Gå til innhold

Stina Bakken

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg blir så oppgitt av det vesenet der. Sukker er sukker. Og kroppen reagerer akkurat likt om det er sjokolade eller pasta eller en bolle bakt med hvetemel. Det er det som er greia. Hvordan ting i kroppen reagerer. Den merker ikke forskjell på en snickers og en porsjon med pasta. Hva øynene hennes merker, se det er noe helt annet. 

Hun er absolutt ikke sukkerfri. Ikke på noe godtestopp heller. Kan kanskje si hun er på sukkerholdig godtestopp. Men det blir nok for langt for henne å uttale. 

Kjenner jeg blir irritert. Nytter ikke diskutere med sånne mennesker som henne.

Og nei, man må ikke være husmor fra 50-tallet for å få til å lage all mat fra bunnen. Spesielt ikke hun som går hjemme. Når vi andre, vanlige arbeidende folk får det til som har noen timer færre i døgnet...

Endret av Måne Rampelyset
Ryddet for personangrep
  • Liker 21
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Illusen skrev (10 timer siden):

Hun er jo absolutt ikke på en godteristopp. Hun lasser jo innpå haugevis av godteri med kunstig søtning i hver eneste dag. Til og med på stelle-tralla til P har hun jo ett eget rom til poser med sukkerfrie godteposer. Stina er like avhengig av søtt som hun alltid har vært - men har byttet ut vanlig sukker med søtningsmiddel…. 

Ja, også syns hun det er rart at cravingsene ikke gir seg ??

• Liker 5
Skrevet
Faina skrev (På 21.10.2025 den 20.35):

Jeg blir så oppgitt av det vesenet der. Sukker er sukker. Og kroppen reagerer akkurat likt om det er sjokolade eller pasta eller en bolle bakt med hvetemel. Det er det som er greia. Hvordan ting i kroppen reagerer. Den merker ikke forskjell på en snickers og en porsjon med pasta. Hva øynene hennes merker, se det er noe helt annet. 

Hun er absolutt ikke sukkerfri. Ikke på noe godtestopp heller. Kan kanskje si hun er på sukkerholdig godtestopp. Men det blir nok for langt for henne å uttale. 

Kjenner jeg blir irritert. Nytter ikke diskutere med sånne mennesker som henne. 

Og nei, man må ikke være husmor fra 50-tallet for å få til å lage all mat fra bunnen. Spesielt ikke hun som går hjemme. Når vi andre, vanlige arbeidende folk får det til som har noen timer færre i døgnet...

Amen!

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jøss,sønnen fikk faktisk avocado til frokost! Fremgang🎉🎉

Endret av sushi92
  • Liker 4
Skrevet
sushi92 skrev (1 time siden):

Dumt hu ikke leser her da 😁 kunne jo fått no tips 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
sushi92 skrev (2 timer siden):

Hah, ja det var jaggu på tide hun tok den informasjonen til seg 😅

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Igjen vises den store forskjellen mellom Stina og Kristjana Vera sin måte å være mamma på. Stina kan ikke ha med gutten på snapevent fordi det er aaltfor mye folk og bråk for han. Mens Kristjana sin datter på samme alder selvfølgelig er med på samme event. 

Legger merke til at Stina uttrykker seg veldig bastant som om det er en selvfølge for alle. Lurer på om hun noen gang reflekterer over det når hun ser andre gjøre stikk motsatt av det hun tar som en selvfølge.

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet
Viola712 skrev (2 minutter siden):

Igjen vises den store forskjellen mellom Stina og Kristjana Vera sin måte å være mamma på. Stina kan ikke ha med gutten på snapevent fordi det er aaltfor mye folk og bråk for han. Mens Kristjana sin datter på samme alder selvfølgelig er med på samme event. 

Legger merke til at Stina uttrykker seg veldig bastant som om det er en selvfølge for alle. Lurer på om hun noen gang reflekterer over det når hun ser andre gjøre stikk motsatt av det hun tar som en selvfølge.

Reagerte på det samme... Hun og PF kunne jo dratt sammen,MED ungen. Men nei.. det ble for vanskelig...

• Liker 9
Skrevet

Alle barn er forskjellige, men Stina og Pelle prøver jo ikke å ta med gutten på ting. De drar stort sett ut hver for seg, og den som er hjemme har barnet.

På dette eventet kunne de fint dradd alle tre, og om barnet mistrivdes kunne de tatt ham ut en tur hver sin gang.

Dette handler nok mest om at det er mest behagelig for Stina å kun ha seg selv å tenke på i denne settingen.

• Liker 5
  • Nyttig 12
Skrevet
Viola712 skrev (31 minutter siden):

Hun reflekterer ikke. Hun mente jo tross alt at hvis man skal lage mat fra bunn er man en 50tallshusmor… 

Hverdagen kommer til å smelle, om «ca 2-3 uker» når P er ett år og skal begynne i barnehagen 

• Liker 10
Skrevet
Viola712 skrev (39 minutter siden):

Kristjana Vera har hatt med babyen på flere lange reiser allerede. Stina synes det er for mye stuuuk å ta med barnet på kjøretur til Hokksund.

• Liker 17
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg tenker også at det er helt greit at noen tar med baby på alt mulig, mens andre heller vil la være. Det er opp til hver enkelt, og begge deler er like greit. Det er måten det blir formidlet på, og den skråsikkerheten hennes jeg undres over. Hun formidler sin sannhet som en universell sannhet, og det forundrer meg. Hun er jo nødt til å se at mange velger å gjøre ting på en annen måte enn hennes.

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet
FruRosa skrev (53 minutter siden):

Kristjana Vera har hatt med babyen på flere lange reiser allerede. Stina synes det er for mye stuuuk å ta med barnet på kjøretur til Hokksund.

Eller Stavern… var jo helt utslitt. Ganske sikker på hu pakker med seg like mye på en tur til hokksund som andre tar med to uker på ferie. Ikke rart det blir stressende 

• Liker 13
Skrevet
Palmemor skrev (1 time siden):

Eller Stavern… var jo helt utslitt. Ganske sikker på hu pakker med seg like mye på en tur til hokksund som andre tar med to uker på ferie. Ikke rart det blir stressende 

Tror også hun unngår å reise med gutten, ta han med på ting osv handler om at hun er usikker og utilpass i situasjoner hvor han potensielt ikke «oppfører seg». Hvis han skulle begynne å gråte eller kreve mye oppmerksomhet så tipper jeg det stresser henne mye mer enn hun er komfortabel med å innrømme. Hun skal liksom vite best og ha stålkontroll på eget image, være sassy og «drite i» eller «ikke gidde» å bry seg om andres meninger. Jeg oppfatter hvertfall skråsikkerheten hennes som et utrykk for usikkerhet, en forsvarsmekanisme.

• Liker 19
  • Nyttig 15
Skrevet
AntiBullshit skrev (4 minutter siden):

Tror også hun unngår å reise med gutten, ta han med på ting osv handler om at hun er usikker og utilpass i situasjoner hvor han potensielt ikke «oppfører seg». Hvis han skulle begynne å gråte eller kreve mye oppmerksomhet så tipper jeg det stresser henne mye mer enn hun er komfortabel med å innrømme. Hun skal liksom vite best og ha stålkontroll på eget image, være sassy og «drite i» eller «ikke gidde» å bry seg om andres meninger. Jeg oppfatter hvertfall skråsikkerheten hennes som et utrykk for usikkerhet, en forsvarsmekanisme.

Dette👆🏼 Jeg tror hun er veldig usikker i rollen som mor, og er redd for at folk skal se det. 

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
Viola712 skrev (3 timer siden):

🔝Skulle faktisk inn for og skrive dette selv.. 

Det er så gøy å se på Kristjana som klarer  morsrollen så til de grader. Barnet hun ikke hadde planlagt og få. Hun reiser, koser seg og er en av få influensere som faktisk ER med barnet sitt. 

Mens Stina viser totalt motsatt side av skalaen på ett godt planlagt barn. 

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Viola712 skrev (5 timer siden):

Kvar blir denne forskjellen vist ? Har aldri sett Stina posta noko om denne dama? 

Endret av oss-to
Skrevet
oss-to skrev (22 minutter siden):

Kvar blir denne forskjellen vist ? Har aldri sett Stina posta noko om denne dama? 

Hvis du ser på begge to sine storys. Har heller aldri sett at de har snakka om hverandre, men de viser begge fra livet med barn på samme alder. Og de har totalt ulik innstilling.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Viola712 skrev (10 minutter siden):

Hvis du ser på begge to sine storys. Har heller aldri sett at de har snakka om hverandre, men de viser begge fra livet med barn på samme alder. Og de har totalt ulik innstilling.

Eg har faktisk avfulgt Stina på grunn av barneeksponering, og den andre har eg aldri høyrt om. Men eg må seie at eg synest det verkar litt unødvendig å samanlikne to mødre på denne måten. Dei gjer sikkert så godt dei kan, berre med ulike val og prioriteringar. Eg skjønner ikkje heilt kva som er poenget – er det for å setje dei opp mot kvarandre, eller for at nokon skal kjenne seg betre?

Det blir som om at eg skal samanlikne denne tråden med Ulrikke tråden. Det er kvalitetsforskjellar men så er ein jo forskjellig.

Endret av oss-to
La til siste setning.
  • Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
oss-to skrev (6 minutter siden):

Eg har faktisk avfulgt Stina på grunn av barneeksponering, og den andre har eg aldri høyrt om. Men eg må seie at eg synest det verkar litt unødvendig å samanlikne to mødre på denne måten. Dei gjer sikkert så godt dei kan, berre med ulike val og prioriteringar. Eg skjønner ikkje heilt kva som er poenget – er det for å setje dei opp mot kvarandre, eller for at nokon skal kjenne seg betre?

Det blir som om at eg skal samanlikne denne tråden med Ulrikke tråden. Det er kvalitetsforskjellar men så er ein jo forskjellig.

Som jeg skrev lenger oppe i tråden, så mener jeg at det er helt i orden å gjøre det på begge måter, det ene er ikke bedre enn det andre. Men jeg undrer meg over ulikheten, og peker på denne skråsikkerheten hennes, som at hennes måte er den eneste rette. 

• Liker 1
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...