Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Himmelen_91 skrev (12 minutter siden):

Disse to må lære seg hvordan dem skal kle på barnet sitt. Stakkars uten noe pledd over seg i den bilstolen med en tynn dress på. Men kjære mor har på seg en varm jakke. Disse foreldrene trenger veiledning om at barnet trenger å være mest mulig på gulvet og ikke ikke i den stolen 😩😩😩 

Er ganske ille når «tummytime» er et begrep og det altså er unntakene den er ute av stolen fremfor oppi den. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Klink skrev (1 time siden):

Hun får jo ikke mer søvn av å ligge å vugge på han til han sovner igjen heller. Da kan hun jo bare slappe av igjen når han sovner igjen. 

Case: Barnet våkner og er klar for dagen i menneskelig og alminnelig tid, etter mange timer søvn. 

Hva gjør man som forelder? Joda, man er litt trøtt og lite gira på å stå opp, men man står opp. Man lar barnet få brukt energien sin på lek og ting som gir barnet grunnlag for videre utvikling, man lar barnet få ligge på mage, bevege seg rundt og innhente inntrykk, man gir barnet en opplevelse av morgenrutiner, lar barnet være sosial og svarer på barnets initiativ til kontakt. Bare for å nevne noe. Etterhvert blir barnet sliten, og legger seg for å sove. Er foreldre ekstra trøtt, så legger man seg å sover litt selv. 

Hva gjør Stina? Hun fratar barnet alt som står uthevet (og mye mer) ved å på død og liv nekte å stå opp sammen med det. Barnet har minimalt med bevegelsesfrihet, kontakt og sanseintrykk, der det holdes i senga i lang tid fordi mor ikke vil stå opp. 

Helt forbanna sykt at noen kan være så egoistisk. 

• Liker 22
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er greia med at babyene til disse influencerne er barføtt både hjemme og i bilen/på restaurant, mens foreldrene er påkledt?

Er det mangel på kunnskap om påkledning til babyer eller er det en trend?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (1 time siden):

Er ganske ille når «tummytime» er et begrep og det altså er unntakene den er ute av stolen fremfor oppi den. 

Helt idiotisk! Kommer nok til å kjøpe lekegrind når barnet har begynt å krabbe😂 Da tenker a nok sånn at barnet ikke kommer noen vei! Sånn at mor kan sminke seg eller lage maten uten å måtte passe på hvor barnet krabber! 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmelen_91 skrev (1 minutt siden):

Helt idiotisk! Kommer nok til å kjøpe lekegrind når barnet har begynt å krabbe😂 Da tenker a nok sånn at barnet ikke kommer noen vei! Sånn at mor kan sminke seg eller lage maten uten å måtte passe på hvor barnet krabber! 

Noen som vet hvor mange følgere hun har nå ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg håper alle dere som krangler heftig for at barnevernet bør inn og veilede selv faktisk har meldt til barnevernet? Hvis ikke er dere bare ufattelig hyklerske. Er du oppriktig bekymra så melder du i fra, å nevne barnevernet uten å gidde å løfte en finger selv er bare latterlig. Stå for meningene deres. 

• Liker 3
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NoaideBiehtar skrev (Akkurat nå):

Jeg håper alle dere som krangler heftig for at barnevernet bør inn og veilede selv faktisk har meldt til barnevernet? Hvis ikke er dere bare ufattelig hyklerske. Er du oppriktig bekymra så melder du i fra, å nevne barnevernet uten å gidde å løfte en finger selv er bare latterlig. Stå for meningene deres. 

Enig..

Bystandard effect hjelper ingen og ingenting,hvis man oppriktig mener at BV bør på banen så melder man.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest graverende er at dette barnet vokser opp på tusenvis av ukjente skjermer. De burde først og fremst avslutte enhver eksponering av han, både i form av bilder og utsagn om hva han ikke gidder, vil eller får til. 

Det ville, tror jeg, ført til en mer avslappet og ærlig oppfølging og oppdragelse. Når man er mer opptatt av å please ikke bare seg selv, men også følgeskaren, så blir barnet skadelidende. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper pysj med føtter så han ikke skal sparke av seg sokker på natta, men ute trenger han ikke sokker... 🤦🏽‍♀️🤦🏽‍♀️

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmelen_91 skrev (5 timer siden):

Jeg hadde lekegrind til mine 2.. å i dag er de 2 velfungerende ungdommer uten tegn til noe " men" fordi de var litt der😊

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (53 minutter siden):

Jeg hadde lekegrind til mine 2.. å i dag er de 2 velfungerende ungdommer uten tegn til noe " men" fordi de var litt der😊

Så bra! Hadde aldri falt meg inn å stenge barnet mitt i en lekegrind, her har han lov til å krabbe fritt! 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elskersommer skrev (52 minutter siden):

Enig med deg, den var praktisk. Tiden begrenset seg selv da ingen av mine ville være der så det var hyling uten like når jeg plasserte dem i den. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Himmelen_91 skrev (1 minutt siden):

Så bra! Hadde aldri falt meg inn å stenge barnet mitt i en lekegrind, her har han lov til å krabbe fritt! 

Selv når du måtte ut i bilen , vil gå på do i fred eller skal ta ut varm mat fra stekeovnen. Eller ta inn i oppvaskmaskina uten «hjelp»? 

• Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Himmelen_91 skrev (20 minutter siden):

Men i all verden. Er da ikke snakk om att barnet sitter 24/7 i en lekegrind. Men veldig greit om det er noe man må gjøre å barnet kan være i en lekegrind. Høres jo ut som om jeg har Mishandlet barna mine.. Begge krabbet mye rundt og begge gikk når de var 1 år

• Liker 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (41 minutter siden):

Selv når du måtte ut i bilen , vil gå på do i fred eller skal ta ut varm mat fra stekeovnen. Eller ta inn i oppvaskmaskina uten «hjelp»? 

Noen har lekegrind, andre ikke. Noen trenger tryggheten det gir, andre trenger den ikke. Planløsning på hus har mye å si.

Personlig har jeg aldri hatt det til mine barn, og har like fullt både fått gått på do, håndtert mat og satt inn i oppvaskmaskinen, uten at barna har fått tak i kniver eller skadet seg. 

Men nå er dette off topic og fullstendig avsporing, ettersom Stina bruker stol og seng. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Pinkpashion skrev (2 timer siden):

Noen har lekegrind, andre ikke. Noen trenger tryggheten det gir, andre trenger den ikke. Planløsning på hus har mye å si.

Personlig har jeg aldri hatt det til mine barn, og har like fullt både fått gått på do, håndtert mat og satt inn i oppvaskmaskinen, uten at barna har fått tak i kniver eller skadet seg. 

Men nå er dette off topic og fullstendig avsporing, ettersom Stina bruker stol og seng. 

Den er grei. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (6 timer siden):

Gikk aldri ut av huset uten barnet, uansett hva 🤔 klarte fint med å ordne middag eller ta ut varmt mat uten å måtte trenge lekegrind. Eneste jeg gjorde, var å legge knivene i et trygt sted, fjernet ting som kunne skade han. Han krabbet fint ellers i alle rom:) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...