Gå til innhold

Noen som har/har hatt ME.

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 minutter siden, Mammaentil4 skrev:

Tak for dere som svarte på det jeg lurte på :-)

Det var ingen hensikt å få i gang en diskusjon om hvor mange som faktisk har ME av de som har fått diagnosen og hva ME kommer av. Har dere lyst å diskuterer det kan dere starte egen tråd. 

Det finnes klare kriterier hva er en utmattelse og hva er ME. Et enkelt søk på nett forteller oss at det er mange flere ting en bare en utmattelse. Pr dags dato er det kun de kriteriene (som er en lang liste) man kan gå etter for å sette diagnosen. Æ blir så lei av at folk skal diskutere hvem som har ME og ikke, det er legens oppgave og finne ut. Hvis de 96% som har fått feil diagnose og heller skulle ha vært under utmattelse så må de kriteriene og anbefalingene for å bli bra endres, det begynner vi ikke så inntil videre må vi gå etter ME-kriteriene både vi som er syk og legene!

Hva ME blir utløst av vet de fleste av oss selv, og ofte er det mange ting som ligger bak. Mitt ønske var å få en diskusjon over hvor store sjanser det er å bli bedre/bra hvis man har en mild/moderat grad og kanskje noen hadde erfaringer hva som gjorde at de ble bedre, om det var fysiske eller psykiske tiltak. Eller om noen i det hele tatt har kommet tilbake til livet fra en alvorlig grad.

Hilsen tråstarter :-)

Er enig med deg, derfor jeg ble litt irritert :)

Det er ikke veldig store sjanser for det om man har vært syk i mer enn 3 år dessverre. Slik jeg har forstått er de som har best prognose de som ble syk rett etter kyssesyken eller de første årene etter utbrudd. Jeg har vært syk i 6 år og har gått fra mild til alvorlig grad :( Det som hjelper å bli bedre er aktivitetsavpasning og hvile. Ta hensyn til kroppen din, ikke presse deg selv.

Anonymkode: 9a5db...57c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...