Gå til innhold

Skal ta automatlappen nå


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er 22 og skal ta automatlappen. 

Hva koster ca lappen på automat?

hvpr lang tid tror dere det tar før man får lappen på automat? Jeg kan kjøre bil, men er ikke verdens mest dreven, men kjøre kan jeg altså :) ferdig med trinn 1 og skal på 2. Har kjøretime snart. 

Anonymkode: 7824f...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tar vel ikke så mye lenger tid. Eneste forskjellen er vel av du bruker en bil med automat ved øvelseskjøring, kjøretimer og oppkjøring 

Anonymkode: 38a67...dd3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, VolvoV70 skrev:

Hvorfor ikke manuell? Da kan du kjøre begge deler.

Jeg er tryggere og konsentrerer meg bedre med automat. 

Anonymkode: 7824f...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er tryggere og konsentrerer meg bedre med automat. 

Anonymkode: 7824f...514

90% av alle nyere biler har jo automat også, så forstår deg godt :) 

Anonymkode: 9a243...824

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er tryggere og konsentrerer meg bedre med automat. 

Anonymkode: 7824f...514

Det er vel alle som er nye. Jeg synes det er patetisk å velge den enkleste løsningen!

Anonymkode: c9e24...c6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke prisforskjellen mellom manueltgirlappen og automatgirlappen er så stor at det forsvarer innskrenkningen i bilvalg.

Hva om du får en kjæreste med Lamborghini, som du ikke kan låne, fordi du ikke har lov til å kjøre den? Eller bryr det deg ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, T-Rex skrev:

Jeg tror ikke prisforskjellen mellom manueltgirlappen og automatgirlappen er så stor at det forsvarer innskrenkningen i bilvalg.

Hva om du får en kjæreste med Lamborghini, som du ikke kan låne, fordi du ikke har lov til å kjøre den? Eller bryr det deg ikke?

Jeg bryr meg ikke om pris, jeg bryr meg om hva jeg klarer. Jeg kan ikke ha manuell og sånn er det bare :) Jeg er ikke trygg nok i trafikken til å bruke manuell og det ansvaret må jeg ta. 

Anonymkode: 7824f...514

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Jeg bryr meg ikke om pris, jeg bryr meg om hva jeg klarer. Jeg kan ikke ha manuell og sånn er det bare :) Jeg er ikke trygg nok i trafikken til å bruke manuell og det ansvaret må jeg ta. 

Anonymkode: 7824f...514

Greit nok. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koster omtrent det samme som den vanlige lappen. Dersom du ønsker å kjøre opp til manuell senere er det bare å avlegge ny førerprøve (men du må naturligvis ha lært deg å kjøre manuell da).

Anonymkode: 92676...83d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Thursday, August 31, 2017 den 22.53, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg er 22 og skal ta automatlappen. 

Hva koster ca lappen på automat?

hvpr lang tid tror dere det tar før man får lappen på automat? Jeg kan kjøre bil, men er ikke verdens mest dreven, men kjøre kan jeg altså :) ferdig med trinn 1 og skal på 2. Har kjøretime snart. 

Anonymkode: 7824f...514

Om du tar lappen på automat eller manuell så er prisen omtrent det samme. Det avgjørende er hvor sterk du er teoretisk og hvor lang tid du bruker på å sette ut teori i praksis. Begynn med å pugge teoriboken før du begynner å øvelseskjøre. 

Det obligatoriske og eller timepriser ligger på nett hos de fleste kjøreskoler. 

Anonymkode: 3193b...fce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

90% av alle nyere biler har jo automat også, så forstår deg godt :) 

Anonymkode: 9a243...824

Det går i bølgedaler. Mange økonomiske fordeler med manuell

Anonymkode: be4c7...c5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge kjørelæreren her inne forsvinner uansett den sperra på førerkortet innen 5 år. Det vil si at de som tar automatlappen nå, snart også kan kjøre manuell (slik som i USA).

Når man er trygg i trafikken er jo ikke giring et problem. Det er kombinasjonen følge med på trafikken, lese skilt, tolke regler, plassering OG giring samtidig som skaper problemer for mange. Når man er trygg på alt det andre, lærer man seg giring på en halvtime (tipper jeg!). 

Anonymkode: 610e2...679

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenkte det da jeg lærte å kjøre at jeg skulle ta lappen for automat. Jeg hatet clutchen og giringen. Men!!! Det er mye lettere enn du tror. Noen ganger med kløning så går det av seg selv! Nå er jeg utrolig glad jeg heller tok meg den lille ekstra tiden! Så jeg er redd du vil angre om du bare går for automat.

En bekjent gjorde det og angrer i dag. Hun har automatbil selv, naturlig nok, men har flere ganger kommet i situasjoner hvor hun ikke kan stille opp pga giring på bilen, el en gang da hennes var på verksted og hun måtte låne bil.

Nok ikke det svaret du vil ha, men jeg vil bare frem til at det var myyye lettere enn jeg trode med giring og clutch og at du får en helt annen frihet med "vanlig" førerkort! Så jeg ville tenkt meg om en gang til

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.9.2017 den 23.32, AnonymBruker skrev:

Det er vel alle som er nye. Jeg synes det er patetisk å velge den enkleste løsningen!

Anonymkode: c9e24...c6c

Du er patetisk som føler for å hakke på et valg som ikke gå ut over noen andre. 

Anonymkode: 4e7fe...687

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/6/2017 at 11:32 PM, AnonymBruker said:

Det er vel alle som er nye. Jeg synes det er patetisk å velge den enkleste løsningen!

Anonymkode: c9e24...c6c

Du vil heller ha en redd, og utrygg person kjørende rundt på veien? Det er mindre patetisk enn å innse egne begrensinger?

Anonymkode: 70e2d...53d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...