ingen der da?" Da hadde jeg i mange måneder måtte gi opplæring og støtte for oppdragelse allerede. Og jeg svarte henne "jeg spurte deg flere ganger om du var sikker på valget ditt, jeg kan ikke overstyre deg som er moren å hente ungen når du er sikker på ditt valg." 

Ungen går i barnehage så jeg får bare håpe at de fanger opp om noe går galt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres helt sykt ut! For et rør. Stakkars unge. Håper også som Raven at du får fulgt med litt får barnets skyld eller evt kontakte barnevernet ellee andre hjelpemidler (helsestasjon, kanskje. Jeg vet ikke). 

Anonymkode: 3cc28...cf9

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha lest denne tråden og de forrige trådene dine er jeg helt sjokkert over at du ikke har ringt både politiet og barnevernet flere ganger. Tenk på det stakkars barnet oppi denne smørja :( 

Anonymkode: 6a62e...3bb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Etter å ha lest denne tråden og de forrige trådene dine er jeg helt sjokkert over at du ikke har ringt både politiet og barnevernet flere ganger. Tenk på det stakkars barnet oppi denne smørja :( 

Anonymkode: 6a62e...3bb

Trådene? Har en tidligere fra før jul i fjor. 

Jeg har ringt. Barnevernet dro innom, de tillot barnefar å være på besøk fra den tid så dro de igjen. Mens jeg ble truet.

Tilleggsinfo. Jeg venter selv barn, så jeg setter min lit til at barnehagen tar tak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med barnevernet eller helsestasjonen igjen og igjen, helt til dette barnet og moren får ordentlig hjelp. 

Anonymkode: 8db23...31a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg gjette, dette er snakk om en ung mor?

Anonymkode: 8e1dd...30f

Hun blir straks 26 så nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kan hun ha bipolar lidelse?

Anonymkode: 3b2e7...03f

Har aldri hørt om lidelser hos henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri hørt om lidelser hos henne.

Men da har hun sikkert ikke vært hos psykolog heller.

Anonymkode: 520bb...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da har hun sikkert ikke vært hos psykolog heller.

Anonymkode: 520bb...265

Hun har nok ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...