AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #1 Skrevet 31. august 2017 Hei du som leser! La meg gi deg en "heads up" hvis du skal velge internett abonnement! Etter er fantastisk år på folkehøyskole ble jeg plutselig kastet ut i en helt ny, og tildels uvant hverdag. Plutselig måtte jeg ta det vanskelige valget om hvem jeg skulle stole på til å tilby meg bra internett. Internett er noe vi alle bruker, og er veldig avhengig av i en til tider kaotisk hverdag. - Og la meg fortelle deg... Du tror kanskje at internett ikke er en så "big deal", men når det ikke fungerer som det skal, ja, da kan det fort bli det. Regninger skal betales, husleie skal overføres, og mail fra arbeidsgiver skal svares på. Da internett skulle velges, ble jeg og min daværende "roomie" enige om at Nextgentel hørtes bra ut. I ettertid lurer jeg svært på hva vi hadde spist i forkant som fikk oss til å dra denne konklusjonen. Problemene begynte å oppstå rundt måned 6 i abonnementet (alle abonnementene deres hadde bindingstid på et år). Da begynte nettet å variere i stabilitet. For folk flest er stabilitet viktig, og at man kan stole på at det bare.. Øøh, hva skal jeg si, FUNGERER. Syns du jeg er kravstor? Ikke jeg heller. Dette nettet skulle være mer enn nok til to personer, og vi betalte 412 pr. måned. Etter en periode med så-som-så nettstabilitet hadde jeg fått nok. Nettet jeg nå hadde betalt for i omlag 10 måneder, begynte å ha flere dager i strekk med "nede tid". En rekke samtaler med kundeservice skjedde, og det beste de kunne gjøre for meg var å be meg resette routeren x antall ganger. "Vi ber deg avvente", er en frase som de er glade i hos Nextgentel. Javel, avvente hva egentlig? At routeren ikke gidder mer og bærer seg selv ut døren? At den selv innser at den jobber for feil firma og legger opp karrieren? På det værste satt jeg to uker ++ uten internett. Store deler av disse ukedagene tilbragte jeg enten hos nærmeste bibliotek, MED INTERNETT, eller sittende på gulvet foran routeren, i 40-minutters telefonkø hos Nextgentel. Morsomt? Nei. Vi har alle bedre ting å bruke tid og penger på, enn firmaer som dette. To ganger fikk jeg ny router som skulle fikse problemet, og første gangen fikk jeg retur lapp på den gamle routeren. Den sendte jeg tilbake med samme boksen som jeg fikk den nye. Greit. De to neste som jeg fikk, og som jeg skulle sende tilbake, kom uten retur lapp. I stedet fikk jeg en faktura på, hold your horses, 1 196,-kr. Fakturaen ble betalt, da jeg allerede hadde kastet begge routerne. Hadde jeg fremdeles hatt dem, hadde jeg kastet dem på nytt:)). Følelsen av å kaste de, og vite at de ikke fikk tatt inn gamle defekte routere, for så og sende dem ut igjen til en annen stakkar der ute(jeg snakket med en reparatør som bekreftet at de gjør dette), føltes godt. Jeg ble stående et par sekunder å bare beundre dem litt, der de hørte hjemme. Det føltes nesten ut som at jeg gjorde verden en god gjerning, at jeg var en slags antihelt. Så hvis jeg kan gi deg ett råd her i verden; VELG NOE ANNET ENN NEXTGENTEL. Mvh en svært fornøyd kunde Anonymkode: c0595...90e 2
Minitroll Skrevet 31. august 2017 #2 Skrevet 31. august 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei du som leser! La meg gi deg en "heads up" hvis du skal velge internett abonnement! Etter er fantastisk år på folkehøyskole ble jeg plutselig kastet ut i en helt ny, og tildels uvant hverdag. Plutselig måtte jeg ta det vanskelige valget om hvem jeg skulle stole på til å tilby meg bra internett. Internett er noe vi alle bruker, og er veldig avhengig av i en til tider kaotisk hverdag. - Og la meg fortelle deg... Du tror kanskje at internett ikke er en så "big deal", men når det ikke fungerer som det skal, ja, da kan det fort bli det. Regninger skal betales, husleie skal overføres, og mail fra arbeidsgiver skal svares på. Da internett skulle velges, ble jeg og min daværende "roomie" enige om at Nextgentel hørtes bra ut. I ettertid lurer jeg svært på hva vi hadde spist i forkant som fikk oss til å dra denne konklusjonen. Problemene begynte å oppstå rundt måned 6 i abonnementet (alle abonnementene deres hadde bindingstid på et år). Da begynte nettet å variere i stabilitet. For folk flest er stabilitet viktig, og at man kan stole på at det bare.. Øøh, hva skal jeg si, FUNGERER. Syns du jeg er kravstor? Ikke jeg heller. Dette nettet skulle være mer enn nok til to personer, og vi betalte 412 pr. måned. Etter en periode med så-som-så nettstabilitet hadde jeg fått nok. Nettet jeg nå hadde betalt for i omlag 10 måneder, begynte å ha flere dager i strekk med "nede tid". En rekke samtaler med kundeservice skjedde, og det beste de kunne gjøre for meg var å be meg resette routeren x antall ganger. "Vi ber deg avvente", er en frase som de er glade i hos Nextgentel. Javel, avvente hva egentlig? At routeren ikke gidder mer og bærer seg selv ut døren? At den selv innser at den jobber for feil firma og legger opp karrieren? På det værste satt jeg to uker ++ uten internett. Store deler av disse ukedagene tilbragte jeg enten hos nærmeste bibliotek, MED INTERNETT, eller sittende på gulvet foran routeren, i 40-minutters telefonkø hos Nextgentel. Morsomt? Nei. Vi har alle bedre ting å bruke tid og penger på, enn firmaer som dette. To ganger fikk jeg ny router som skulle fikse problemet, og første gangen fikk jeg retur lapp på den gamle routeren. Den sendte jeg tilbake med samme boksen som jeg fikk den nye. Greit. De to neste som jeg fikk, og som jeg skulle sende tilbake, kom uten retur lapp. I stedet fikk jeg en faktura på, hold your horses, 1 196,-kr. Fakturaen ble betalt, da jeg allerede hadde kastet begge routerne. Hadde jeg fremdeles hatt dem, hadde jeg kastet dem på nytt:)). Følelsen av å kaste de, og vite at de ikke fikk tatt inn gamle defekte routere, for så og sende dem ut igjen til en annen stakkar der ute(jeg snakket med en reparatør som bekreftet at de gjør dette), føltes godt. Jeg ble stående et par sekunder å bare beundre dem litt, der de hørte hjemme. Det føltes nesten ut som at jeg gjorde verden en god gjerning, at jeg var en slags antihelt. Så hvis jeg kan gi deg ett råd her i verden; VELG NOE ANNET ENN NEXTGENTEL. Mvh en svært fornøyd kunde Anonymkode: c0595...90e Bra for deg:)
Gjest <(o¿o)> Skrevet 31. august 2017 #3 Skrevet 31. august 2017 Jeg har opplevd det samme, router-problemer og ingen internett, det var i Nextgentel-tiden. Har hatt internett siden 1998, to av årene med Nextgentel og resten av tiden med andre internett-tilbydere. Ikke tull og si at på en mnd med Nextgentel har jeg opplevd flere problemer enn jeg har opplevd med andre tilbydere på 17 år til sammen. Dessverre levde jeg med Nextgentel i 2 år og det var et sant helvete av et selskap, jeg underskriver gjerne på TS sitt åpningsinnlegg. Er 9 år siden jeg hadde Nextgentel selv nå, men er fortsatt sur på dem og usedvanlig skuffet over dem.
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #4 Skrevet 31. august 2017 Jeg hadde NGT i noen år og hadde lite problemer med dem. Fikk stadig bedre hastighet uten å betale noe mer og hadde lite nedetid. Da jeg hadde Telenor så var det bare problemer. Hele tiden. Jeg ringte kundeservice flere ganger i uka, noen ganger hver dag. Nettet kuttet ut hver dag. Det er min erfaring. Anonymkode: 4e716...eed
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #5 Skrevet 31. august 2017 Noen får ikke velge selv, brl. Velger nettøeverandør. Til irritasjon for oss alle. Anonymkode: 16ebf...dea
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #6 Skrevet 31. august 2017 Det er derfor Telenor finnes. Fantastisk oppetid, en får det en er lovet av speed, osv. Jeg gir blaffen i om det evn er dyrere. Det er null problemer jeg betaler for. Anonymkode: 093dc...63a
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #7 Skrevet 31. august 2017 Jeg kjenner fleire som har brukt NextGenTel i ett par år, De har iallefall aldri hatt noen slike problemer. Anonymkode: fd7ef...39f
AnonymBruker Skrevet 31. august 2017 #8 Skrevet 31. august 2017 Jeg hadde NextGenTel i 14 år, hadde aldri noe problem, ringte ikke support en eneste gang, for det fungerte jo alltid. Anonymkode: f4662...05d
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #9 Skrevet 1. september 2017 Nå får det være nok! Nexgentel er en hedersleverandør, hatt det i mange år og aldri vært noen problemer! Denne tråden er garantert laget av en ansatt hos en konkurrent som bare forsøker å sverte Nextgentel! Anonymkode: cedd2...fa6 1
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #10 Skrevet 1. september 2017 12 timer siden, Minitroll skrev: Bra for deg:) Hvorfor siterer du hele startinnlegget for å komme med noe så intetsigende? Anonymkode: 2135f...059 2
Antoinette Skrevet 1. september 2017 #11 Skrevet 1. september 2017 NGT var de første som tilbød bredbånd der jeg bodde da jeg fikk internett hjemme i 97 så valget var enkelt. Lite problemer med dem. Nå har jeg flyttet og bruker Telenor. Sjelden jeg har problemer.
Mr. Kilmister Skrevet 1. september 2017 #12 Skrevet 1. september 2017 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei du som leser! La meg gi deg en "heads up" hvis du skal velge internett abonnement! Etter er fantastisk år på folkehøyskole ble jeg plutselig kastet ut i en helt ny, og tildels uvant hverdag. Plutselig måtte jeg ta det vanskelige valget om hvem jeg skulle stole på til å tilby meg bra internett. Internett er noe vi alle bruker, og er veldig avhengig av i en til tider kaotisk hverdag. - Og la meg fortelle deg... Du tror kanskje at internett ikke er en så "big deal", men når det ikke fungerer som det skal, ja, da kan det fort bli det. Regninger skal betales, husleie skal overføres, og mail fra arbeidsgiver skal svares på. Da internett skulle velges, ble jeg og min daværende "roomie" enige om at Nextgentel hørtes bra ut. I ettertid lurer jeg svært på hva vi hadde spist i forkant som fikk oss til å dra denne konklusjonen. Problemene begynte å oppstå rundt måned 6 i abonnementet (alle abonnementene deres hadde bindingstid på et år). Da begynte nettet å variere i stabilitet. For folk flest er stabilitet viktig, og at man kan stole på at det bare.. Øøh, hva skal jeg si, FUNGERER. Syns du jeg er kravstor? Ikke jeg heller. Dette nettet skulle være mer enn nok til to personer, og vi betalte 412 pr. måned. Etter en periode med så-som-så nettstabilitet hadde jeg fått nok. Nettet jeg nå hadde betalt for i omlag 10 måneder, begynte å ha flere dager i strekk med "nede tid". En rekke samtaler med kundeservice skjedde, og det beste de kunne gjøre for meg var å be meg resette routeren x antall ganger. "Vi ber deg avvente", er en frase som de er glade i hos Nextgentel. Javel, avvente hva egentlig? At routeren ikke gidder mer og bærer seg selv ut døren? At den selv innser at den jobber for feil firma og legger opp karrieren? På det værste satt jeg to uker ++ uten internett. Store deler av disse ukedagene tilbragte jeg enten hos nærmeste bibliotek, MED INTERNETT, eller sittende på gulvet foran routeren, i 40-minutters telefonkø hos Nextgentel. Morsomt? Nei. Vi har alle bedre ting å bruke tid og penger på, enn firmaer som dette. To ganger fikk jeg ny router som skulle fikse problemet, og første gangen fikk jeg retur lapp på den gamle routeren. Den sendte jeg tilbake med samme boksen som jeg fikk den nye. Greit. De to neste som jeg fikk, og som jeg skulle sende tilbake, kom uten retur lapp. I stedet fikk jeg en faktura på, hold your horses, 1 196,-kr. Fakturaen ble betalt, da jeg allerede hadde kastet begge routerne. Hadde jeg fremdeles hatt dem, hadde jeg kastet dem på nytt:)). Følelsen av å kaste de, og vite at de ikke fikk tatt inn gamle defekte routere, for så og sende dem ut igjen til en annen stakkar der ute(jeg snakket med en reparatør som bekreftet at de gjør dette), føltes godt. Jeg ble stående et par sekunder å bare beundre dem litt, der de hørte hjemme. Det føltes nesten ut som at jeg gjorde verden en god gjerning, at jeg var en slags antihelt. Så hvis jeg kan gi deg ett råd her i verden; VELG NOE ANNET ENN NEXTGENTEL. Mvh en svært fornøyd kunde Anonymkode: c0595...90e Har aldri hatt noe problem med nexgentel. Du er nok bare uheldig. Men Ice derimot, fy faen... det er vel bedre nå.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #13 Skrevet 1. september 2017 Hvorfor sitere hovedinnlegget da? Så utrolig unødvendig Jeg har hatt NGT i tre år og har ikke hatt så veldig store problemer at jeg gidder å bytte. Nette har vært nede to ganger som jeg kan huske, men det får gå. Anonymkode: 33b4b...ea0 3
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #14 Skrevet 1. september 2017 Eneste som har nektet å levere til meg fordi jeg har en adresse uten gatenummer ihvertfall (sendre de all mulig info for å dokumentere at det er riktig, bare gps-koordinatene som manglet)... Virker useriøse. Anonymkode: b1123...bcb
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #15 Skrevet 1. september 2017 Har NGT og nå fungerer ikke fasttelefonen. Nettet er også ustabilt til tider. Anonymkode: d5ad9...054
Daria Skrevet 1. september 2017 #16 Skrevet 1. september 2017 Jeg har hatt NextGenTel i over ti år og aldri hat problemer, derimot har jeg historier å fortelle om både Telenor og Tele2. At du har en dårlig erfaring er ikke ensbetydende med at leverandøren generelt er fullstendig ubrukelig.
AnonymBruker Skrevet 1. september 2017 #17 Skrevet 1. september 2017 Var trofast kunde hos nextgentel i mange år, helt til nettet plutselig ble ustabilt, og gikk ned, flere ganger i uka.. Ringte inn gjentatte ganger (og jeg har ALDRI I MITT LIV!! Vært borti SÅ lang ventetid som hos de, opp til over en time!) og når jeg endelig kom frem, hadde de ikke noe svar. Skjedde flere ganger, helt til jeg plutselig fikk beskjed om at masten sto for langt unna boligen min, til at de kunne levere. Jeg prøvde å forklare at jeg ikke hadde flyttet på huset mitt, og gikk ut i fra at de heller ikke hadde flyttet på den gigantiske masten som sto i byen, men til ingen nytte, den var visst plutselig bare for langt unna, etter mange år. Så da byttet jeg. Anonymkode: 64242...0b2 1
makkapakka Skrevet 1. september 2017 #18 Skrevet 1. september 2017 (endret) Jeg hadde samme problem med Telenor og måtte betale 25 kr. minuttet på kundeservice og vente i 20 minutt gjett om jeg var fly forbanna, og når jeg endelig fikk hjelp måtte jeg få ny router og være uten nett i 1 uke. Nå bruker jeg ikke Telenor lenger, på noe som helst, og har fått en mye bedre hverdag. Endret 1. september 2017 av makkapakka
AnonymBruker Skrevet 2. september 2017 #19 Skrevet 2. september 2017 Jeg hadde en selger på døra, han overbeviste meg til å bytte fra Telenor til NextGenTel. Kjente på meg at jeg angra i det han gikk og at avtalen han var skråsikker på var billigere, for dette hadde han sjekka, faktisk viste seg å være en god del dyrere. (jeg huska ikke utgiftene på nett og tv i hodet akkurat da for det går på efaktura og avtalegiro og ofte får jeg ulike tilbud så det er gjerne ikke så dyrt alltid.) Jeg sendte så klart en oppsigelse med en gang, eller angrefristskjema sendte jeg. Fikk bekreftelse på at det va mottatt. Så gikk det en stund så ringe de fra Telenor og lurte på hva de kunne gjøre for å beholde meg som kunde, de hadde fått en oppsigelse fra NGT. Jeg fikk hyggelig tilbud på bredbånd og sparte litt penger da. Det var vel det eneste positive som kom ut av det, for å komme seg ut av NGT var jaggu ikke enkelt! Så, sorry alle som kommer på døra og skal selge noe, NGT har ødelagt for dere og jeg kjøper aldri noe av en dørselger, uansett hva du måtte tilby. Anonymkode: 3fa7b...c82 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2017 #20 Skrevet 3. september 2017 byttet du kabel når du byttet router? Virket det å teste med kabel direkte i pc? Anonymkode: cc9f6...154
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå