Gå til innhold

Akrylnegler under operasjon?

Fremhevede innlegg

Skrevet
18 minutter siden, boblevann skrev:

Du bør ta dem av. For det første fordi det samler seg SINNSYKT mye bakterier under slike negler og neglelakk. Det er virkelig ikke til å forestille seg, det er nasty 😂 

For det andre trenger helsepersonell "rene" fingre for å måle oksygenmetningen i blodet - noe som er essensielt under en operasjon. Neglelakk og falske negler kan gi feilmålinger og føre til feilbehandling. 

Metningen måles like godt med neglelakk, problemet er at man ikke kan se fargen på huden under neglene hvis man har neglelakk.  Neglene kan bli blå ved lav o2 metning. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Mystix skrev:

Metningen måles like godt med neglelakk, problemet er at man ikke kan se fargen på huden under neglene hvis man har neglelakk.  Neglene kan bli blå ved lav o2 metning. 

Målingene kan fort bli feil med neglelakk, spesielt med falske negler... det du sier er enda et argument - lik så viktig!

• Liker 1
Skrevet

Men når neglene mine har vokst litt slik at man ser en del av neglen min da?

Anonymkode: e33f6...2c6

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Meg igjen :P 

Skal operere på mandag og har på akrylnegler. Er informert om at piercing, sminke, neglelakk og alt slikt skal av. 

Spurte om jeg kunne ha på neglene og hun sa at det var greit, men usikker på om det virkelig er det, eller om hun bare svarte det i farta? Veldig redd for å komme dit og så sier de at det ikke går... Etter å ha ventet lenge på operasjonen.

Har noen prøvd?

En kirurg skal overhodet ikke bruke kunstige negler eller neglelakk i arbeidstiden. Det trodde jeg alle i helsevesenet visste.

Skrevet
Akkurat nå, boblevann skrev:

Målingene kan fort bli feil med neglelakk, spesielt med falske negler... det du sier er enda et argument - lik så viktig!

Det er stor forskjell i tykkelse på et strøk neglelakk og falske negler. 

Skrevet
Akkurat nå, Arabella skrev:

En kirurg skal overhodet ikke bruke kunstige negler eller neglelakk i arbeidstiden. Det trodde jeg alle i helsevesenet visste.

Sorry da, skal bli operert ;) antar at du forsto det.

• Liker 1
Skrevet

Det er stor forskjell i tykkelse på et strøk neglelakk og falske negler. 

Jepp, ergo falske målinger kan hvertfall gi feil målinger. 

Jeg retter meg selv noe likevel, det gjelder ikke alle farger: https://nhi.no/forskning-og-intervju/neglelakk-pavirker-mal-av-oksygenmetning/. Men neglelakk kan gi feilmåling, jo. Er det "vanlige" falske negler inneholder jo den hvit, og kanskje beige neglelakk uansett. I tillegg til tykkelsen som du selv påpeker. 

Anonymkode: 0208b...a2a

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jepp, ergo falske målinger kan hvertfall gi feil målinger. 

Jeg retter meg selv noe likevel, det gjelder ikke alle farger: https://nhi.no/forskning-og-intervju/neglelakk-pavirker-mal-av-oksygenmetning/. Men neglelakk kan gi feilmåling, jo. Er det "vanlige" falske negler inneholder jo den hvit, og kanskje beige neglelakk uansett. I tillegg til tykkelsen som du selv påpeker. 

Anonymkode: 0208b...a2a

Ble visst ab. Ikke meningen!

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sorry da, skal bli operert ;) antar at du forsto det.

Jeg har sett mange skrive som om de er den aktive part. Ta av akrylneglene, du, så er du sikker. Lykke til med operasjonen! :)

Skrevet

Aceton finnes i neglelakkfjerner. Jeg dyppa sånne bomullsdotter godt i fjerneren la de rundt neglene og folie utenpå der. Lot det stå ca 15 min før jeg forsiktig skrapa vekk neglene. Det må gjøres forsiktig og kan ta litt litt. bomullsdottene lar du være på neglene mens du tar en negl av gangen. 

Skrevet
1 minutt siden, Arabella skrev:

Jeg har sett mange skrive som om de er den aktive part. Ta av akrylneglene, du, så er du sikker. Lykke til med operasjonen! :)

Skjønner, manglet en s. Maser jo så mye føler jeg, men har sendt enda en mld om akrylnegler :P 

Takk for lykkeønskninger :) 

Skrevet

Veldig mange neglelakkfjernere inneholder ikke lengre aceton, så det må sjekkes om du skal bruke det.

Eller så går det fint an å file ned neglen. Kjøp en neglfil for kunstige negler.

Anonymkode: 5a6e6...d5a

Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvor kjøper man ren aceton?

Jernia er billig og har stor flaske. Eller smått og dyrt på apoteket. 

Skrevet
7 minutter siden, Hmmmmmm skrev:

Jernia er billig og har stor flaske. Eller smått og dyrt på apoteket. 

I fargehandler får man vel også kjøpt aceton.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...