Gå til innhold

Stina Bakken

Anbefalte innlegg

Skrevet
Møffins skrev (3 timer siden):

Hun har gått kokkelinjen, så tror hun er god på å bake selvom du ikke er det. Og det handler om prinsippet, at man vil gjøre en innsats og ikke bare gjøre det enklest mulig (som med alt annet de gjør av mat). Handler også om respekten for gjestene man ber inn. De som er så opptatt av søvnkvalitet så er det overraskende at de bruker så mye ultraprossesert mat i hverdagen. 

Er ikke alle kokker som er gode bakere :) Jobber i restaurantbransjen, og jeg har møtt mer enn kokk som er veldig ærlig på at baking ikke er en egenskap de har, men de er til gjengjeld gode på andre ting. 
Forblir nok uenig med deg her, og det er helt greit :) 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Harnoejegvilsi skrev (28 minutter siden):

Aha…Jeg har ikke sett snappene hennes. Men sånn jevnt over, så trenger vel ikke en bursdag hypes sånn opp. På en måte er det jo fint å ta ting litt nedpå. Som i neste steg, kan inspirere andre til det samme. 
Følger ikke Stina, og ser sjelden på. Men hvis prioriteringene har handlet om å ordne jul til seg selv, når det enda ikke er jul, så ser jeg det som påpekes. 

Det ble invitert inn et 20 talls personer,satt frem langbord,bestemoren baket 3 kaker som ble satt fram,samt én kjøpekake.

Ingen skade skjedd,mao.

Så ut som en hyggelig,vanlig 1årsdag.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Marisana skrev (11 minutter siden):

Er ikke alle kokker som er gode bakere :) Jobber i restaurantbransjen, og jeg har møtt mer enn kokk som er veldig ærlig på at baking ikke er en egenskap de har, men de er til gjengjeld gode på andre ting. 
Forblir nok uenig med deg her, og det er helt greit :) 

Hvis hun ikke kan bake så er jo det en ærlig sak. Ikke alle kan det. Naboen min kan heller ikke bake og får moren til å gjøre det, og tar kred selv. Stina sier hun ikke har tid. Det er løgn

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
J.. skrev (1 time siden):

Det ble invitert inn et 20 talls personer,satt frem langbord,bestemoren baket 3 kaker som ble satt fram,samt én kjøpekake.

Ingen skade skjedd,mao.

Så ut som en hyggelig,vanlig 1årsdag.

Det var 3 kjøpekaker (oreokake, ostekake med jordbær, og en blå farsdagskake som Stina pyntet om med navn og lys). Bestemor bakte sjokoladekake.

Helt grei servering!

Poenget mitt er at hun sier hun ikke har hatt tid til å bake selv om hun egentlig ville det, og det som har opptatt tiden hennes den siste uken er fullskala julepynting. Det er snakk om prioriteringer, og at Stina pynter på sannheten.

Endret av FruRosa
  • Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet
FruRosa skrev (1 time siden):

Absolutt!

MEN… Stina har gjentatt flere ganger de siste dagene at hun ikke har hatt tid til å bake, ellers ville hun gjort det. Hun har hatt tid til å sette opp en million julebyer og annen julepynt, pynte en haug med juletrær, og henge opp mengder med lysslynger og girlandere. Dette er hva hun har prioritert i uken før bursdagsselskapet.

Helt greit, de liker jo å ha jul fra 1.november, men å si at hun ikke har hatt tid til å bake faller på sin egen urimelighet. Hun kunne prioritert baking foran noe av julepyntingen om hun virkelig ønsket å servere hjemmebakt til sønnens fødselsdag.

Lurer på om dette blir en gjenganger fremover i årenes løp. «Har ikke tid» til og bake til barnebursdag osv fordi hun er mer opptatt av og forvandle huset til glitter og plastikkhelvete (jul) på slaget 1. november.

• Liker 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Poly skrev (5 minutter siden):

Lurer på om dette blir en gjenganger fremover i årenes løp. «Har ikke tid» til og bake til barnebursdag osv fordi hun er mer opptatt av og forvandle huset til glitter og plastikkhelvete (jul) på slaget 1. november.

"Har ikke tid" og "velger å ikke prioritere det" er jo ikke i slekt engang... 

• Liker 4
Skrevet

Vil jo si de hadde en helt normal feiring. Jeg ville vel selv valgt noe så enkelt som pølser eller en gryterett før kakene men det er meg🙂

Men er helt greit med en enkel 1 årsdag

• Liker 5
Skrevet
Poly skrev (12 minutter siden):

Men vi lever i 2025 å det finnes en hel masse kaker som kan kjøpes. Må ikke bake selv for å kunne ha en koselig bursdag 🙂

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
elskersommer skrev (32 minutter siden):

Men vi lever i 2025 å det finnes en hel masse kaker som kan kjøpes. Må ikke bake selv for å kunne ha en koselig bursdag 🙂

Nei helt enig i det altså! Men stå for det da. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
elskersommer skrev (40 minutter siden):

Vil jo si de hadde en helt normal feiring. Jeg ville vel selv valgt noe så enkelt som pølser eller en gryterett før kakene men det er meg🙂

Men er helt greit med en enkel 1 årsdag

Poenget er at hun sier hun ikke har hatt tid til å bake, mens sannheten er at hun har prioritert julepynt istedenfor.

Helt ok at det er sånn de vil ha det, men hun bør stå  for valgene hun tar.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Det jeg stusser litt på, er at hun bruker så vanvittige summer på seg selv. Alt skal være så fint og flott. Noe som selvsagt kan diskuteres. I de flestes øyne, er vel det hun handler til seg selv «Rusta-ræl». Men allikevel, det handles for mye penger til henne selv.

Hvordan de feirer 1-åringen sin er jo selvsagt opp til dem selv. Men det var liksom noe veldig stusselig over hele greiene. Disse fryse-kakene, klappstolene og i mine øyne triste bord-dekningen. Alt dette midt oppi den overdådige julepynten, som trumfer alt hos dem, virker det som. Merkelige greier!

Hva med å bruke litt penger på ordentlig mat til gjestene, kjøpekake fra et bakeri med personlig pynt? Dekke et nydelig bord til ære for deres høyt etterlengtede barn? Det hadde tatt seg bedre ut på snap.

Vet ikke hvorfor jeg engasjerer meg egentlig. Jeg er imot det meste som influenserbransjen står for, og prøver å ikke gi klikk og penger i kassa til sånne folk. Men klarer ikke helt å la være å kikke inn til Stina og Pelle K. De fascinerer meg virkelig med sin måte å leve på. Togkrasj liksom.

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Naskepott skrev (1 time siden):

Det hadde tatt seg bedre ut på snap.

Er snap viktigere enn de faktiske gjestene? Foreldrene selv virker fornøyde,det er faktisk det viktigste.

Man er ikke mindre gla i eget barn om man ikke baker kake selv eller kjøper fra bakeri,altså..

• Nyttig 6
Skrevet
J.. skrev (9 minutter siden):

Er snap viktigere enn de faktiske gjestene? Foreldrene selv virker fornøyde,det er faktisk det viktigste.

Man er ikke mindre gla i eget barn om man ikke baker kake selv eller kjøper fra bakeri,altså..

Tror du misset poenget mitt. Jeg er helt enig med deg. Men hun gir uttrykk for at det er viktig for henne og bruke masse penger og flashe det på Snapchat. Derfor harmonerte det så dårlig med frysekaker og klappstoler. Derfor synser jeg, og tolker det som om det er viktigst å bruke mye penger på seg selv, og ikke gjestene og barnet sitt. 
Hun klager stadig vekk på hvor dyrt det er med barneklær. Hun vil heller ikke invitere venninners kjærester i bryllupet sitt. Samtidig som hun shopper ræl tilbudet selv for millioner i året.

Men bare betraktninger fra meg. De gjør selvfølgelig akkurat som de vil. 

• Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet
FruRosa skrev (2 timer siden):

Poenget er at hun sier hun ikke har hatt tid til å bake, mens sannheten er at hun har prioritert julepynt istedenfor.

Ja ja.. men da mener hun at julepynt er viktigere enn å bake til bursdag. Det er hennes prioriteringer.

Er ikke enig i hennes valg av prioritering men lite å gjøre med

Skrevet
FruRosa skrev (2 timer siden):

Men det er jo det hun gjør da, når hun sier hun ikke har hatt tid til å bake og går for kjøpekaker. Og hun sier at tiden ikke har strukket til pga pynting. 

• Liker 1
Skrevet

Hun hadde hatt tid, plenty av tid, hvis baking til selskapet var en prioritet.

På lørdag f.eks var hun og kjøpte enda et juletre. Til sminkerommet! Brukte masse tid på å pynte det OG filme. Hun kunne bakt flere kaker på den tiden hvis hun virkelig ville!

Helt ok med kjøpekaker, det er ikke det som er poenget! Men ikke si at du hadde lyst til å bake selv, når sannheten er at du heller vil fylle huset med julepynt.

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet
Naskepott skrev (4 timer siden):

Det jeg stusser litt på, er at hun bruker så vanvittige summer på seg selv. Alt skal være så fint og flott. Noe som selvsagt kan diskuteres. I de flestes øyne, er vel det hun handler til seg selv «Rusta-ræl». Men allikevel, det handles for mye penger til henne selv.

Hvordan de feirer 1-åringen sin er jo selvsagt opp til dem selv. Men det var liksom noe veldig stusselig over hele greiene. Disse fryse-kakene, klappstolene og i mine øyne triste bord-dekningen. Alt dette midt oppi den overdådige julepynten, som trumfer alt hos dem, virker det som. Merkelige greier!

Hva med å bruke litt penger på ordentlig mat til gjestene, kjøpekake fra et bakeri med personlig pynt? Dekke et nydelig bord til ære for deres høyt etterlengtede barn? Det hadde tatt seg bedre ut på snap.

Vet ikke hvorfor jeg engasjerer meg egentlig. Jeg er imot det meste som influenserbransjen står for, og prøver å ikke gi klikk og penger i kassa til sånne folk. Men klarer ikke helt å la være å kikke inn til Stina og Pelle K. De fascinerer meg virkelig med sin måte å leve på. Togkrasj liksom.

Nettopp!!! 

• Liker 1
Skrevet
FruRosa skrev (6 timer siden):

Ja, hun har sagt at hun ikke hadde tid til å bake fordi hun har pyntet til jul...

• Nyttig 1
Skrevet
Faina skrev (1 time siden):

Ja, hun har sagt at hun ikke hadde tid til å bake fordi hun har pyntet til jul...

Hennes definisjon av «ikke tid» og en 3-barns mor i full jobb sin definisjon av det samme er jo ikke litt i nærheten av hverandre heller da…

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...