Gå til innhold

Stina Bakken

Gjest TomineB

Anbefalte innlegg

Marlenene skrev (13 minutter siden):

Hold dere fast, jeg fikk SVAR, og ble ikke blokkert. Hun bare forklarte at han legges kl 19 og at han har hatg noen utfordrende netter før dette dah.

Det er jo ikke vanlig eller naturlig at en baby sover fra 19-9 uten mating men Jeg føler jo at hun snakker om en dukke , kler på han som en dukke uten temperaturmåler , skal helst ligge /sitte eller sove hele tiden så hun får sminket seg eller speilet seg  , eller være flest mulig timer med papsen så hun får shoppet osv . Dukke eller robot får jeg følelsen av . Ikke en ekte baby . Har de økt pappa tiden nå da ? Blokkert eller mistet noen flere følgere ? 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Marlenene skrev (8 minutter siden):

Njææ, ved 2-3 mnd sov min fra kl 18-19 til 08-09, med mye amming inni der da. Men hadde han villet opp før, og ikke sovnet igjen med en gang jeg tilbydde smokk eller pupp, hadde jeg stått opp.

De andre barna her sov ikke på natta, eller sovnet sent og sov ikke sammenhengende mer enn 1-2 timer om natten. Da nektet jeg å stå opp før 08, men de ble ikke tvunget til å sove videre! Da fikk de noe å leke med, eller bare ligge å pludre. Og etterhvert sov de gjerne til i alle fall 08..

Nå sover mini fra 18-07 med en del amming da. Så må vi opp, og være våkne 1,5-2 timer før vi kan sove litt til om behovet er der 😂

Noen sover mye, men har man blitt foreldre må man tilpasse seg ass!

Stina kan ikke fortsette på denne måten, og det håper jeg virkelig at noen rundt plukker opp og forklarer henne. 

Ja, men tenkte mer på om de sov i strekk fra 19-09. Men uansett , om en baby våkner 06-07 , etter 12 timer i senga , selv med ammepauser , er jo det helt normalt og som forventet . 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holdt på og forsnakke seg der ja. Ungen var nettopp lagt kl 20. Nei, wooops det var en halvtime siden den var lagt ja, det var sånn det var. Fremdeles ikke kl 19, Stina 😅 Sitter nok på stua med Pefedikk si.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

clåvviii skrev (7 timer siden):

Og enda blir a helt sjokkert over at han vil starte dagen kl 6😂🤡 Det finnes,helt på ekte,ingen dummere!! 

er det sophie elise sier at ungen hennes gjør. nå er saken at ungen hennes får kun NAN (ikke noen morsmelk) og da sover barn som regel mye mer om natten (har gitt barna mine kun NAN og de sov gjennom natten). babyen til Stina ammer hvis jeg skjønner det riktig. men nei, det er ikke normalt å tenke at en baby skal sove mellom 19-09 hver natt eller hva hun nå forventer. det er slitsomt å være forelder og søvn kan ikke prioriteres for en selv lenger. tid for henne å vokse opp.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poly skrev (17 minutter siden):

Holdt på og forsnakke seg der ja. Ungen var nettopp lagt kl 20. Nei, wooops det var en halvtime siden den var lagt ja, det var sånn det var. Fremdeles ikke kl 19, Stina 😅 Sitter nok på stua med Pefedikk si.

Men 19-20 er fremdeles innafor det jeg vil kalle 19 tida. Tenk å bli tatt på å forsnakke seg på det! Snakk om å kverulere! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dojakitty skrev (2 timer siden):

Må du gi deg!! Du forsvarer virkelig ikke dette også???

Er du overrasket?

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

clåvviii skrev (2 minutter siden):

Er du overrasket?

Kanskje du (og resten) burde lese hva som står. Hvor i det innlegget forsvarer jeg? 

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asså så sjuuukt varmt er det ikke i Sandefjord så babyer ikke trenger lue... For han har virkelig ikke på seg lue!! 

IMG_9106.jpeg

• Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kittykaat skrev (17 minutter siden):

er det sophie elise sier at ungen hennes gjør. nå er saken at ungen hennes får kun NAN (ikke noen morsmelk) og da sover barn som regel mye mer om natten (har gitt barna mine kun NAN og de sov gjennom natten). babyen til Stina ammer hvis jeg skjønner det riktig. men nei, det er ikke normalt å tenke at en baby skal sove mellom 19-09 hver natt eller hva hun nå forventer. det er slitsomt å være forelder og søvn kan ikke prioriteres for en selv lenger. tid for henne å vokse opp.

Sophie Elise sin baby er også snart er år da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

clåvviii skrev (3 minutter siden):

Asså så sjuuukt varmt er det ikke i Sandefjord så babyer ikke trenger lue... For han har virkelig ikke på seg lue!! 

IMG_9106.jpeg

Dette blir vel som forsvar å regne og det er jo en dødssynd her, men jeg har opplevd å gå ute med en bæresele selv. Mitt barn lå riktig nok lenger nedi , men det ble helt kokt nedi der. Så jeg måtte ta av lua jeg også. Barnet svettet. 

Endret av Klink
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (5 minutter siden):

Dette blir vel som forsvar å regne og det er jo en dødssynd her, men jeg har opplevd å gå ute med en bæresele selv. Mitt barn lå riktig nok lenger nedi , men det ble helt kokt nedi der. Så jeg måtte ta av lua jeg også. Barnet svettet. 

Da går jeg utifra at ungen din var 4 mnd,det var midt i mars,og du selv hadde både boblejakke,ullgenser OG pannebånd? Mens ungen holdt på å svette ihjel. Og hvorfor er jeg ikke overrasket over at DU og DIN unge gjorde helt likt som Stina? Jeg driter da vel i både deg og ungen din. Burde egentlig opprettet egen tråd om deg her. 

• Liker 6
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (1 time siden):

Men det er ikke det jeg skriver. Hun klarte jo ikke å få ungen til å sovne. Så da klarte hun heller ikke å tvinge han i søvn. Ser ikke at noen andre skriver noe annet heller. 

Nei, altså, ifølge din teori vil jo ikke engang det å tape igjen øynene på babyen være tvang, ettersom kroppen per definisjon sovner av seg selv. Men denne teorien fungerer ikke i praksis. 

Men vet du hva? Det er tvang. Og vi har alle innimellom tvunget barna våre til noe, enten det er å kle på klær eller sitte fastspent i en bilstol under kjøretur. Forskjellen er at enkelte valg kan ikke et barn ta, og noen av disse valgene er vi voksne nødt til å ta for dem, til barnas egen sikkerhet og helse. Men det å tvinge et barn, som allerede har sovet i 11-12 timer, til å sove 2 timer lengre fordi MOR ikke er klar for å stå opp, det er faktisk en helt annen sak. 

Men av erfaring vet jeg at diskusjoner med deg i denne tråden er nytteløst 😄 du gir deg ikke, det skal være sikkert. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (14 minutter siden):

Dette blir vel som forsvar å regne og det er jo en dødssynd her, men jeg har opplevd å gå ute med en bæresele selv. Motg barn lå riktig nok lenger nedi , men det ble helt kokt nedi der. Så jeg måtte ta av lua jeg også. Barnet svettet. 

Dersom barnet ditt lå lengre nedi selen ville jeg lest meg litt opp på sikkerhet ved bæring for å sikre frie luftveier og sånn….

Ved bæring av barn under ett år er det anbefalt å dele kroppsvarme- dvs ha et bæreomslag eller en bærejakke slika t man deler jakka med babyen og den får den samme lune temperaturen du selv får. Man kan ev improvisere ved å feste et teppe/eller en jakke utenpå bæreselen om man ikke har egen bærejakke, og så lukke jakka delvis rundt begge.  Jeg bærer min baby som er noen mnd eldre en Stinas masse, men alltid så ungens bekledning matcher min innenfor bærejakka, med ekstra klær på beina som ikke er helt inntil min kropp. Merk at Stina her har kledd på ungen en polyester eller bomullsdress, men har selv på seg dunjakke! Det naturlige ville jo vært å tenke at babyen skal ha samme bekledning som mor eller noe mer om den skal henge utenfor (Sånne dresser er søte, men ikke spesielt varme og ikke beregnet som en utedress til bruk utenfor vognpose- ihvertfall ikke som ytterdress i sånn temperatur hvor mor må ha på dunjakke). 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stina, du leser jo her inne: for din sønns skyld og for at dere som foreldre skal kunne mestre foreldrerollen på en tilfredsstille måte, bør dere snarest mulig kontakte helsesykepleier for å be om veiledning. Lykke til! 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

faltforfristelsen skrev (37 minutter siden):

Sophie Elise sin baby er også snart er år da. 

det har du rett i. min følelse er at Stina ser mye opp til Sophie og vil gjøre det hun gjør. kanskje hun ikke tenker at babyen hennes fortsatt er mye mindre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine tanker så er det litt slik, Stina🙂 Dess mere blokkeringer du gir på snapp dess mere ærlige mennesker vil avfølge deg. Jeg er ikkee en ond person, men Jeg har hatt mangee gode kommentarer som har kunnet hjulpet deg, men jeg ble blokkert av hun som vet bedre enn 100000 i Norge😅???? Prinsessa 😅😅😅😅😅

Endret av Tsk
  • Liker 11
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Tsk skrev (1 minutt siden):

Ja sikkert nok, og kanskje går igjennom hvem hun har blokkert siste tida. Men for meg betyr det ingen ting, det som betyr noe for meg er at lille uskyldige P får en  normal oppvekst ❤️

Akkurat det skal nok litt til, men siden hun leser her inne får vi håpe hun tar til seg ett og annet før de får veiledning av kommunen de bor i. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det nå virkelig er så at ungen legger seg kl 19 så er det jo bare enda mer uforståelig at ikke Stina også legger seg i skapelig tid så hun er klar for og stå opp på morran når baby er klar for det. Velkommen til småbarnslivet Stina 

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

chsa skrev (11 timer siden):

Det ble nylig kommentert her inne om at hun ikke brukte forlovelsesringen. Hva har hun på seg idag?... Forlovelsesringen!! Hei Stina, koselig at du er her inne daglig 👋

Varte ikke så lenge da, var vel bare for å vise den frem et lite øyeblikk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...